رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

مقایسه‌ کیش و قشم از نظر جاهای دیدنی

اشتراک گذاری

جزایر جنوبی کشور یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری‌ هستند. جزایری که هم جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای برای بازدید دارند و هم مراکز خرید آن‌ها شناخته شده و معروف است. درمیان جزایر جنوبی دو جزیره کیش و قشم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و سالانه مسافران زیادی برای بازدید یا خرید به این دو جزیره سفر می‌‎کنند. از طرفی در طول سال تور قشم و تور کیش یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری هستند.

قشم

قشم، بهشت طبیعت‌گردان

جزیره قشم در استان هرمزگان و در خلیج فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود که علاوه‌بر قدمت تاریخی، به لحاظ جاذبه‌های طبیعی هم موردتوجه گردشگران است. این جزیره در تنگه هرمز، هم مقصدی مناسب برای افرادی است که قصد خرید و قدم زدن در بازارها و پاساژهای تجاری را دارند و هم یک محیط حیرت‌انگیز برای کسانی‌ است که از دیدن مناظر طبیعی مانند سواحل، دره‌ها و آسمان شب لذت می‌برند. قشم با وسعتی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومتر مربع، بیشترین سواحل را در کرانه خلیج فارس دراخیار دارد و تنوع این ساحل‌ها برای گردشگران آنقدر زیاد است که می‌توانند برای سفری به قصد ساحل‌گردی در قشم برنامه بریزند.
اینکه قشم به جزیره عجایب هفت‌گانه شناخته می‌شود، دلیل کافی برای یک سفر هیجان‌انگیز است؛ اما علاوه‌بر دیدن دریا، ارتباط با مردم جنوب، چشیدن طعم غذاهای متفاوت و کمپ زدن در جزیره‌ای زیبا هم دلایل دیگری برای مسافرت به قشم است. تنگه چاهکوه، غار نمک، دره ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها و دیدن دلفین‌ها در آب‌های خلیج فقط بخشی از جذابیت‌های این منطقه به‌شمار می‌رود. بنابراین برای سفر به قشم دلایل کافی وجود دارد و هر کسی که به طبیعت بکر و بازارهای بزرگ علاقه داشته باشد، می‌تواند با تور به این جزیره سفر کند. اما سفر به قشم در چه فصلی مناسب‌تر است؟

آب‌وهوای کیش و قشم

آب‌وهوای قشم در فصل‌هایی مانند پائیز و زمستان برای گردش بسیار مناسب است. البته باز هم این آب‌وهوا ارتباط نزدیکی با علت سفر شما دارد. اگر به قصد گردش می‌روید و می‌خواهید که در چادر مسافرتی اقامت داشته باشید، باید به این نکته توجه داشته باشید که در ماه‌های دی و بهمن دمای هوای قشم پائین می‌آید و احتمال بارش باران هم وجود دارد. بنابراین قبل از سفر در زمستان حتما وضعیت آب‌وهوا را چک کنید.
نکته دیگری که در مورد قشم باید به آن توجه داشته باشید، خانه‌های بوم‌گردی است. اقامتگاه‌های بومگردی در قشم طرفداران زیادی دارند. این اقامتگاه‌ها غذای محلی قشم را سرو می‌کنند و محیط مناسبی برای آشنایی با فرهنگ بومی قشر هستند. اگر قصد سفر به قشم را دارید و می‌خواهید چند روز از سفرتان را در دل طبیعت و زیر آسمان زیبای جزیره بگذرانید، خانه‌های بومگردی را در برنامه داشته باشید.

قشم

کیش، جزیره‌ای برای آرامش

در ایران هر مسافری که بخواهد چند روزی را در آرامش بگذراند، بدون شک جزیره کیش یکی از انتخاب‌های مهم برای مقصد گردشگری‌اش خواهد بود. جزیره‌ای که در خلیج فارس قرار گرفته و سالانه مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای گشت‌وگذار به آن قدم می‌گذارند. جزیره کیش به لحاظ تفریحات هیجان‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری یک مجموعه فوق‌العاده است و به خاطر حجم بالای مسافران و گردشگران، صنعت هتل‌سازی در این جزیره اهمیت بالایی دارد. هتل‌هایی که در کیش به مسافران خدمات ارائه می‌‎کنند، اکثرا فضایی لوکس دارند و مطابق با استانداردهای جهانی هستند. مخاطب این هتل‌ها اکثرا مسافرانی هستند که به قصد تفریح و گذراندن چند روز مفرح به کیش سفر می‌کنند. تفریحات آبی مانند جت اسکی، شاتل، پاراسل، آکواریوم، بنانا، اسکوتر زیردریایی، پدل بورد و کریزی بوت از جمله تفریحاتی است که در این جزیره تجربه می‌کنید.

قشم

علاوه‌براین آنچه در این جزیره مسافران را جذب می‌کند، امکان غواصی و سر زدن به دل دریای خلیج فارس است. اگر به غواصی علاقه دارید، به کیش سفر کنید و از شنا کردن در آب‌های شفاف و تمیز خلیج فارس لذت ببرید.

طبیعت‌گردی در کیش و قشم

البته کیش برای علاقه‌مندان به طبیعت هم گزینه‌هایی دارد. بازدید از بوستان آهوان، اسکله تفریحی، تور جزیره هندورابی، روستای باغو گزینه‌های جذابی هستند که در سفر بر کیش و همراه با تور کیش می‌توانید تجربه کنید. خانه‌های زیرزمینی کاریز هم مکانی جذاب برای گردشگران است. اگر قصد دارید در سفرتان به کیش از همه جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید سفر با تور کیش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چون سفر با تور کیش یک سفر برنامه‌ریزی شده و جامع است. اگر با تور راهی جزیره شدید، سعی کنید با گروه همراه شوید تا از زمان‌بندی تور عقب نمانید.
با اینکه جزایر قشم و کیش هر دو جذاب و پرطرفدار هستند اما تفاوت‌هایی دارند که باید مسافران پیش از انتخاب مقصد به آن توجه داشته باشند. اگر دنبال مقصدی لوکس هستید که تفریحات زیادی را تجربه کنید و چند روز را در آرامش بگذرانید، جزیره کیش و تور کیش انتخاب مناسبی برای شما است. اما در صورتی که هدفتان از سفر تجربه طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز طبیعت باشد، جزیره قشم انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *