جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مادی فرشادی اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۶ تیر ۱۳۹۷

امروز تصمیم گرفتیم به شما همراهان عزیز سیری در ایران یکی دیگر از مکان های دیدنی اصفهان را معرفی کنیم. مادی « فرشادی » از طولانی ترین مادی های اصفهان است. مادی های اصفهان از جمله مادی فرشادی از جاهای دیدنی اصفهان به حساب می آید. این مادی که از نزدیکی باغ پرندگان در پارک ناژوان از رودخانه جدا شده و پس از گذر از پارک ناژوان ، بزرگراه خیام و خیابانهای شهید بهشتی (شاهپور قدیم ) ، اردیبهشت ، ابوذر ، شمس آبادی ، چهارباغ عباسی ، استانداری ، فرشادی ، نشاط و ملک ، « مادی علیرضاخان » نام گرفته و پس از گذر از گلزار ، بزرگمهر و رکن الدوله ، از این پس « مادی خوراسگان » نام گرفته و پس از گذر از خیابان امامزاده زید ( هشت بهشت جدید ) ، بزرگراه شهید آقابابایی و خیابان همدانیان به سوی خوراسگان و کرد آباد می رود .
این مادی از معدود مادی های اصفهان است که هنوز آب در درون آن جریان دارد و در مسیر خود از داخل مدرسه سلطانیه چهارباغ (امام صادق) و کاروانسرای مادر شاه (هتل عباسی) عبور می کند . مادی فرشادی از مکان های دیدنی اصفهان از مادی های کهن و قدیمی است که در شبکه آبیاری اصفهان قدیم بسیار معتبر و پرآب شناخته شده است.
برخی از پژوهشگران میراث فرهنگی اعلام کرده اند که طومار شیخ بهایی، شناسنامه مادی های اصفهان محسوب می شود و این طومار تنها اثر و مدرکی است که از وضعیت مادی ها و نحوه تقسیم آب زاینده رود حکایت می کند.
اسامی نهرهایی در این طومار دیده می شود که برخی از آنها همانند نهر آحاد، صالح آباد، باغ وحش، قرق حسن آباد، بابکی، قرق آقا سیدجعفر ناژوان (ماربین)، سلیمی، مادی آباد، شاه کبیر، کبوترآباد، کراج و شهرستان برای مشروب ساختن قریه ها و روستاهای اطراف شهر مورد استفاده بوده است.

 فرشادی 3 2 مادی فرشادی اصفهان

 فرشادی 2 1 مادی فرشادی اصفهان

 فرشادی 1 0 مادی فرشادی اصفهان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا زيبا ديدني تميز و سرسبز با اب هواي خوب مناسب ورزش كردن مثل پياده روي

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    مطلب واقعا زیبایی بود چه سرگذشتی جالبی داشتند من عکس های بهتری هم از این مکان دیدم اگه میشه تصاویر بیشتری بزارید

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    عکس دوم و سوم خیلی قشنگه.چه سرگذشتی داره

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *