رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ شهریور ۱۴۰۰

منطقه ییلاقی درازنو ، ییلاقی روی ابرها

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه ییلاقی درازنو ، ییلاقی روی ابرها  می باشد که بسیار زیبا و بی نظیر است . روستای درازنو در ۴۰ کیلومتری شهرستان کردکوی و در محدوده روستای بالاجاده واقع شده است. این روستا در مجاورت قله درازنو به ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متر در قرار دارد و به همین دلیل از چشم‌اندازهای زیبا و آب و هوای مناسب برخوردار است و با با احداث جاده، گردشگران از شهرهای کردکوی، گرگان و سایر نقاط کشور به این منطقه مراجعه می‌کنند. همچنین این منطقه به علت ارتفاع مناسب، برای علاقه‌مندان به پرواز مناسب می‌باشد.
این روستا آنقدر مرتفع است که از بلندای آن می توان منظره حیرت انگیز بیش از ۱۰ شهر و ده ها روستا در استان های گلستان و حتی مازندران را می توان مشاهده کرد. چشم انداز انتهای شرقی دریای مازندران و خلیج گرگان از این روستا بدون اغراق یکی از زیباترین منظره هایی خواهد بود که تا به حال دیده اید.

منطقه ییلاقی درازنو

خانه های درازنو

خانه‌های روستایی این منطقه از کاهگل یا چوب ساخته شده‌اند و سقف کانه‌پوش و شیب‌داری دارند. خانه‌هایی که در دامنه‌ کوه قرار دارند و به کارت‌پستال‌های کوهستانی خیلی شبیه‌اند. بالکن خانه‌ها رو به سطح شیب‌دار است و می‌شود آن پایین‌ را از بالکن خانه تماشا کرد. روستای درازنو، برق دارد و آب روستا هم از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود.در دل روستا یک سوپر مارکت کوچک وجود دارد که تقریبا هر چه نیاز داشته باشید برایتان فراهم خواهد کرد. از انواع و اقسام مواد غذایی بگیرید تا هیزم مورد نیاز برای روشن کردن آتش، در این مغازه به فروش می رسد.

از درازنو به دشتی پهناور می‌رسیم که در بهار و تابستان، رنگ یکدست سبزی به خود گرفته. کمی‌ که جلوتر برویم دشت، جایش را به دره و پرتگاه می‌دهد. حالا باید اینجا نشست و به چشم‌انداز تماشایی آن پایین چشم دوخت. جایی که یک عالمه روستا و جنگل از گلستان تا مازندران زیر پای ماست. دریای خزر و خلیج گرگان را هم می‌شود دید.

این‌ منطقه چند چشمه پرآب هم دارد که آب زلالی در آنها می‌جوشد. پوشش گیاهی منطقه متنوع است، از آویشن و گل‌گاوزبان تا کنگر وحشی، بابونه پرسیاهوش و گزنه در این محدوده پیدا می‌شود.

منطقه ییلاقی درازنو

پاراگلایدر

زمستان‌ها، درازنو پوشیده از برف است، اما تابستان بعضی‌ها پاراگلایدر یا کایت سوار می‌شوند. نزدیک جهان‌نما سایت پروازی درازنو برپا شده که می شود در آنجا پاراگلایدر سوار شد و حدود ۴۵ دقیقه بالای جنگل و روستاها پرواز کرد. البته برای این کار باید حرفه‌ای باشیم.

منطقه ییلاقی درازنو

بهترین فصل سفر

وقتی از روستای ییلاقی حرف می‌زنیم، معلوم است که برای فرار از گرما چه پناهگاهی خوبی‌ست. اگرچه رنگارنگی برگ‌ها در پاییز و تجربه‌ تماشای چشم‌انداز برفی منطقه از آن بالا، درحالی‌که با لباس گرم و لیوان چای به‌دست ایستاده‌ایم، فراموش‌نشدنی‌ست. به دلیل ارتفاع بسیار زیاد، در این منطقه زمستان ها بسیار سرد و برف گیر است. بهترین فصل سفر به روستای درازنو از اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

درازنو4 منطقه ییلاقی درازنو

وسایل موردنیاز

درازنو، در تابستان هم خیلی خنک است، بنابراین باید لباس گرم همراه داشته باشیم. اگر قصد کمپینگ داشته باشیم، باید همه‌ وسایل موردنیاز چادر زدن را هم همراه ببریم. البته تنها سوپرمارکت روستای درازنو، از آب و خوراکی تا هیزم برای آتش روشن کردن دارد.

منطقه ییلاقی درازنو

جاهای دیدنی اطراف منطقه

پارک جنگلی امام رضا

از کردکوی که به‌طرف ییلاق درازنو راه بیافتیم، از پارک جنگلی امام رضا می‌گذریم. رودخانه پلنگ‌پا از پارک جنگلی کردکوی می‌گذرد و جذابیت آن ‌را بیشتر کرده. خوبی پارک کردکوی این است که اقامتگاه دارد و می‌شود شب را همان‌جا ماند. آلاچیق، پارکینگ و رستوران هم در این پارک جنگلی پیدا می‌کنیم. فاصله‌ پارک جنگلی تا شهر کردکوی حدود ۴ کیلومتر است.

منطقه ییلاقی درازنو

منطقه حفاظت‌شده جهان نما

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استان گلستان، منطقه حفاظت‌شده جهان نماست که در جنوب گرگان و نزدیک درازنو قرار گرفته. این منطقه بخشی از رشته کوه‌ البرز است و رودخانه، چشمه، درختان و گیاهان متنوع و خلاصه هر چه زیبایی طبیعی‌ست، دارد.

منطقه ییلاقی درازنو

سایت پروازی هزارپیچ

از کردکوی تا هزار پیچ حدود نیم ساعت فاصله داریم. سایت پاراگلایدر هزارپیچ روی تپه هزار پیچ قرار گرفته و برای مبتدی‌ها هم مناسب است. مدت پرواز آن حدود ۱۰ دقیقه‌‌ست.

برج رادکان کردکوی

میل رادکان نماد کردکوی به‌حساب می‌آید و در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب آن قرار گرفته.

دیوار تمیشه

در روستای باغوکنار شهر کردکوی، اثر تاریخی از دوره ساسانی به‌جا مانده که ثبت ملی هم شده. از دیوار تمیشه تا کردکوی ۱۳ کیلومتر راه است. این دیوار ۱۲ کیلومتر طول دارد و اتاقک‌هایی داشته که درواقع برج نگهبانی بوده‌اند.

آبشار شادان

آبشار هفت‌طبقه یا آبشار شادان را نزدیک کردکوی پیدا می‌کنیم. این‌ آبشار ۴۰ متر بلندی دارد و منظره‌اش خیلی دیدنی‌ست. البته مسیر رسیدن به آبشار هفت طبقه سخت است. یک ساعت پیاده‌روی در دامنه کوه کار هر کسی نیست و اگر کوه‌پیمایی حرفه‌ای نیستیم، بهتر است از دیدنش صرف‌نظر کنیم.

منطقه ییلاقی درازنو

اقامت در روستا

برای اقامت در این روستا، هم می توانید سراغ خانه های محلی آن را از سوپر مارکت روستا بگیرید و هم در چمنزار رو به روی روستا که بهترین چشم انداز به منطقه را دارد، بساط کمپ خود را بر پا کنید. در میانه های مسیر کردکوی به درازنو، در دل جنگل های امام رضا هم سوئینت های جنگلی زیبایی ساخته اند که می توانید با قیمت نسبتا مناسبی آن ها را اجاره کنید.

پیشنهاد ویژه

روستای درازنو یکی از زیباترین مناطق ییلاقی کشورمان است که از بلندای آن یکی از بهترین مناظر عمرتان را خواهید دید. مهم ترین معضلی که در حال حاضر این روستا را تهدید می کند، زباله هایی است که برخی گردشگران نا آگاه در طبیعت و گوشه و کنار روستا رها می کنند. در گوشه و کنار روستا، سطل هایی برای جمع آوری زباله تعبیه شده است. ولی بهتر است تا زباله های خود را به همراهتان به شهر برگردانید تا به چشم انداز زیبای روستا، خدشه ای وارد نشود. در سفر به این منطقه ییلاقی، همواره لباس گرم به همراه داشته باشید.

منطقه ییلاقی درازنو

نحوه دسترسی

پس از عبور از پارک جنگلی امام رضا (ع) و گذشتن از جاده هزار پیچ، ارتفاعات سر به فلک کشیده‌ای در معرض دید قرار می‌گیرند و تابلویی که مسیر دسترسی به درازنو را نشان می‌دهد. روستای اول پس از طی این مسیر روستای مرس چشمه نام دارد و حدود ۲ کیلومتر پس از آن روستای درازنو در مجاورت کوه در دشتی بزرگ و زیبا واقع شده است.

از تهران تا ییلاق درازنو حدود ۶ ساعت با ماشین فاصله است. می‌توانیم از مسیر ورامین، سمنان و دامغان برویم و خودمان را به اینجا برسانیم.

مسیر دوم جاده تهران به گرگان است. این جاده از جاده فیروزکوه، ساری، ‌نکا، بهشهر و کردکوی می‌گذرد تا به روستای درازنو برسد. این مسیر حدود نیم ساعت طولانی‌تر است، اما همیشه پرطرفدار بوده و منظره‌هایش جذاب‌ترند.

درازنو منطقه ییلاقی درازنو

درازنو3 منطقه ییلاقی درازنو

درازنو5 منطقه ییلاقی درازنو

درازنو6 منطقه ییلاقی درازنو

درازنو7 منطقه ییلاقی درازنو

درازنو8 منطقه ییلاقی درازنو

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    منطقه زيبايي است اما بايد مردمان به فكرش هم باشند و بهداشت را در اين منطقه رعايت كنند

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    یکبار رفتم،تابستان ۹۵،متاسفانه پر از آشغال و زباله و کثافت،عین یک انبار زباله بود با بوی تعفن و پر از مگس .حتما برید ببینید بی مسئولیتی در جمع آوری زباله و آلودگی تمام طبیعت اونجا رو گرفته،خودشون چطور اونجا زندگی میکنن نمیدونم

    ۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *