جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برترین مقاصد گردشگری ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱ اسفند ۱۳۹۷

جزیره کیش امروزه با پیشرفت های چشمگیری و تاثیر گذاری که با فکر و درایت مسئولین صورت گرفته تا به امروز به عنوان موفق ترین شهر توریستی ایران از نظر جذب توریست داخلی و خارجی محسوب می شود. لازم به ذکر است که افراد سر شناس و ثروتمند نیز با ساخت هتل های لوکس و مراکز خرید نقش مهمی در آباد سازی این جزیره تقریبا نوظهور داشته اند تا سبب شوند سالانه گردشگران زیادی با تور کیش سفر کنند. کیش که با بیش از ۵۰ نوع تفریحات گوناگون و جذاب محل مناسبی برای سفر با خانواده و همچنین با دوستان است. از زمان های خیلی قدیم این جزیره کوچک بسیار مهم و با اهمیت بوده به طور مثال در زمان هخامنشیان بازرگانان بسیاری برای صید ماهی و مروارید همیشه در رفت و امد بوده اند. از شهر زیبای کیش چیزی جزء خرابه باقی نمانده است ولی همین خرابه نشانگر قدمت اصیل و کهن این جزیره افسانه ای می باشد. نام جزیره کیش در زمان های مختلف به معنای گوناگونی مثل تیردان یا ترکش طبق نظریه های بی اساس نامیده شده است که در جای معتبری ثبت نشده است. جزیره نیلگون کیش یک تکه خشکی کوچک در میان اب های گرم و شور خلیج فارس است. درباره کیش فشار بخار آب جزیره در بیشتر ایام سال عموما این قدر بالا می باشد که رطوبت نسبی ۵۵– ۶۵ درصدی را به گونه ای ایجاد کرده که در هنگام ظهر شرجی و رطوبت هوا به صورت قطرات شبنم ظاهر شده است.

تور کیش برترین مقاصد گردشگری ایران

مشهد از زمانی که آرامگاه هشتمین امام شیعیان قرار گرفت رنگ و بوی دیگری به این شهر بزرگ تاریخی بخشید زیرا که از دیرباز مردمان ایران علاقه و احترام ویژه ای به امامان و پیامبران خود داشته اند و اعتقاد قلبی آن ها اهمیت مشهد مقدس را دو چندان کرده است. از این رو اولین و مهم ترین دلیل سفر با تور مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد. امروزه با ازدیاد و استقبال مسلمانان دنیا برای سهولت در زیارت و نظم و انظبات مشهد ، مسئولین و شهردار خراسان با ساخت صحن های بزرگ با امکانات رفت و امد سریع زائرین توانسته به حجم زیاد مسافرین مخصوصا در اعیاد و مناسبت ها نظم درستی دهد. حتی اگر هتلی که برای سکونت انتخاب کرده اید با حرم فاصله داشته باشد می توانید از تاکسی های سطح شهر که به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در تردد هستند در کوتاه ترین زمان ممکن به حرم برسید و از زیارت لذت معنوی را ببرید. هنگام اقامه نماز همه ی مسلمانان به صورت یکپارچه در صف های منظم اماده برای راز و نیاز با خداوند مطعال می شوند که نشانگر متحد بودن مسلمانان جهان می باشد. مشهد هر ساله مردمان زیادی برای رسیدن به حاجت خود نذر می کنند به طور مثال برای شفای مریض خود نیت می کنند که سال بعد در تاریخ مشخص به مشهد امده و نذر خود را که می تواند هرچیزی باشد را ادا می کنند و تعدادی از زائرین از این عمل خدا پسندانه بهره می برند.

تور مشهد برترین مقاصد گردشگری ایران

تور قشم که سالیان پیش آن را با اسم ابرکاوان می شناختند یکی از بزرگ ترین جزیره های خلیج فارس است که در استان هرمزگان واقع شده است. بعد از کیش می توان جزیره قشم را تفریحی ترین مقصد گردشگری ایران دانست که سالانه توریست های فراوانی را به خود جذب می کند همچنین بسیاری از تفریحاتی که در کیش وجود دارد نیز در این جزیره هم جای گرفته اند تا بیشترین رفاه را برای مسافران فراهم سازند. مساحت کل جزیره ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است که ۳ برابر جزیره بحرین و بزرگ تر است. طول کلی جزیره ۱۳۰ کیلومتر و عرض ان ۱۴ کیلومتر است که البته در برخی جاها این عدد متغیر است. با توجه به طول دهانه ی این جزیره بیشترین سواحل و کرانه را شامل شده است. این جزیره افسانه ای را عجایب هفتگانه نیز می گویند. این جزیره زیبا سال ها اشغال شده توسط پرتقالی ها و تحت تاثیر ستاره های خیالی بوده. لاک پشت های پوزه عقابی، جزایر ناز، غار نمک، تنگه چاه کوه و دره ستاره ها از جاذبه های عجیب گردشگری جزیره قشم به حساب می آید که سالیانه توریست زیادی را به خود جلب می کند. مردمان بومی قشم بر این باورند که سالیان گذشته با برخورد یک ستاره به زمین این قسمت از جزیره را به این شکل خاص از خاک و سنگ و ماسه دراورده است. درمورد این قسمت از جزیره افسانه ای تخیلات زیادی را در قالب داستان های ترسناک می توان از زبان بومیان قشم شنید که بسیار هیجان انگیز و با استرس می باشند حتی بر این باورند که پس از تاریک شدن هوا موجودات عجیب فرازمینی در ان منطقه حضور پیدا می کنند. در هر طرف دره ستارگان یک پدیده خارق العاده وجود دارد به طور مثال وجود کوه ها و صخره های بلند شنی که با توجه به وزش باد شدید شن و ماسه شکل های عجیب و گاهی دلهره اور را تشکیل داده اند و وزش باد صداهای وهم الودی را ایجاد می کند.

تور قشم نوروز 98 1 برترین مقاصد گردشگری ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد