رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ اسفند ۱۳۹۲

مشکلات مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد رفع می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۸ – تهران – ایرنا – معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عزم این معاونت برای رفع مشکلات مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمد حسن طالبیان در مراسم تودیع و معارفه مدیر پیشین و جدید مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد گفت: معاونت میراث فرهنگی با تمام توان فنی و مالی برای رفع مشکلات مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد بسیج می شود.

وی تصریح کرد مجموعه سعدآباد طی چند سال اخیر از نگاه فرهنگی دور مانده، همه باید تلاش کنیم که این مجموعه منحصربفرد به جایگاه خود برسد.

طالبیان مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد را دارای ظرفیت های بالایی دانست و افزود: حفاظت و مرمت این مجموعه بسیار حائز اهمیت است که باید به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد، این مجموعه می تواند در انتقال ارزش های فرهنگی به نسل های دیگر نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه از بسیاری لحاظ حائز اهمیت است، گفت: با انتصاب یک فرد کارشناس در این مجموعه ما امیدواریم به لحاظ علمی و فرهنگی فعالیت هایی با رویکرد جدید و متفاوت از گذشته در سعدآباد انجام شود.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: فرد انتخاب شده برای مدیریت مجموعه سعدآباد یکی از معدود افرادی است که مدرک دکترای موزه داری دارد و با تمام مسائل و موضوعات موزه آشنایی کامل دارد.

سرپرست جدید مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد با اشاره به اینکه این مجموعه نیازمند تدوین تشکیلات سازمان با توجه به استانداردهای روز دنیاست، افزود: تدوین اساسنامه جامع که راهنمای عمل این مجموعه باشد می تواند الگو و راهنمای عمل ومدیران قرار گیرد، یکی دیگر از برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد خواهد بود.

یوسف منصورزاده تصریح کرد تشکیل شورای راهبردی مرکب از افراد متخصص و نخبه در حوزه های فرهنگی و هنری هم از برنامه هایی است که به زودی انجام می شود.

وی افزود: زمینه سازی برای هیات امنایی کردن این مجموعه برنامه ای است که می تواند اداره سعدآباد را بسیار تسهیل کند.

در پایان این مراسم یوسف منصورزاده به عنوان سرپرست مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد حکم خود را دریافت کرد.

16334142391731316932120817924425015525245 مشکلات مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد رفع می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *