رزرو هتل فضاگشت
۲ شهریور ۱۴۰۲

غذاهایی که با خوردنشان روحیه بهتری خواهید داشت

اشتراک گذاری

غذاهایی که با خوردنشان روحیه بهتری خواهید داشت ، را می شناسید؟ جالب است بدانید غذا اثر مهمی بر روی سلامتی به ویژه بر روی پوست و روحیه فرد دارد. عملکرد مغز به غذایی که مصرف می کنیم مرتبط است. همه ما به عنوان یک حقیقت تفاوت غذاهای سالم و غیر سالم را می دانیم اما نکته حائز اهمیت آن است که اکثرا در زمان سفر از اهمیت وعده های غذایی و استفاده از تغذیه سالم غافل هستیم. بنابراین لازم است به خوردن آب فراوان توجه کنیم چرا که افزایش آب بدن به ما این امکان را می دهد که همیشه هیدراته باشیم. غذاها و تنقلاتی که در این مطلب به آن اشاره کرده ایم را در سفر حتما استفاده کنید تا از سفرتان لذت بیشتری ببرید.

بوقلمون

آیا می دانستید که خوردن بوقلمون به مناسبت های خاص محدود نمی شود و در همه مواقع می توانید آن را مصرف کنید. آیا خواب کافی ندارید؟ خوردن بوقلمون به دلیل دارا بودن ملاتونین بهترین گزینه برای شماست! این ماده غذایی برای داشتن خواب کافی و راحت بسیار سودمند است و همچنین دارای مقدار زیادی آمینواسید تریپتوفان است که بدن از آن برای تولید سروتونین (هورمون سرخوشی و لذت) استفاده می کند.

اجاره خودرو

روحیه بهتر

مارچوبه

در حقیقت مارچوبه به دلیل دارا بودن سطح بالایی از تریپتوفان، برای افزایش تولید سروتونین به بدن کمک می کند. این ماده غذایی دارای مقدار زیادی فولات است که باعث افزایش شادی می شود و از افسردگی جلوگیری می کند. نگرانی در مورد اثرات جانبی آن وجود ندارد چون مارچوبه تاثیر بروی ژنتیک ندارد.

 

روحیه بهتر

 

جو دوسر

خوردن خوراک جو دوسر به عنوان صبحانه باعث می شود که شما در طول تمام روز پر انرژی باقی بمانید. موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود و می تواند به گردش قند گلوکز در بدن کمک کند. جای نگرانی برای اثرات قند بعد از مصرف جودوسر نگران باشید. مطمئنا روحیه شما بهتر خواهد شد.

روحیه بهتر

اسفناج

اسفناج برای شما مفید است. دارای میزان زیادی ویتامین B می باشد که برای پوست و اعصاب شما بسیار خوب است. ویتامین Bبه افزایش سروتونین و شاداب بودن شما کمک می کند و از ناراحتی جلوگیری می کند.

روحیه بهتر

تخمه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان برای عملکرد قلب و مغز شما مفید هستند. این دانه ها دارای امگا-۳ می باشند که به عملکرد مناسب مغز شما کمک فراوانی می کنند و مانع از بروز بیماری های قلبی می گردد. می توانید این دانه ها را به غذاهای با پایه غلات اضافه کنید و یا به عنوان یک ماده اشتهاآور، یک اسنک و … مصرف کنید. در افزودن تخم آفتابگردان به رژیم غذایی تان هیچ وقت تردید نکنید.

روحیه بهتر

صدف های دوکفه ای خوراکی

این صدف ها غنی از ویتامین B12 هستند که به عنوان یک دیوار حفاظتی عمل کرده و از مغز برای مدت طولانی محافظت می کنند. همچنین دارای منبع عمده ای از دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای غده تیروئید شما مفید است و انرژی و شادی شما را در طول روز حفظ می کنند.

روحیه بهتر

ماست

ماست، قطعا یک غذای سالم به شمار می رود. برخی از ماست ها در مقایسه با برخی از شیرها، دارای سطح بالایی از کلسیم هستند. یک کاهش ناگهانی در میزان کلسیم بدن باعث می شود شما احساس ناراحتی و اضطراب کنید. بنابراین، بهتر است با مصرف ماست، میزان کلسیم بدن تان بالا برده و همچنین روحیه عالی پیدا کنید.

روحیه بهتر

صدف

اولین چیزی که بعد از گفتن صدف به ذهن می رسد این است: “یک ماده تقویت کننده قوای جنسی” . با این حال، مصرف صدف به عملکرد مغز کمک می کند. تیروزین موجود در صدف موجب عملکرد بهتر مغز می شود. ماده معدنی روی نیز که بسیار در این ماده خوراکی می توان یافت، باعث افزایش تولید تیروزین می شود، برای بهبود عملکرد مغز به کار می رود و باعث افزایش سطح انرژی نیز می شود.

روحیه بهتر

موز

کاهش پتاسیم در بدن موجب استرس در فرد می شود. یکی از راه های افزایش پتاسیم،خوردن موز است که منبع عالی و غنی از پتاسیم به حساب می آید. مصرف موز باعث بروز احساس خوشحالی در فرد می گردد و آرامش ذهن او را در پی دارد. همچنین دارای میزان کالری پایینی است که مناسب رژیم غذایی شما نیز می باشد.

روحیه بهتر

شکلات سیاه

هیچ شکی نیست که شکلات، مورد علاقه هر فردی است چون روحیه مثبتی را به شما هدیه می کند. از آنجایی که همه می دانیم، اندورفین ها موجود در بدن باعث ایجاد احساس مثبت و کاهش درد می شود. یکی از راه های آزادسازی اندروفین خوردن شکلات است. پس چرا در مواقعی که استرس داریم و افسرده هستیم شکلات نخوریم؟ مطمئنا خوردن آن، روحیه مثبتی برای شما به همراه دارد. اما به میزان متوسط مصرف کنید تا از افزایش گلوکز در خون جلوگیری شود.

روحیه بهتر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *