رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ اسفند ۱۴۰۱

فاصله هوایی تهران با شهرهای مختلف ایران؛‌ از مهرآباد تا فرودگاه‌های معروف کشور چقدر راه است؟

اشتراک گذاری

فرودگاه‌های شهرهای مختلف ایران را می‌شناسید؟ می‌دانید امکان سفر هوایی به کدام نقاط کشور وجود دارد؟ فاصله هوایی تهران با این شهرها چقدر است؟ با شناخت شهرها و بررسی امکان سفر هوایی به آنها، بهتر می‌توانید برای پرواز از تهران به نقاط دیگری از کشور برنامه‌ریزی کنید. در ادامه با فرودگاه‌های مختلف کشور و فاصله هوایی هر شهر با پایتخت آشنا می‌شوید.

فاصله هوایی تهران با شهرهای مختلف ایران

فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان

پرواز تهران اصفهان در طول هفته مسافران زیادی دارد. از شهرهای دیگر کشور هم در طول ماه، پروازهای زیادی به‌سمت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام می‌شود. این فرودگاه وسعت زیادی دارد و به‌واسطه قرارگرفتن در حاشیه شهر، آلودگی صوتی و ترافیک زیادی برای اصفهانی‌ها درست نمی‌کند.
پروازهای مختلفی در مسیر اصفهان به ساری، شیراز، مشهد، تبریز و… انجام می‌شود. برای دیدن نصف جهان زیبا می‌توانید بلیط هواپیما بخرید و به‌سمت این کهن‌شهر تاریخی پرواز کنید.

فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان

 فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد

چندین ‌و چند دلیل برای سفر به مشهد وجود دارد. جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و طبیعی این شهر فراوان‌اند. برای همین هم هست که پرواز تهران مشهد همیشه از شلوغ‌ترین پروازهای مسیرهای هوایی کشور به‌شمار می‌رود.
آمارها نشان می‌دهند که فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دومین فرودگاه پرتردد کشور است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این فرودگاه در حوالی سال ۱۳۳۰ راه‌اندازی شده و قدمتی ۷۰ ساله دارد.

 فرودگاه بین‌المللی کیش

در طول هفته پرواز تهران کیش طرفداران زیادی دارد. هواپیماها در فرودگاه بین‌المللی کیش فرود می‌آیند. فرودگاه کیش چهار ترمینال مختلف دارد و پروازهای داخلی و خارجی مختلفی از آن به مقاصد متنوع انجام می‌شوند. پروازهای خارجی از کیش به‌سمت شهرهایی مانند دبی و مسقط هم انجام می‌شوند.
برای دیدن کیش زیبا و سواحل آن، سرزدن به جاذبه‌هایی مانند کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز و استفاده از امکانات تفریحی و تجاری این جزیره می‌توانید خود را از نقاط مختلف کشور به آنجا برسانید. پروازهایی از همدان، تبریز، یزد، اهواز، ساری، گرگان و شهرهای مختلف کشور به‌سمت این فرودگاه انجام می‌شود.

 فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز از مهم‌ترین فرودگاه‌های جنوب کشور است. پرواز تهران اهواز از پرترددترین مسیرهای هوایی کشور است و علاوه بر آن مسیرهای پروازی دیگری از جمله اصفهان، شیراز و کیش هم به‌سمت این فرودگاه بین‌المللی وجود دارد.
پرواز از فرودگاه اهواز به‌سمت کویت و امارات هم انجام می‌شود. برای سرزدن به کارون، گشت‌وگذار روی پل‌های قدیمی و پرخاطره این شهر و بازدید از نقاط مختلف اهواز می‌توانید با پروازهای مختلف خود را به فرودگاه شهر برسانید.

  فرودگاه دستغیب شیراز

فرودگاه دستغیب شیراز
پرواز تهران شیراز هم از مسیرهای پرتردد هوایی کشور است. شیراز فرودگاه بزرگی دارد و از حوالی دهه ۴۰ شمسی مشغول به فعالیت است. علاوه بر این پرواز و مقاصد داخلی دیگر، پروازهایی به مقاصد خارجی هم از فرودگاه دستغیب به شهرهایی مانند دبی، تفلیس و آنتالیا انجام می‌شود.
هواپیمای شرکت‌های هوایی مختلفی از جمله ترکیش‌ایرلاینز، فلای دبی و… در این فرودگاه فرود می‌آیند. برای دیدن شیراز زیبا و سرزدن به حافظیه، آرامگاه سعدی و باغ‌های قدیمی و کهن این شهر بلیط سفر هوایی تهیه و به‌سمت شیراز پرواز کنید.

 فرودگاه شهید صدوقی یزد

یزد زیبا از دیدنی‌ترین نقاط ایران است. این شهر خشتی با معماری شگفت‌انگیز بناهایش از جمله شهرهای ایران است که فرودگاه دارند. فرودگاه شهید صدوقی یزد از حوالی سال ۱۳۴۸ تاکنون مشغول به فعالیت است.
این فرودگاه از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور است و پروازهایی با اهداف مختلف تجاری، گردشگری و نظامی از آن انجام می‌شود. با رزرو بلیط پرواز می‌توانید از این فرودگاه به شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، اهواز و بندرعباس بروید. پروازهای خارجی مختلفی به مقصد بغداد و مدینه هم از آن انجام می‌شود.

 فرودگاه بین‌المللی قشم

با پرواز تهران قشم راهی یکی از زیباترین جزیره‌های جنوب کشور شوید. فرودگاه این جزیره بین‌المللی است و وسعت چندانی هم ندارد. با این حال، پروازهای پرشماری در طول سال از آن به‌سمت نقاط مختلف کشور از جمله تهران، شیراز، مشهد و گرگان انجام می‌شود. مقصد پروازهای خارجی از فرودگاه قشم هم امارات است. با سفر به این جزیره می‌توانید مجموعه‌ای از زیباترین نقاط طبیعی مانند سواحل ماسه‌ای را ببینید.

 فرودگاه چابهار

چابهار شهر زیبایی است. هم هوای خوبی دارد و هم جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان. از نقطه‌نظر تجارت هم مکان مهمی است و برای همین سفرهای داخلی و خارجی زیادی به آن می‌شود. فرودگاه کنارک چابهار در طول ماه، پذیرای فرود هواپیماهای متعددی است. قدمت این فرودگاه به دهه ۵۰ شمسی می‌رسد.
با اینکه فرودگاه چابهار بزرگ نیست اما پرتردد است و دو ترمینال جدا برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. پرواز تهران چابهار از پروازهای پررونق مسیر هوایی کشور است. با تهیه بلیت پرواز چابهار، سفری هوایی به این بندر زیبا را تجربه کنید؛ اوقات خوشی خواهید داشت.

 فرودگاه شهید مدنی تبریز

قدمت فرودگاه شهید مدنی تبریز به حوالی دهه ۳۰ شمسی بازمی‌گردد. این فرودگاه بین‌المللی پروازهای مخلتفی را در طول ماه سامان‌دهی می‌کند. پروازهایی از آن در مسیر مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس انجام می‌شود.
مقصد خارجی سفرها از آن هم به شهرهایی مانند استانبول، دبی، مدینه و باکو است. برای رفتن به تبریز و دیدن بازار زیبایش، دیدنی‌های تاریخی فراوان آن مانند ارگ تبریز و ایل‌گلی و… می‌توانید بلیط هواپیما بخرید و از نقاط مختلف ایران به آنجا بروید.

 فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندرعباس

بندرعباس هم فرودگاهی قدیمی دارد که در آن پروازهای داخلی و خارجی متنوعی انجام می‌شوند. از این فرودگاه می‌توانید با هواپیمای ایرلاین‌های معروف و مختلف به نقاطی مانند ساری، شیراز، مشهد، اصفهان، کرمانشاه و نقاط دیگر کشور پرواز کنید. حدود ۱۵۰ پرواز مختلف در طول هفته از این فرودگاه انجام می‌شوند؛ رقم قابل‌توجهی است.

فاصله هوایی تهران با شهرهای مختلف چقدر است؟

پیش‌تر درباره معروف‌ترین فرودگاه‌های کشور در شهرهای مختلف صحبت کردیم. در این بخش از فاصله هوایی تهران با شهرهای مختلفی می‌گوییم که فرودگاه دارند:

فاصله هوایی تهران تا هر شهر (به کیلومتر) عنوان شهرها
۷۴۱ تهران – مشهد
۱۰۵۰ تهران بندرعباس
۱۰۷۲ تهران-قشم
۱۰۴۳ تهران-کیش
۶۸۲ تهران-شیراز
۳۳۸ تهران-اصفهان
۵۰۲ تهران-یزد
۷۴۷ تهران-بوشهر
۸۰۰ تهران-کرمان
۹۲۰ تهران-عسلویه
۱۴۵۳ تهران-چابهار
۲۲۰ تهران-سمنان
۲۹۹ تهران-گرگان
۴۲۳ تهران-کرمانشاه
۵۴۷ تهران-اهواز
۵۲۸ تهران-تبریز

در آخر 

با تهیه بلیت هواپیمای داخلی می‌توانید به شهرهای مختلف ایران سفر کنید. پروازهای متنوعی در فرودگاه شهرهای مختلف کشور انجام می‌شوند و اگر دوستدار سفرهای هوایی هستید، دست‌تان در انتخاب مسیر و مقصد بازِ باز است. از مسیرهای پرتردد کشور می‌توانیم به پرواز تهران شیراز یا تهران – مشهد اشاره کنیم. شرکت‌های هوایی مختلف در این مسیرها فعال‌اند و با خرید بلیط، آن هم به‌طور آنلاین به‌سادگی امکان فراهم‌کردن تدارکات سفر را خواهید داشت.

https://snapp.ir/flights-ticket/tehran-shiraz/

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *