جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قلعه صمصام السلطنه شهرکرد

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ آذر ۱۴۰۰

قلعه صمصام السلطنه شهرکرد به دست صدر اعظم ایران در دوره مشروطه نجفقلی خان ملقب به صمصام السلطنه بنا شده است . این قلعه درشلمزار ۴۰ کیلومتری شهرکرد واقع گردیده است. قلعه صمصام با دو هزار متر مربع وسعت و ۵۰۰ متر مربع زیربنا، در دو طبقه احداث شده بود که طبقه دوم آن تخریب شده است. طبقه اول نیز شامل چندین اتاق با ایوان و ستون‌های سنگی می‌شود که با نقوش حجاری‌شده گیاهی تریین شده‌اند. این اثر از مکان های دیدنی شهرکرد به شمار می‌آید و در ۲۶ آذر ۱۳۵۶، به شماره ۱۵۰۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه صمصام السلطنه قلعه صمصام السلطنه شهرکرد

این قلعه در مساحتی حدود هزار متر مربع بنا شده و دارای ایوان و پیشخوان ستون دار سنگی می باشد . شکل بنا مستطیل بوده و در دو طبقه ساخته شده است. طبقه اول دارای چندین اتاق با پوشش طاق و تویزه و با خشت خام ساخته شده است و بسیار محکم و استوار باقی مانده است. جلو این اطاق را ایوانی با ستون های سنگی در بر گرفته است که با نقوش حجاری‌شده گیاهی ترئین شده است. طبقه دوم که ایوانی ستون‌دار مشابه طبقه همکف داشته است خراب شده و آثار زیادی از آن باقی نمانده است.

قلعه صمصام السلطنه1 قلعه صمصام السلطنه شهرکرد

نحوه دسترسی

آدرس :استان چهارمحال و بختیاری، ۴۰ کیلومتری شهرکرد، شمال غرب شلمزار

صمصام 1 قلعه صمصام السلطنه شهرکرد

صمصام قلعه صمصام السلطنه شهرکرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    این قلعه تاریخی متعلق به صمصام السلطنه، وزیر احمدشاه بوده است و بسیار زیبا میباشد و همچنین دارای یک موزه کوچک نیز میباشد.

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *