رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ بهمن ۱۳۹۹

قلعه دزدبند شهرستانک

لینک این مطلب کپی شد!

قلعه دزدبند شهرستانک در شهرستان کرج، بخش آسارا و در روستای شهرستانک واقع شده است. قدمت این قلعه به دوره ی ساسانیان بر می گردد. این بنای تاریخی از جاذبه های مهم و جالب توجه روستای شهرستانک است که در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۸۰۰۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.قلعه دزدبند که به قلعه دختر نیز معروف است در بلندترین قسمت کوه شهرستانک قرار گرفته است .البته امروز چیز زیادی از آن باقی نمانده و تنها پایه های سه اتاق و بخشی از سقف یک اتاق را می توان دید.از روی آنچه امروزه قابل رویت است می توان حدس زد که این بنا در اصل قلعه نبوده و بیشتر به عنوان مکانی برای دیده بانی استفاده می شده است.
بر اساس سبک بنا، معماری آن و نوع ملاتی که در ساخت آن به کار رفته احتمال می رود که متعلق به دوره ایلخانی یا تیموری می باشد.

قلعه دزدبند

از روستاهای محبوبی که همیشه مورد توجه قرار می گرفته می توان به روستای شهرستانک اشاره کرد.روستا های اطراف شهرستان کرج، مخصوصا آن دسته که در مسیر جاده سر سبز چالوس قرار گرفته اند همواره محلی مناسب برای گذران تعطیلات با آب و هوایی ییلاقی بوده است.این روستا که در مرز استان های البرز و تهران قرار گرفته پیش تر بخشی از شمیرانات محسوب می شده و از سال ۱۳۲۰ به شهرستان کرج الحاق شده است .این روستا که در ۵۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان کرج قرار گرفته، دسترسی مناسبی برای شهروندان تهرانی و ساکنین کرج و حومه دارد و مخصوصا در فصل گرما بازدیدکننده های بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

 

قلعه دزدبند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *