رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ مهر ۱۳۹۹

عمارت سنگ پلوی کاشان

لینک این مطلب کپی شد!

عمارت سنگ پلوی کاشان یکی از اقامتگاههای خوب کاشان است که اگر به شهر زیبای کاشان سفر کردید و به دنبال اقامتگاهی با قدمت دور و دراز بودید تا شما را به تاریخ ببرد،جزء پیشنهادهای ما به شما می باشد .عمارت سنگ پلوی خانه ای حدودا دویست ساله‌است ،که با مرمت و احیای آن فضایی دلنشین ایجاد شده است تا شما آن را برای اقامت انتخاب کنید.اقامتگاه سنتی سنگ پلوی کاشان خانه ای متعلق به دوران قاجار است که در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید. این اقامتگاه در خانه ای با سبک معماری گودال باغچه که دارای یک طبقه هم سطح با خیابان و دو طبقه منفی می باشد بنا شده است و دارای ۱۲ باب اتاق می باشد.

عمارت سنگ پلوی کاشان

موقعیت مکانی مناسب اقامتگاه سنتی سنگ پلوی، امکان دسترسی آسان به جاذبه های تاریخی شهر کاشان نظیر خانه تاریخی عباسیان ، خانه طباطبایی و خانه بروجردی ها را فراهم ساخته است. همچنین گردشگران با اقامت در عمارت سنگ پلوی می توانند با پیمودن حداکثر مسافت ۲ کیلومتر از سایر جاذبه های گردشگری همچون مسجد آقا بزرگ، مسجد جامع و بازار سنتی کاشان بازدید کنند. لازم به ذکر است اتاق هایی که در طبقه ۲- واقع شده اند فاقد پنجره و دارای نورگیر روی در می باشند. افراد سالمند و خانواده هایی که کودک خردسال به همراه دارند توجه نمایند که اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلوی کاشان در بخش ورودی ورودی به اتاق ها در طبقات ۲- و ۱- دارای پله می باشد. مهمانان عزیزی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره و ماشینی هستند، می توانند در اقامتگاه سنگ پلوی کاشان طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنند.

هتل سنتی عمارت سنگ پلوی دارای ۱۲ باب اتاق به صورت ۴ باب اتاق دو تخته دبل و ۸ باب اتاق سه خته می باشد و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر ۴۲ گردشگر را دارد. تمامی اتاق های هتل دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی می باشند. لازم به ذکر است که مسافرین محترم می توانند از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) که در محوطه هتل قرار دارد به صورت مشترک استفاده نمایند. هتل سنتی عمارت با نمایی آجری و فضایی سنتی، مکانی متفاوت را برای اقامت گردشگران عزیز فراهم کرده است تا لحظات خاطره انگیزی را بتوانند برای خود رقم بزنند.

عمارت سنگ پلوی کاشان

امکانات

شهر کاشان از انواع غذاهای سنتی و محلی خاص نظیر کوفته آب سماق، شفته نخودچی، شفته بادمجان، گوشت لوبیا، آبگوشت به، چلو دیزی و … بر خوردار است که مسافران گرامی می توانند با هماهنگی قبلی با مسئول هتل غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم بی نظیر و متفاوت آن لذت ببرند. از دیگر امکانات و خدماتی که برای رفاه حال مسافران عزیز در نظر گرفته شده است می توان کافی شاپ، کتابخانه، جکوزی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، سیستم گرمایش شوفاژ، سیستم سرمایش اسپیلت، یخچال، رخت آویز و دمپایی را نام برد . لازم به ذکر است هتل پارکینگ اختصاصی ندارد و مسافران محترم می توانند از پارکینگ عمومی اطراف هتل استفاده نمایند.

جاذبه های دیدنی اطراف

از جمله زیبایی های تاریخی، مذهبی و طبیعی این دیار که هر ساله گردشگران زیادی در فصل بهار و پاییز به سوی خود جذب می کند می توان به مسجد جامع کاشان، مسجد و مدرسه آقا بزرگ، باغ فین کاشان، آرامگاه سهراب سپهری، حمام تاریخی سلطان امیر احمد، خانه تاریخی طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، چشمه سلیمانیه، تیمچه امین الدوله، آتشکده و غار نیاسر، تپه های سیلک، بازار سنتی کاشان، شهر زیر زمینی نوش آباد، قمصر و روستای تاریخی ابیانه اشاره کرد.
اینجا پس از دویست سال آزگار مرمت و احیا شده است تا عطر پلو از جان کوچه‌ی سنگ پلوی و محله‌ی سوریجان برچیده نشود؛ عطر پلویی که خانه‌ی طباطبایی‌ها را در دویست متر آن‌طرف‌تر سرمست می‌کند.
نام سنگ ‌پلوی، اولین صورت مواجهه‌ی شما با بوتیک ‌هتل سنگ‌ پلوی است. لابد شما هم تا به ‌حال تحت تأثیر جادوی یک نام قرار گرفته‌اید. در محله‌ی سوریجان شهر کاشان، این کوچه با هر کوچه‌ی دیگری فرق دارد. درست به‌ خاطر این عمارت و موقعیت جالبی که در دل کوچه دارد.

عمارت سنگ پلوی کاشان

نحوه دسترسی به عمارت سنگ پلو

آدرس :کاشان، خیابان علوی، سلطانامیر احمد، کوچه سنگ پلوی

عمارت سنگ پلوی کاشان
عمارت سنگ پلوی کاشان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *