جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس

تاریخ بروزرسانی :
۲ اسفند ۱۳۹۷

منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس در استان مازندران واقع شده است. این رودخانه از دامنه‌های البرز در قسمت کوه‌های کندوان سرچشمه می‌‌گیرد و پس از پیمودن بیش از ۸۵ کیلومتر به دریای خزر می‌ریزد.منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس در استان مازندران واقع شده است. این رودخانه از دامنه‌های البرز در قسمت کوه‌های کندوان سرچشمه می‌‌گیرد و پس از پیمودن بیش از ۸۵ کیلومتر و پیوستن آب رودخانه زانوسی و دونا به آن و هم‌چنین دَه‌ها چشمه و آبشار، از میان شهر چالوس عبور می‌کند و در میان دو روستای فرج‌آباد و محمد‌آباد به دریای خزر می‌ریزد.

وجود جاده تهران – چالوس در امتداد مسیر این رودخانه، دسترسی به آن را آسان کرده است. این مسیر در ردیف یکی از زیباترین مسیرهای ایران و حتی جهان قرار دارد.

مسیر این رودخانه و شعبات آن از سرچشمه تا مصب،‌ دارای چشم‌‌اندازهای زیبا و شگفت‌انگیز است. ارتفاعات کندوان، قله‌های علم‌کوه، پیچ و خم دره هزار چم،‌ چشمه‌سارها و آبشارهای هزارچم، دره‌های سیاه‌بیشه، پل زنگوله، هزارچم، چشم‌اندازهای جنگلی، سردرختی‌های بهاره، شالیزارهای سرسبز و مناظر و چشم‌اندازهای بدیع و شگفت‌‌انگیز از عناصر و جاذبه‌های طبیعی مسیر این رودخانه هستند.

حواشی رودخانه تفرجگاه‌های مناسبی دارد که مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد. صید انواع ماهی از این رودخانه و شعبات آن یکی دیگر از عناصر جاذب آن محسوب می‌شود.

منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس 1 منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس
منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس 2 منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس

منبع:
bezanimbiroon.ir

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *