رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مزرعه کودک اکسین آمل

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ آبان ۱۴۰۱

مزرعه کودک اکسین آمل اولین مزرعه کودک در ایران با رویکرد طبیعت است که شامل بخشهای مختلف باز و سرپوشیده است .دامپروری، کشاورزی، آشپزی، آزمایشگاه، ورزشی، هنر و روانشناسی است. مزرعه کودک در مجموعه اکسین واقع است که امکان اقامت در هتل و شهربازی و بولینگ و مرکز خرید در سیتی سنتر را برای خانواده ها فراهم نموده است. به همین علت مکانی مناسب برای کودکان ۴ تا ۱۶ ساله هست که می توانند به صورت مستقل و آزاد و البته تحت نظر تسهیلگران آشپزی کنند. با حیوانات اهلی از نزدیک در ارتباط باشند. مراحل کاشت داشت و برداشت را تجربه می کنند. به ورزش مورد علاقه خود می پردازند و مناسب با رده سنی خود آزمایش می کنند.مزرعه کودک اکسین آمل یکی از جاهای دیدنی آمل است .

نخستین مزرعه کودک آمل

اهیمت آمیزش با طبیعت و تاثیر شگفت انگیز آن بیش از نیم قرن است که در شیوه های نوین آموزشی مورد توجه قرار گرفته است . اما تنها مدت کوتاهی است که نگاه دغدغه مندان کودک در ایران را به خود جلب کرده است.پس از راه اندازی مدارس طبیعت در شهرهای مختلف ایران، این بار نخستین مزرعه کودک در آمل راه اندازی شد. نخستین مزرعه کودک ایران در کنار هتل اکسین در آمل بازگشایی شد تا کودکان ایران در کنار آموزش های رسمی خود از مادر طبیعت نیز آموزش ببینند.کودکان در این مزرعه تمام کارها را خودانجام می دهند. برای نمونه آنها خود به مزرعه می روند و مواد غذایی موردنیازشان را از دل خاک بیرون می کشند. از درخت می چینند،شیر می دوشند و تخم مرغ جمع آوری می کنند. سپس مواد غذایی را به آشپزخانه برده و آماده کرده و می پزند و همراه هم می خورند.

در واقع به آنها فرصت داده می شود تا تمام آنچه تا به حال در فیلم ها و کتاب ها دیده بودند خودشان انجام داده و از نزدیک لمس کنند.مزرعه کودک فرصتی برای همزیستی کودک و طبیعت در جامعه شهری امروز به شیوه نیاکان و تجربه شیرین زندگی در جریان طبیعت است.مزرعه کودک فرصتی برای لمس کتاب طبیعت در دامان طبیعت و کنکاش ذهن جستجوگر کودکان است.

446733572_64360 مزرعه کودک اکسین آمل

امکانات مجموعه

مزرعه کودک اکسین شامل فضاهای متنوع سرپوشیده و باز هست.در بخش دامپروری بچه ها می توانند اسب سواری کنند، گوسفندان را به چرا ببرند. در بخش کشاورزی کودکان با زندگی گیاهان آشنا می شوند. بذر می کارند، مراحل مختلف رشد گیاه را از نزدیک می بینند و متوجه تفاوت محصولات باغی، زراعی، گلخانه ای و … می شوند. در بخش ورزشی کودکان با خلق بازی های گروهی آشنا می شوند. مهارت های حرکتی و ارتباطی، استقامتی آن ها تشویق می شود.

بخش هنری یک مکان خیلی خوب برای کشف استعدادهای هنری کودکان که نقاشی، موسیقی، نمایش خلاق، عروسک گردانی، سفالگری از فعالیت هایی است که در بخش هنری صورت می گیرد. در بخش آزمایشگاه امکان تست آزمایش های مختلف شیمی و فیزیک برای گروه های سنی مختلف فراهم شده تا بچه ها بتوانند قوانین فیزیک و شیمی را به صورت تجربی درک کنند. بخش آشپزی فرصت آشپزی با محصولات چیده شده توسط کودک در مزرعه را فراهم کرده و بچه ها می توانند پخت غذای مورد علاقه خود را در آشپزخانه انجام دهند.

445221641_298628 مزرعه کودک اکسین آمل

مخاطبین مزرعه کودک اکسین

گروه سنی مخاطبین مزرعه کودک از ۴ تا ۱۶ سال است که در بدو ورود می توانند آزادانه بخش مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در ایام نوروز امکانات جدیدی به مزرعه کودک اضافه خواهد شد مثل پیست رادیوکنترل، بخش رباتیک و ربات های فوتبالیست، کارگاه هوافضا و ساخت هواپیماهای دست ساز.

کنار مزرعه کودک و در مجموعه اکسین لند وجود هتل، سینما، مرکز خرید، فود کورت، شهربازی VR. بولینگ، سرزمین عجایب و … خاطره فراموش نشدنی از سفر به آمل و در طول مسیر شهرهای شمالی شما رقم خواهد زد.

اهداف مزرعه کودک:

آشنایی کودک با طبیعت و محیط زیست

آشنایی با حیوانات و زندگی کشاورزی و دامداری

آموزش کار گروهی و خلاقیت در طرح بازیهای گروهی

یافتن جواب سوالات از طریق کاوش های جمعی و فردی

افزایش اعتماد به نفس کودکان

افزایش مهارتهای ارتباطی

و….

IMG-20180625-WA0090 مزرعه کودک اکسین آمل

نحوه دسترسی

آدرس :شهرستان آمل، جاده هراز (آمل به تهران)، کیلومتر ۴، مجموعه اکسین لند آمل
شماره تماس :۰۱۱۴۴۴۴۰۲۰۵/۶

IMG-20180625-WA0095 مزرعه کودک اکسین آمل
IMG-20180626-WA0007 مزرعه کودک اکسین آمل
IMG-20180814-WA0016 مزرعه کودک اکسین آمل

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 9 میانگین: 3.8]
           
 

نظر کاربران :

  • مرجان عزیزی فرد

    متاسفم برای مشکل ایجادشده ولی ما امیدواریم .هرچه تبر زدند مرا زخم نشد جوانه شد

    ۹ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *