رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آبان ۱۴۰۰

مناطق جنگلی لردگان

لینک این مطلب کپی شد!

مناطق جنگلی لردگان با وسعت ۱۶۳۰۰ هکتار اراضی جنگلی، از شمال به شهر اردل ، از جنوب به مرز استان کهگیلویه و بویر احمد ، از شرق به فلارد و از غرب به مرز استان خوزستان محدود می شود . نواحی عمده جنگلی این منطقه شامل:منج،بیدله،اوره،بردکارخانه،بارز،شوار،سبز کوه می باشد .

لردگان منطقه جنگلی لردگان

منطقه جنگلی فلارد

منطقه جنگلی فلارد در ۱۵۰ کیلومتری شهرستان شهرکرد، در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع است و ۲۰ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه از شمال به خان میرزا، از غرب به لردگان، از شرق به سمیرم و از جنوب به کهگیلویه و بویر احمد محدود می‌شود. علاوه بر پوشش عمومی جنگل فلارد که متشکل از درختان بلوط است، در ۱۰ کیلومتری مال خلیفه، در محدوده کوت سیاه، جنگلی از بنه (پسته وحشی) وجود دارد. از نواحی عمده جنگلی دیگر می‌توان به دماپ، پروز و منارجان اشاره کرد.

فلارد

پارک جنگلی پروز

پارک جنگلی پروز در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان لردگان و ۱۵۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است و با قرارگیری در امتداد دره و کنار رودخانه، از مقاصد گردشگری طبیعی در این منطقه به‌شمار می‌رود. جنگل‌های زاگرسی در دامنه مشرف به دره، درختان بلند و قد برافراشته، چشمه‌های زلال و شالیزارهای سرسبز، چشم‌اندازهای دیدنی را در این پارک جنگلی خلق کرده‌اند. از امکانات حاضر در گردشگاه می‌توان به جاده آسفالته، فضای سبز، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد. بهترین فصول سال برای بازدید از پارک جنگلی پروز بهار و پاییز محسوب می‌شوند. دسترسی به این منطقه از دو مسیر لردگان و جاده یاسوج-بروجن امکان دارد که بیشتر مسیر این دو راه مشترک است.

پروز

پروز

پروز

پروز

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    سرسبز و خوش اب هوا با درختان تنومند البته تراكم درختان كمه و نياز به حفاظت داره تا از بين نره

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *