رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

تاریخ بروزرسانی :
۴ شهریور ۱۳۹۶

منطقه شکار ممنوع کوه بدیل در موقعیت جغرافیایی N3045 E5017 در استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان واقع است. رشته کوه بدیل که از ارتفاعات مشرف به سد مارون و روستای پشگر شروع و تا ارتفاعات پیرآباد تشان و در نهایت به حیات آباد خلیفه و مجیدی ختم می شود به عنوان منطقه شکار ممنوع بدیل شناخته می شود.منطقه مذکور از نظر پوشش گیاهی و جانوری متنوع و با اهمیت بوده و دارای گونه های جانوری همچون کل، بز، کفتار، انواع گربه ها، تشی، روباه، خفاش، خرگوش و پلنگ بوده که هر کدام به سهم خود در زنجیره غذایی طبیعت بسیار موثر هستند و نقش کنترل کننده بیولوژیک دارند.منطقه مذکور همچنین از نظر پوشش گیاهی دارای درخت یا درختچه های خنجوک، بادام، انجیر کوهی، بنه، رملیک، کنار و گیاهان بوته و علفی که در موسم فصل بهار طراوت و زیبایی خاصی را به لحاظ ایجاد مناظر زیبا به این منطقه می بخشند هستند.

حیات وحش

این منطقه توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با گشتهای مستمر و متعدد مورد حفاظت قرار گرفته اما برای حفاظت بهتر از منطقه شکار ممنوع بدیل و ترقی آن به سطح بالاتر نیاز به همکاری و همراهی مردم روستاهای اطراف این منطقه وجود دارد. گونه های جانوری تحت حمایت منطقه سارگپه پابلند، سارگپه معمولی، کرکس، دلیجه، شاه بوف، مرغ حق جنوبی، جغد کوچک، کاراکال، گربه وحشی، گربه پالاس، روباه شنی، آهو، جبیر، قوچ و میش، کل و بز هستند.

موقعیت منطقه

در مشرق تا شمال روستای اسدآباد کوه هایی وجود دارد که ادامه ی رشته کوه های زاگرس می باشد و در بین مردم روستا و منطقه به کوه های « بدیل » معروف هستند . این کوه ها به دو قسمت بدیل کوچک و بدیل بزرگ تقسیم می شوند که در فاصله ی کمی از هم قرار دارند.
مساحت این کوه که در حدود ۵ کیلومتر مربع می‌باشد، محل اقامت زمستانی دامداران روستاهای حومه بهبهان و ایلات طیبی می‌باشد. درختان جنگلی آن بادام، بن و کلخونگ می‌باشند و چند چشمه کوچک جهت استفاده احشام و حیوانات این ناحیه دارد. این کوهها در شش کیلومتری شمال روستای قالند واقع شده اند.

411 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

421 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

431 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

44 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

45 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

461 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

47 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

48 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

49 منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

 

منبع : کویرهاو بیابانهای ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *