جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فرزندانتان را در تعطیلات تابستان به حال خود رها نکنید

تاریخ بروزرسانی :
۶ تیر ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۰۶-یک روانشناس به خانواده‌ها توصیه کرد: برای اوقات فراغت فرزندان خود در تعطیلات تابستان برنامه‌ریزی کرده و آنها را به حال خود رها نکنند.

شهلا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی خانواده‌ها برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندانشان در فصل تابستان، از آنها خواست تا با برنامه ریزی مناسب در کنار برنامه‌های تفریحی و گردشگری، برنامه‌های آموزشی را نیز در برنامه اوقات فراغتی فرزندانشان بگنجانند.

این دکترای روانشناسی بالینی افزود: تعطیلات تابستان برای دانش آموزان فرصت بسیار خوبی است که با برنامه‌ریزی درست خانواده‌ها می توان از این فرصت برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان استفاده کرد.

سلیمی با تاکید بر اینکه با تغییر شکل آموزش‌ها در فصل تابستان می توان از این فرصت بیشترین استفاده را برای پرورش توانایی‌های دانش‌آموزان برد، به خانواده‌ها توصیه کرد: تابستان را برای پرورش استعدادها و علاقمندی‌ فرزندانشان غنیمت بشمارند.

وی با اشاره به اینکه از نظر روانشناسی بیشترین یادگیری‌ها در زمان‌های اوقات فراغت رخ می‌دهد، گفت: با مدیریت درست اوقات فراغت دانش آموزان می‌توان در راستای تقویت و رشد خلاقیت آنان اقدام کرد.

این روانشناس گفت: بی‌برنامگی دانش آموزان در فصل تابستان سبب خواهد شد تا آن‌ها بیشترین وقت خود را به تلویزیون و کامپیوتر اختصاص دهند.

این دکترای روانشناسی بالینی با تاکید بر اینکه بیکاری دانش آموزان در فصل تابستان سبب خواهد شد تا آنها دچار نوعی سردرگمی شوند، گفت: بیکاری می تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه دانش آموزان خصوصاً در سنین نوجوانی و جوانی کند.

2036 فرزندانتان را در تعطیلات تابستان به حال خود رها نکنید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد