جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مقام سازمان ملل: دیپلماسی نرم ایران سبب افزایش جذب گردشگران شده است

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ – برلین – ایرنا – رییس سازمان بین المللی گردشگری دیپلماسی نرم را یکی از عوامل مهم در توسعه این حوزه خواند و گفت: در ایران به عنوان یکی ازکشورهای مهم منطقه از نظر جاذبه های تاریخی و فرهنگی، سیاست های دولت جدید موجب رونق گردشگری و افزایش علاقه برای سفر به این کشور شده است.

طالب الریفاعی دبیرکل سازمان بین المللی گردشگری در نشست خبری برنامه گشایش چهل و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین ( ITB)، ضمن تشریح چشم انداز گردشگری جهان درسال جاری، از ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه در جذب گردشگر نام برد.

این مقام سازمان ملل در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره جایگاه جمهوری اسلامی ایران در گردشگری بین المللی از نظر این سازمان، گفت: سیاست دیپلماسی نرم همیشه به عنوان ابزاری برای توسعه و تقویت گردشگری مورد استفاده قرار گرفته و امروز نیز شاهدیم که سیاست های دولت جدید ایران در طول ۶ ماه گذشته در این راه موفق بوده و موجب افزایش علاقه و میزان سفر به این کشور شده است.

الریفاعی با تاکید بر اینکه بدون شک رابطه مستقیم سیاسی بین مسئله صلح و آرامش در یک کشور با اجرای دیپلماسی و توسعه و رونق گردشگری در آن کشور وجود دارد،گفت: این یک واقعیت است که تماس های مردمی بزرگترین عامل نابود کننده موانع برقراری ارتباط سازنده بین ملت ها و دولت ها است.

دبیرکل سازمان بین المللی گردشگری، تصریح کرد: تفکرهای کلیشه ای منفی موجود از یک کشور و یا یک ملت را می توان با توسعه گردشگری و برقراری ارتباط های بین المللی با مردم آن اصلاح کرد.

الریفاعی خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با دیگر ملت های جهان از راه تماس های فرهنگی است و نزدیکی ملت ها با توسعه گردشگری موجب خواهد شد تا دولت ها کمتر به فکر آسیب وارد کردن به کشورها باشند.

وی ادامه داد: بی تردید گردشگری مهمترین فاکتور در برقراری تماس های مردمی است اما البته نیازمند مدیریت و هدایت دقیق است.

این مسوول بین المللی صنعت گردشگری اظهار داشت: امروز می بینیم که با تغییر فضای سیاسی در ایران، درهای این کشور به روی دنیا گشوده شده و دولتمردان آن نیز به خوبی به منافع فراوان ناشی از توسعه گردشگری واقف هستند.

الریفاعی یادآور شد: همین که در ایران یکی از معاونان رییس جمهوری مسوولیت سازمان گردشگری را برعهده دارد نشان دهنده این است که دولتمردان این کشور تا چه میزان برای این صنعت فرهنگی ارزش قائل بوده و جایگاه بالای گردشگری را در سیاست های آنها نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی هر کشوری باید نیت سیاسی و عملی خود را برای تقویت گردشگری نشان دهد،گفت: ما ایران را به عنوان یک کشور مهم در حوزه گردشگری در منطقه پر افت و خیر خاورمیانه می دانیم که در سازمان گردشگری جهانی به عنوان بخشی از خانواده سازمان ملل نیز بسیار فعال است.

الریفاعی افزود: ایران ذخایر بسیار غنی فرهنگی و تاریخی گردشگری دارد و ما امروز می بینیم که دولت این کشور می خواهد درهای کشور را به سوی دنیا باز کند، پس ما هم تشویق می کنیم که این روند همچنان از سوی ایرانی ها ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان رییس سازمان بین المللی گردشگری می گویم که در ۶ ماه گذشته این را به خوبی لمس کرده ایم که دیدن از ایران برای گردشگران آسان تر شده و علاقمندی برای سفر به این کشور زیبا بسیار افزایش یافته است.

دبیرکل اردنی سازمان بین المللی گردشگری افزود: به عنوان یکی از ارکان زیر مجموعه سازمان ملل متحد آماده هرگونه همکاری با ایران هستیم و این کشور را تشویق می کنیم از برنامه هایی که در رابطه با توسعه گردشگری ارائه می دهیم استفاده کند.

الریفاعی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری همچنین به وضعیت گردشگری در حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت:به طور کلی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر، عمان و امارات متحده عربی ما شاهد رشد قابل توجهی از نظر جذب گردشگر در سال های گذشته بوده ایم به طوری که بسیاری از گردشگران عربستانی که در گذشته به مصر و لبنان سفر می کردند امروزه به خاطر شرایط ویژه این کشورها برای سفر به حوزه خلیج فارس می روند.

وی افزود: آنچه ما در این کشورها مشاهده می کنیم اتخاذ سیاست های منطقی و درست در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری راهبردی در این صنعت است و همچنین دولتمردان این کشورها نیز نیت سیاسی خوبی برای تقویت گردشگری دارند به عنوان نمونه قطر اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ تعداد گردشگران ورودی به این کشور را تا سه برابر افزایش خواهد داد.

81072934 5546088 مقام سازمان ملل: دیپلماسی نرم ایران سبب افزایش جذب گردشگران شده است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *