جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

زیباترین شهرهای شمالی ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ دی ۱۳۹۸

چقدر اهل گردش و تفریح و مسافرت هستید ؟ کدام مناطق ایران را برای سفر انتخاب می کنید ؟ زیباترین شهرهای شمالی ایران را کدام شهرها می دانید ؟ گروه تخصصی ایرانگردی و اجاره ویلا لوکس ویلا در این مقاله قصد دارد به بررسی بعضی از زیباترین شهرهای شمالی ایران بپردازد . شهرهای نور ، محمودآباد و نوشهر که از جاذبه های گردشگری و طبیعتگردی ایران هستند در این مقاله به صورت کامل معرفی خواهند شد .

نور شهری در میان جنگل و دریا 800x323 زیباترین شهرهای شمالی ایران
نور شهری در میان جنگل و دریا

شهرستان نور که به عنوان پایتخت ساحلی ایران نامیده می شود یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران می باشد . شهرستان نور تاریخچه ای طولانی در بین شهرهای شمالی را دارا می باشد . شهرستان نور بین شهرهای محمودآباد و نوشهر قرار گرفته است که در ادامه به بررسی مناطق دیدنی و زیبایی های محمودآباد و نوشهر نیز خواهیم پرداخت .
نور در گذشته سولده نام داشته است که ساکنان و محلی های این منطقه گهگاهی با این اسم از شهر نور یاد می کنند . اما بعد از گذشت سال ها و به واسطه وجود رودخانه نور در این منطقه ، به این نام شناخته شد . در ادامه به معرفی تعدادی از مناطق دیدنی شهر نور خواهیم پرداخت .

آبشار آب پری

آبشار آب پری یکی از مناطق دیدنی و بسیار محبوب شهر نور می باشد. در فاصله ۵ کیلومتری یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران آبشاری بسیار زیبا و دلربا قرار گرفته است . یکی از ویژگی های خاص آب پری نزدیکی بسیار زیاد درختان به یکدیگر می باشد که موجب شده است بسیاری از مناطق این محدوده دست نخورده و بکر باقی بماند .

پارک جنگلی کشپل

چسمتان را می توان یکی دیگر زیباترین شهرهای شمالی ایران دانست . شهری که فاصله بسیار نزدیک آن با شهر نور باعث شده است تا روز به روز به محبوبیت آن افزوده شود . پارک جنگلی کشپل در این منطقه قرار گرفته است که یکی از زیباترین پارک های جنگلی طبیعی شمال کشور می باشد .

دریاچه الیمالات

در حدود ۸ کیلومتر از نور به سمت چمستان که بروید تابلویی پیش روی شماست که دریاچه الیمالات بر روی آن نقش بسته است . دریاچه ای در دل جنگل که امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای بازدیدکنندگان در آن تعبیه شده است . قایق سواری بر روی دریاچه و لذت بردن از آرامش و سکوت این منطقه که گهگاهی با صدای وزش باد در میان شاخ و برگ درختان شکسته می شود می تواند آرامش بی حد و مرزی را برای شما طبیعتگردان به همراه داشته باشد . در تمام طول سال این منطقه زیبایی های خاص خود را دارد و شما در هر فصلی می توانید این منطقه را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کنید .

خانه نیما یوشیج

کمتر کسی پیدا می شود که نیما یوشیج را نشناسد و از شعرهای نیمایی خاطره نداشته باشد . برای دیدن خانه و محل زندگی نیما ، کافیست به روستای یوش بروید .

اجاره ویلا در نور

شهر نور را می توان یکی از شهرهای بسیار پر طرفدار مسافران شمالی ایران دانست . اجاره ویلای مناسب با محیطی خانوادگی و با امنیت بالا یکی از نیازهای مسافران می باشد.خوشبختانه وب سایت لوکس ویلا بهترین ویلاهای شهر نور را در اختیار دارد تا شما عزیزان و مسافران گرامی بتوانید با خیالی آسوده ویلای مورد نظر خود را رزرو نمایید . ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی در نور از پرطرفدارترین اقامتگاه های این شهر می باشند .

محمودآباد شهری ساحلی

از جمله زیباترین شهرهای شمالی ایران می توان از محمودآباد یاد کرد . شهری کاملا ساحلی که در مجاورت دریای مازندران قرار گرفته است . محمودآباد در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی ایران از قدمت چندانی برخوردار نیست . در زمان قاجار و به دستور حاج محمد حسن خان اصفهانی که یکی از تجار معروف آن دوره بوده است دستور ساخت این شهر داده شد . از آن زمان و تا به امروز ، محمودآباد به یکی از شهرهای پرطرفدار و محبوب برای مسافران شهرهای شمالی ایران تبدیل شده است .

اقتصاد محمودآباد

شغل بیشتر ساکنین و اهالی محمودآباد که اقتصاد این شهر بر پایه آن بنا شده است ماهیگیری ، برنج کاری و کشاورزی است . در فصول ماهیگیری شما می توانید قایق هایی که به دریا زده اند را ببینید که تورهای خود را برای به دام انداختن ماهی ها در آب قرار داده اند . منظره ای که در عین زیبا بودن می توان آن را برای ماهی ها غمگین توصیف کرد .شالیزارهایی که مردان و بانوان شمالی در آن مشغول به کار هستند و منظره ای بی بدیل را برای مسافران به ارمغان می آورد .
در ادامه ما در لوکس ویلا به معرفی چند مورد از مناطق دیدنی محمودآباد خواهیم پرداخت .

آبگرم لاویج

در طول اقامت خود در محمودآباد می توانید ساعت ها بر روی شن های ساحلی بنشینید و به امواج بی کران دریا نگاه کنید و از طلوع و غروب آفتاب لذت ببرید . اما ما به شما پیشنهاد می کنید ساعاتی از روز را به گشت و گذار در طبیعت زیبا و بکر و جنگلی اطراف محمودآباد اختصاص دهید . یکی از زیباترین مناطق شمالی ایران روستای لاویج می باشد . در فاصله ۵۷ کیلومتری از محمودآباد و در مسیر شهر نور روستای زیبای لاویج قرار گرفته است . روستایی پوشیده شده از جنگل های راش که آب و هوای فوق العاده ای دارد .
قدمت جنگل های این منطقه که جز جنگل های هیرکانی محسوب می شوند به میلیون ها سال پیش بر میگردد . همچنین این ناحیه را به آب گرمش که از خواص درمانی برخوردار است و گرفتاران به پادرد و کمردرد به امید بهبود به نردیکش میروند نیز می‌شناسند. بعد از گذر از آب گرم لاویج، با حداقل ده دقیقه پیاده روی، می توانید از فیل سنگی این منطقه هم که بر اثر فرسایش ایجاد شده دیدن کنید.

سرزمین رویاها محمودآباد

شهربازی در کنار ساحل می تواند تجربه ای متفاوت برای شما و خانواده تان باشد . لذت گردش و تفریح و هیجان در کنار دریای آبی مازندران را تجربه کنید . طرح سالم سازی دریا در این ناحیه انجام شده و پلاژ مخصوص زنانه و مردانه هم دارد. شهربازی سرزمین رویاها در ۴ هکتار بازی های متنوعی دارد و چه دلتان بازی های آرام مثل قطار بخواهد، چه دلتان بازی های مهیجی مثل سقوط آزاد، پاندول،سفینه فضایی و سرسره چرخان امکاناتش در شهربازی سرزمین رویاها فراهم است و سینمای ۶ بعدی هم کامل کننده این امکانات است.

اقامت در محمودآباد

برای اقامت راحت و ارزان با امکانات رفاهی کامل در محمودآباد و شهرک های ساحلی این شهر نگران نباشید . لوکس ویلا وب سایت تخصصی اجاره ویلا و ایرانگردی راحتی اقامت شما را تضمین خوهد کرد . برای اجاره ویلا ساحلی در محمودآباد می توانید به لوکس ویلا مراجعه کنید و ویلای مورد نظر خود را به صورت اینترنتی رزرو نمایید .

نوشهر ، بهشت مازندران زیباترین شهرهای شمالی ایران
نوشهر ، بهشت مازندران

نوشهر را به جرات می توان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران دانست . شهری جنگلی ساحلی با جاذبه های گردشگری بی نظیر ، مناظر چشم نواز و آب و هوایی بی بدیل . این بار همراه ما باشید تا به نوشهر سفر کنیم . بعد از خواندن این مقاله چشمان خود را ببندید و در خیال خود نوشهر را مجسم کنید و غرق در آرامش شوید .
فاصله نوشهر از تهران ۲۰۰ کیلومتر می باشد و این فاصله نزدیک موجب شده است که آخر هفته ها مسافران بسیاری از پایتخت راهی این شهر زیبا شوند . در ادامه به معرفی چندمورد از مناطق دیدنی نوشهر خواهیم پرداخت.

روستای انگاس

در دامنه رشته کوه های البرز و در ۹ کیلومتری جنوب نوشهر روستایی زیبا و بکر قرار گرفته است که برای طبیعتگردان و طبیعت دوستان نامی آشنا دارد . روستای انگاس در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از دریا قرار گرفته و دارای آب و هوای دل انگیز و طبیعتی چشم نواز می باشد . اطراف این روستا توسط رشته کوه ها و قله ها احاطه شده است که مانند دژی استوار به نگهبانی از این روستا پرداخته اند . نگهبانی این رشته کوه ها و قله ها سبب شده است که روستای انگاس یکی از بکرترین مناطق شمالی ایران باشد .

تالاب ارواح

یکی از مناطق گردشگری توریست سیاه ایران که پر شده از راز و رمزهای وهم آلود و ترسناک در نوشهر قرار گرفته است . تالابی زیبا و در عین حال بسیار ترسناک که داستان سرایی های بسیاری در مورد گذشته این تالاب شنیده می شود . تالاب ارواح در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر واقع شده است که می تواند یکی از مقاصد گردشگری شما مسافران باشد .

اجاره ویلا در نوشهر 800x450 زیباترین شهرهای شمالی ایران
اجاره ویلا در نوشهر

برای اقامت راحت و ارزان در نوشهر نگران نباشید . شما با مراجعه به وب سایت لوکس ویلا می توانید انواع ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی در نوشهر را مشاهده کنید . برای اینکار کافیست در وب سایت لوکس ویلا به بخش اجاره ویلا در نوشهر وارد شوید و برای رزرو آنلاین ویلای مورد نظر خود در هر کجای ایران که بخواهید ؛ اقدام نمایید .

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • شروین

    بسیار عالی و کامل بود .
    تشکر از SEEIRAN

    ۱۱ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *