رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۹

كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان

لینک این مطلب کپی شد!

كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان ،باهدف متعالی تحقق رسانه اسلامی و به‌ منظور سامان ‌دهی پژوهش‌های اسلامی در رسانه ملی تشكيل‌ شده است نيازهای پژوهشی به‌طور مطلوب تأمين شود و محتوای برنامه‌های اسلامی اين رسانه فراگير نيز اعتلا يابد. كتابخانه و آرشيو اداره كل نيز همزمان با شروع به كار اين اداره، سرويس‌دهی و مجموعه‌سازی خود را آغاز كرده است. كتابخانه اداره كل شامل كتب فارسی، عربی، لاتين، نشريات ادواری فارسی ، جزوات ، پايان‌نامه‌ ها و… است كه پژوهشگران، دانشجويان و دوستداران كتاب از آن استفاده می‌كنند. همچنين آرشيو، مأموريت حفظ و نگهداری و ارائه خدمات منابع ديداری و شنيداری تأمينی و توليدی مركز را بر عهده دارد.

كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه

كتابخانه هم‌اكنون با دارا بودن بيش از ۳۵.۰۰۰ عنوان كتاب، ۲۰۰ عنوان نشريه ، ۳۱۱ عنوان پايان‌ نامه؛ ۲۵۰ عنوان جزوات پژوهشی و بيش از ۱۰۰۰ عضو فعال، بزرگ‌ترين كتاب ‌خانه موجود در سازمان صدا و سيماست.همچنين آرشيو شامل ۷۰۰۰ فيلم و مستند و بيش از ۱۴۰.۰۰۰ دقيقه راش و منابع توليدی اداره كل است.

آرشيو مركز علاوه بر دارا بودن ۵۰۰۰ عنوان از فيلم‌های سينمايی شاخص ايران و جهان،۱۲۰۰۰۰ دقيقه راش علما و فرزانگان، ۳۰۰۰۰ دقيقه برنامه‌های توليدی اداره كل و ۲۰۰۰ عنوان برنامه مستند، سه فعاليت اصلی را بر عهده دارد كه در دو بخش مجزا انجام می‌گيرد. اين بخش‌ها عبارت‌اند از:‌

الف) بخش سمعی و بصری: اين بخش شامل شناسايی منابع موردنياز، تهيه منابع، استخراج اطلاعات مربوطه، ورود اطلاعات و آماده‌سازی نهايی را بر عهده دارد.

ب) بخش آرشيو توليدی: اين بخش به بازبينی و شات ليست و ارائه خدمات مربوط به توليدات واحدهای مختلف اداره كل پژوهش‌های اسلامی و همچنين توليدات دانشجويی دانشكده صدا و سيمای قم و صدور رسيد آرشيو می ‌پردازد.

نحوه دسترسی به كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان

نشانی : مشهد مقدس – خیابان امام خمینی (ره) – امام خمینی ۲۵ – مجموعه فرهنگی و هنری صبا – طبقه سوم.
تخصص : رسانه، هنر (فیلمنامه نویسی، تهیه كنندگی، كارگردانی و… )، ارتباطات، دین، ادبیات، تاریخ و …

كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *