جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه آغاز شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ خرداد ۱۳۹۷

جلیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سرفصل های مرمتی و اقداماتی در نظر گرفته شده برای ساماندهی این اثر تاریخی افزود: تخلیه نخاله و تفکیک مصالح، مرمت سردرب اصلی ورودی و جداره خارجی کاروانسرا و مرمت حجره ها و فضاهای داخلی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در حیاط این کاروانسرا حجم زیادی از آوار و نخاله بر روی هم انباشت شده است که تخلیه این آوارها بخش مهمی از اقدامات برای ساماندهی این مکان تاریخی است.
وی اضافه کرد: این فصل از مرمت و ساماندهی به هیچ وجه برای این بنای ارزشمند و بزرگ کافی نیست و نیاز به توجه و اعتبار بیشتری برای ساماندهی کامل این بنا وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات مرمت این کاروانسرای تاریخی با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریالی از اوایل خرداد ماه سال جاری شروع شده و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، کاروانسرای شرکت نفت مربوط به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی است و در شهرستان ارومیه، چهارراه ولی عصر به طرف جاده سلماس واقع شده و این اثر در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۵۰۷۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این کاروانسرا به دلیل اینکه سالیان زیادی همجوار با تاسیسات شرکت نفت ارومیه بود به همین نام معروف شده است.

شرکت نفت مرمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه آغاز شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سفریتو

    کار داره صورت میگیرد اما خیلی اورم هستش امیدوارم برای عید امسال اماده بشه

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد