جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرمت یک خانه تاریخی در کاشان

تاریخ بروزرسانی :
۵ آذر ۱۳۹۴

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۹/۰۵-به گزارش ایرنا محسن جاوری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این عملیات مرمتی با هزینه افزون بر ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شد.
وی گفت: بازسازی رواق تخریب شده جبهه شمالی، آواربرداری، استحکام بخشی و اندود کاهگل نهایی بام جبهه شمالی از اقدامات مرمتی مهمی است که در این بنا صورت گرفته است.
خانه تاریخی خداشناس از جمله بناهای منحصر به فرد کاشان است که در دو طبقه همکف و زیر زمین ساخته و نوع آجرکاری ورودی، گچبری و رخبام پنجه گربه ای بالای سر در این بنا متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی می باشد که نوع فضای سازی داخلی بنا نیز به همین مورد اشاره دارد.
اطاقهای این بنا در سه ضلع شمال شرق، جنوب غرب و شمال غرب بنا شده و دارای دو زیر زمین می باشد که در ضلع شمال شرق و جنوب غربی استقرار یافته است.
از جمله ویژگیهای این بنا می توان به حوضخانه زیبا و رفیع آن در ضلع جنوب غربی خانه و همچنین گچبریها و سرستونهای زیبای رواقها و بدنه های روبه حیاط اشاره کرد.
خانه تاریخی خداشناس در تاریخ ۱۶ دی ماه ماه سال ۱۳۸۷با شماره ۲۴۴۵۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی ارزشمند در شهرستان کاشان شناسایی و از این تعداد تاکنون ۳۱۸ بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است. از این تعداد ۸۳ اثر شامل خانه های تاریخی است.
1671 مرمت یک خانه تاریخی در کاشان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *