جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فاز جدید همکاری‌های گردشگری ایران و فرانسه

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مهر ۱۳۹۴

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۷/۲۲- گروه گردشگری، نرگس لطیف‌پور: ایران از دیروز، میزبان یک هیات شامل ۱۸ شرکت فرانسوی در زمینه‌های مربوط به گردشگری است تا زمینه‌های همکاری این دو کشور را فراهم آورده و صنعت گردشگری ایران با فرانسه وارد فاز جدیدی شود.

به گزارش «دنیای اقتصاد» این در حالی است که پس از توافق تاریخی ۱+۵، فرانسه، هشدار ورود گردشگران فرانسوی به ایران را برداشت و حالا لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، نماینده خود را به ایران فرستاده تا به گفته او، جمعیت زیاد گردشگران فرانسوی به ایران و گردشگران ایرانی به فرانسه سرازیر شود. میشل بوریو، نماینده بخش گردشگری وزارت امور خارجه فرانسه در نشستی که دیروز با خبرنگاران در محل سفارت این کشور در ایران داشت، بحث گردشگری در ایران را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: «آنچه برای ما جالب است این که توریسم در ایران چنان اهمیت دارد که عالی‌ترین مقامات هم درگیر این بحث هستند.» او با بیان اینکه گردشگری جزو اولویت‌های فرانسه نیز به شمار می‌آید، ادامه داد: «هدفی که فابیوس برای فرانسه تعیین کرده این است که تا سال ۲۰۲۰ گردشگران فرانسه به ۱۰۰میلیون نفر برسد.» به گزارش «دنیای اقتصاد» در حال حاضر ۷ درصد تولید ناخالص داخلی فرانسه از گردشگری است و ۲ میلیون شغل برای این کشور ایجاد کرده است. بنابراین مقامات فرانسه نیز به عنوان بخش اولویت‌دار به این موضوع نگاه می‌کنند. نماینده بخش گردشگری وزارت امورخارجه فرانسه یادآور شد تعداد گردشگران دنیا بیش از یک میلیارد نفر است و قرار است در ۲۰۳۰ به ۲ میلیارد نفر برسد. او اضافه کرد ایران نیز با ۳ تا ۴ میلیون گردشگر در حال حاضر، هدف خود را رسیدن به ۲۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵ تعریف کرده است.

اهداف هیات فرانسوی
میشل بوریو تاکید کرد: «برای کشوری که می‌خواهد خود را مقصد گردشگران قرار دهد، ساخت زیرساخت‌هایی مثل جاده، تاسیسات دریایی، هتل و… الزامی است.» این مقام فرانسوی هدف هیات گردشگری و اقتصادی این کشور و شرکت‌هایی که با آنها به ایران آمده‌اند را نیز همکاری با شرکت‌ها و طرف‌های ایرانی در این زمینه‌ها عنوان کرد تا به نیازهای این جمعیت از گردشگران که به ایران می‌آیند، پاسخ داده شود. او ادامه داد: «به همین منظور شرکت‌های هتلداری، شرکت‌هایی که در زمینه‌های مربوط به تفریحات و ورزش‌های کوهستانی فعالیت می‌کنند- چهار شرکت که در زمینه‌های آمایش، امنیت و زیرساخت‌های کوهستانی فعالیت دارند در این راستا وارد ایران شده‌اند- و شرکت‌هایی که در زمینه آب‌درمانی فعالند، جزو این شرکت‌ها هستند که به ایران آمده‌اند.»
همچنین یک مدرسه آموزشی فرانسوی با نام فرندی فرانس که آشپزی فرانسوی و بعدها که توسعه یافت، تمام حرفه‌های مربوط به خدمات هتلداری را آموزش می‌دهد، وارد ایران شده تا به گفته مسوول این مدرسه آموزشی، مدارس یا مراکز مشابه آموزشی در ایران را شناسایی کرده و دانش و فنون خود را همراه با زبان فرانسوی در اختیار آنها قرار دهد. نماینده بخش گردشگری وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال خبرنگار «دنیای اقتصاد» که آیا در زمینه‌های مورد نظر به نتیجه قطعی برای انعقاد قرارداد رسیده‌اند، گفت: «آمده‌ایم که حرف‌ها را بشنویم، فکر کنیم و حرف‌هایمان را بزنیم. در همین زمان کوتاه هم زمینه‌های اشتراک را پیدا کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که در زمینه کوهستان بتوانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.»
نماینده شرکت POMA نیز در این باره خاطرنشان کرد: «سابقه فعالیت این شرکت در ایران به سال‌های قبل بازمی‌گردد و در شمشک و دیزین با ایران همکاری کرده است. هدف این شرکت این است که این فعالیت‌ها را توسعه داده، تکنولوژی‌های جدید را به ایران معرفی کرده و به سراغ فعالیت‌هایی که توریستی‌تر هستند، برود.»

ایران، مقصد هتل‌سازان فرانسوی
در ادامه این نشست، فالکو به عنوان فدراتور و تاجری که صاحب ۳۰ هتل ۴ و ۵ ستاره است و در زمینه هتل‌سازی با یک شرکت چینی شراکت می‌کند و گفت: «طبیعی است که بیشترین هتل‌ها را در چین خواهیم ساخت و پس از آن در شهرهای بزرگ دنیا. البته ایران نیز می‌تواند یکی از این مقصدهای ما برای هتل‌سازی باشد.»

این نماینده وزیر امور خارجه فرانسه به گفته خودش، مامور است که با گروه‌های هتلداری در ایران همکاری کنند. او یادآور شد: «ساعاتی چند از حضورم در ایران نمی‌گذرد و ایران را نمی‌شناسم اما بر اساس آنچه که شنیده‌ام، عجله دارم هرچه سریع‌تر شهرهای دیگر ایران را ببینم و به زودی در این کشور سرمایه‌گذاری خواهم کرد.» فالکو با بیان اینکه امروزقرار است سایت‌های تاریخی مهم دیدن کنند، اضافه کرد: «ماموریتی که لورن فابیوس و دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه به ما محول کرده این است که با ارباب صنایع و سرمایه‌گذاران ایران وارد همکاری شویم تا دانش فنی و فناوری فرانسوی را معرفی کنند و فرانسه آن‌طور که هست شناخته شود.» به گفته او،‌ به همین منظور مناطق جغرافیایی تعریف شده که خاورمیانه و ایران جایگاه خاصی در این برنامه دارد. دلیل این اهمیت، نزدیکی و خویشاوندی فرهنگی دو کشور است. فالکو افزود: «تمام شرکت‌هایی که از فرانسه آمده‌اند یا من نماینده آنها هستم، می‌خواهند با تجار ایرانی در کار بازرگانی همکاری کنند.» این تاجر فرانسوی ادامه داد: «هدف دیگر از حضور این هیات فرانسوی در ایران این است که شرکت‌های ایرانی و فرانسوی به هم رسیده‌، ایرانی‌ها از دانش فنی و کارشناسی فرانسوی‌ها که مورد تایید جهانی هستند استفاده کنند و از دریای جهانگردانی که قرار است در سال‌های آینده به ایران سرازیر شوند نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.» فالکو تصریح کرد: «در نهایت قرار است قراردادهای بازرگانی به صورت فرانشیز و دوسویه امضا شود اما در حال حاضر این هیات به مرحله اول برای شناسایی ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف گردشگری وارد شده است.»

تلاش برای همکاری مشترک
واریوشکا بیکوآرت از آژانس Atout France نیز در این نشست راه رسیدن به این اهداف مشترک را مهم دانست و افزود: «این اهداف با در نظر گرفتن اشتراکات ایران و فرانسه قابل اجرا است؛ به این صورت که در فرانسه مقصدهای توریستی متفاوتی تعریف کرده‌ایم که مراکز خرید، فرهنگی، ورزشی و درمانی را در برمی‌گیرد. این مقاصد و جاذبه‌ها در ایران هم وجود دارد. بنابراین می‌توان به این همکاری مشترک رسید.» او تاکید کرد: «آمده‌ایم تا در این خصوص صحبت کنیم و ببینیم که ظرفیت‌ها و راهکارهای همکاری دوطرفه چیست. مشابهت‌های زیادی در اهداف ما وجود دارد و شرکت‌های فرانسوی زیادی هستند که می‌خواهند به ایران بیایند.» این هیات در بدو ورود با معاون سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد ایران و مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار و نشست داشت. در این نشست‌ها شرایط سرمایه‌گذاری در ایران برای هیات فرانسوی توضیح داده شده و شرکت‌هایی که به ایران آمده بودند نیز از سوی طرف فرانسوی به ایرانی‌ها معرفی شد. همچنین پیش از این در ابتدای ماه جاری، هیات اقتصادی دیگری نیز از کشور فرانسه با همتایان ایرانی خود در کشورمان جلساتی داشته‌اند که در این دیدارها دو طرف از تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و فرانسه به منظور شفاف‌سازی چارچوب‌ها و چگونگی همکاری‌ها استقبال کردند. اکنون به نظر می‌رسد همکاری‌های توریستی دو کشور وارد فاز جدیدی شده است.

e1b2f79cce2386ebdf30d1c93890d888 فاز جدید همکاری‌های گردشگری ایران و فرانسه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد