رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مهر ۱۳۹۹

مجموعه تئاتر برج آزادی

لینک این مطلب کپی شد!

مجموعه تئاتر برج آزادی،سالنی باشکوه است ویکی از استانداردترین سالن‌های تهران است. اما اهالی موسیقی از سالن استقبال بیشتری کرده‌انددر حالیکه این سالن برای تئاتر ساخته شده است. عمق سالن عجیب است. یکی از عمیق‌ترین صحنه‌های اجرا، ۱۵ متر. ۳۰۰ صندلی که از صندلی‌های تئاتر شهر راحت‌ترند و البته سقف ویترای سالن، شیشه‌های منقوش و نورهای رویایی که می‌تواند مخاطب سفر کرده به جهان زیرین را آرام کند. صندلی‌ها نه قرمز هستند و نه قهوه‌ای، آن گونه که در بیشتر سالن‌های می‌بینیم. صندلی‌ها رنگارنگ‌اند.برج آزادی صاحب یک سالن استاندارد تئاتر است و مدیریت آن می‌گوید این سالن را با بهترین شکل ممکن در اختیار گروه‌های تئاتری قرار می‌دهد؛ هر چند تئاتری‌ها از این سالن استقبال نمی‌کنند. سالن تئاتری که این برج در فاصله ۱۵ متری از سطح زمین، در درون خودش پنهان کرده باعث شده است که، درون آن نیز چهره‌ای متفاوت داشته باشد. اگر تمایل دارید در یکی از استانداردترین سالن های تئاتر تهران به تماشای تئاتر و یا کنسرت بنشینید، حتما به این برج و سالنی که در آن قرار داده شده است نیز سری بزنید.

مجموعه تئاتر برج آزادی

میدان آزادی در نگاه عموم مکانی است برای تجمیع خودروها تا انسان‌ها. تاکسی‌های زرد در گوشه گوشه میدان یا اتوبوس‌هایی که صفیر بوق‌های ممتد می‌کشند و هجمه اصواتی که هواپیماهای غول‌پیکر بر فراز برج آزادی سایه می‌افکنند. آزادی جایی است برای گریختن. جایی که فرصتی برای ایستادن در آن نمی‌یابید. باید بگریزید به یک سوی این شهر. نکته جالبی که در این سالن به چشم می‌‌خورد، وجود یک جوی آب وسط سالن است که علاوه بر ایجاد یک حس خوب و ناب، مناسب تئاترهایی است که در کنار جریان آب، به هنرنمایی می‌پردازند. این سالن با داشتن سقف شیشه‌ای و نقاشی‌ شده‌، با پرده زیبایی آویخته شده در انتهای سالن، با نورپردازی جذابش و صندلی‌های رنگارنگ و بسیار راحتی که دارد، بسیار جذاب است.

مجموعه تئاتر برج آزادی

یک فضای شیشه‌ای عظیم و پرده‌های فلزی در بالای آنها. آقای پایان ( مدیریت برج )می‌گوید برج آزادی تنها سالن استاندارد نمایش سایه را در اختیار دارد. بخش مهمی از عروسک‌های نمایشگاه عروسک‌ها، ابزاری برای آفرینش نمایش‌های سایه است.سالن تمرین شامل رختکن و اشپزخانه و حمام است. همه چیز برای یک تمرین بی‌دغدغه مهیاست. زمان بسیار برای تمرین و البته رهایی از شلوغی‌های مرسوم تهران.پشت سالن تمرین موتورخانه برج قرار دارد. یک موتورخانه عظیم که وظیفه گرما و سرمای برج را برعهده دارد. بازارچه‌ای که در ضلع شرقی برج واقع شده است .
اگر در زمینه اجرای تئاتر نیز دستی بر آتش داشته باشید، می‌توانید از امکاناتی که در این برج برای تمرین هنرمندان فراهم کرده است، استفاده کنید. در کنار سالن نمایش، قسمتی آماده شده است تا بتوان به دور از شلوغی‌ها و بدون دغدغه، برای داشتن یک اجرای عالی به تمرین پرداخت.

نحوه دسترسی به برج آزادی

آدرس : میدان آزادی – برج آزادی – مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی

مجموعه تئاتر برج آزادی

مجموعه تئاتر برج آزادی

مجموعه تئاتر برج آزادی

مجموعه تئاتر برج آزادی

 

مجموعه تئاتر برج آزادی

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *