رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ آذر ۱۳۹۷

منطقه ییلاقی کهک

اشتراک گذاری

شهر کهک با روستاهای اطراف آن، آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و از مناطق ییلاقی استان قم به شمار می‌رود.وجود باغ‌های زیبا، کوه‌های مرتفع و آب شیرین از ویژگی‌های منطقه است.این ویژگی سبب شده تا گردشگران داخلی از این منطقه استقبال چشمگیری کنندو عده‌ای برای جذب توریست به سرمایه گذاری بپردازند.
وجود مجتمع‌های توریستی و تفریحی مانند: کشتی آبی، باغ سنگی، کلبه سبز، کوهستان پارک، و پروژه‌های دیگری که در دست ساخت هستند از این قبیل است.روستاهای بالادست شهر کهک مانند: فردو، وشنوه، کرمجگان، اول، خاوه، بیدهند و … روستاهای ییلاقی و از زیباترین روستاهای ایران به شمار می‌روند.

دهستان قاهان در خلجستان هم یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی قم محسوب می‌شود. این دهستان دارای دو دره است.یکی دره کهندان در روستان ونان و دره دیگر که از آغلک شروع و بعد از روستای زیبای بنابر و روستاهای جمیزقان، قاهان و نویس به کاسوا و انجیله ختم می‌شود.دره‌هایی پر از ریواس که قمی‌ها خاطرات خوبی با آن دارند.وجود باغ‌های زیبا، مجموعه گلخانه کوثر، کوه‌های مرتفع، آب شیرین و … سبب شده تا گردشگران از این منطقه دیدن کرده و بخش خصوصی هم برای احداث تأسیسات گردشگری اقدام کند.برخی از این روستاها از جمله نویس ارزش تاریخی هم دارند.از دیگر جاذبه‌های طبیعی استان قم می‌توان به دو غار شگفت‌انگیز اشاره کرد.غار وشنوه در ۶۰ کیلومتری قم در کوه اردهال چهار غار قرار دارد که در داخل یکی از آنها منبع عظیمی از آب وجود دارد.
این آب از شکاف کوه سرازیر می‌شود و به صورت چشمه فوران می‌کند.غار کهک در ۳۰ کیلومتری جنوب قم واقع است و یکی از آثار طبیعی و باستانی استان به شمار می‌رود.

منطقه ییلاقی کهک منطقه ییلاقی کهک

منطقه ییلاقی کهک منطقه ییلاقی کهک

منطقه ییلاقی کهک منطقه ییلاقی کهک

منطقه ییلاقی کهک منطقه ییلاقی کهک

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    طبيعت منطقه روح ادم جلا ميد هواي تازه جوي اب و درختان پير

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    شاید باورتون نشه توی قم با اون اب و هوا یه روستای پیدا بشه که هواش فوق العاده باشه

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *