بلیط هواپیما سوئیت تبریز

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات

زمان مطالعه : 9 دقیقه - تاریخ بروزرسانی :
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات یک غذای مناسب برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد که علاوه بر طعم لذیذ ، ظاهری جذاب هم دارد . برای درست کردن این رولت از سینه بوقلمون استفاده می کنند و برای داخل آن هم بسته به ذائقه از انواع سبزیجات و طعم دهنده ها استفاده می شود .با ماهمراه باشید تا با طرز تهیه این رولت آشنا شوید .

بوقلمون

مواد لازم برای ۸ نفر

کره: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هویج: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کرفس: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ آویشن یا پودر آویشن خشک: ۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
سینه بوقلمون : ۱/۳ کیلوگرم
سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری
کره آب شده: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
سوسیس: ۴۵۰ گرم
سیر: ۲ حبه

بوقلمون

طرز تهیه

سبزیجات رولت گوشت بوقلمون را آماده کنید.در اولین مرحله از طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس یک ماهیتابه نسبتاً بزرگ را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید. ۴ قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید تا کاملاً ذوب شود. پیاز، هویج و کرفس را به صورت نگینی خرد کنید و به کره اضافه کنید. برای ۸ تا ۱۰ دقیقه سبزیجات را تفت دهید تا کمی نرم شوند. سپس سوسیس را به صورت ریز خرد کنید و به سبزیجات اضافه کنید. مواد را خوب تفت دهید و برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید سوسیس‌ها کاملاً پخته شوند.

حالا باید آویشن و سیر رنده را به مواد اضافه کنید. آب مرغ را هم به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس در حالی که مواد هنوز نرم هستند شعله گاز را خاموش کنید و بگذارید تا مواد رولت بوقلمون خوشمزه شما کمی خنک شود.

در مرحله بعدی سینه بوقلمون را آماده کنید. سینه بوقلمون را طوری روی یک تخته پهن کنید که پوست بوقلمون در قسمت پایین و زیر آن قرار بگیرد. حال یک کیسه پلاستیکی روی سینه بوقلمون قرار دهید و با بیفتک‌کوب شروع به ضربه زدن روی آن کنید. به آرامی روی همه بخش‌های بوقلمون ضربه بزنید تا ضخامت آن کمتر و پهنای آن زیاد شود. بعد از اتمام کار کیسه فریزر را از روی گوشت بوقلمون بردارید و به وسیله برس سطح بوقلمون را به سس خردل آغشته کنید.

سپس سبزیجات و موادی را که برای داخل رولت آماده کرده‌اید، بردارید و به مقدار مساوی روی همه بخش‌های سینه بوقلمون پخش کنید. ضخامت مواد داخل رولت باید در همه بخش‌ها حدود ۶ میلی‌متر شود. سعی کنید مواد را به صورت یکنواخت پخش کنید تا همه بخش‌های رولت به یک میزان مزه دار شود. بعد از تمام شدن این کار باید سینه بوقلمون را از یک سمت به آرامی رول کنید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. در انتها رولت بوقلمون را به وسیله نخ در فواصل ۲ سانتی‌متری محکم ببندید تا حالت خود را حفظ کنید و یک سمت نخ را نیز در طول رولت بکشید تا کاملاً محکم شود.

سپس باید آن را روی یک طوری سیمی قرار دهید. سپس طوری را روی سینی فر که سطح آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌اید بگذارید. با یک برس روی بوقلمون را به کره آب شده آغشته کنید و مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید. این کار را برای دور تا دور بوقلمون انجام دهید. حال رولت بوقلمون مجلسی را برای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس برای حدود ۱۵ دقیقه نیز روی فر را روشن کنید تا سطح رولت طلایی شود. بعد از این زمان رولت بوقلمون را از فر خارج کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند. سپس نخ دور رولت را به آرامی بردارید و یا یک چاقوی تیز آن را برش دهید و سرو کنید.

نکات طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات

شما می‌توانید برای مواد میانی این رولت از ترکیب انواع سبزیجاتی مثل ترخون، جعفری، گشنیز و حتی اسفناج و پنیر پیتزا استفاده کنید.

برای حفظ رطوبت این رولت می‌توانید آن را داخل یک ظرف قرار دهید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را بردارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه دیگر رولت بدون فویل پخته شود.

شما می‌توانید این رولت گوشت را با هر نوع سسی میل کنید، اما بهترین سس برای رولت بوقلمون سس قرمز است.

طعم رولت بوقلمون در کنار پوره سیب زمینی بسیار جذاب و خوشمزه می‌شود و پیشنهاد می‌شود آن را امتحان کنید.

 

 

بوقلمون

واقعیت هایی در رابطه با گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون تیره معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و کالری بیشتری دارد. بوقلمون زمانی که دمای داخلی آن به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد، پخته می شود.بوقلمون های علفزارها به طور معمول دارای محتوای امگا ۳ بالاتری نسبت به بوقلمون پرورش یافته در دامداری های صنعتی هستند. کندن پوست بوقلمون نیز مقدار زیادی از محتویات چربی را حذف می کند.

مواد مغذی و ارزش تغذیه ای بوقلمون

۸۵ گرم سینه بوقلمون کباب شده شامل این موارد است:
-۱۳۵ کالری
-۳.۲۶ گرم چربی
-۰ گرم کربوهیدرات
-۲۴.۷۰ گرم پروتئین
در مقایسه، همان مقدار گوشت بوقلمون تیره کباب شده نیز شامل موارد زیر است:
-۱۷۳ کالری
-۵.۱۳ گرم چربی
-۰ گرم کربوهیدرات
-۲۳.۵۵ گرم پروتئین
بوقلمون نیز شامل ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:
-ویتامین های B – 6
-ویتامین B – 12
-نیاسین
-کلوئین
-سلنیوم
-روی
-ریبوفلاوین
-پنتونیک
ویتامین گوشت بوقلمون

خواص و فواید گوشت بوقلمون

مناسب برای بدن سازی:
بسیاری از متخصصان تناسب اندام، بوقلمون را برای بدن سازی، به خصوص برگر بوقلمون، توصیه می کنند. آن ها غنی از پروتئین و شامل مقدار کمی کربوهیدرات و چربی هستند.
یک برگر متوسط، در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری و ۳۰ گرم پروتئین دارد که به ساخت و حفظ ماهیچه ضعیف کمک می کند. این کار به برآورده کردن نیاز روزانه کالری و پروتیین برای یک بدنساز کمک می کند.
به خاطر مواد مغذی اضافی یافت شده در بوقلمون، مانند ویتامین ها و مواد معدنی، بدن سازها می توانند بعد از ورزش به درستی ریکاوری شوند. جذب خوب مواد مغذی به کاهش خطر آسیب کمک می کند.
 گوشت بوقلمون برای کمک به دیابتی ها:
برخی متخصصان بهداشتی به بیماران دیابتی بوقلمون را توصیه می کنند، زیرا به کنترل سطوح قند خون کمک می کند.
 گوشت بوقلمون برای بهبود عملکرد روده:
بوقلمون یکی از سالم ترین غذاها است، با این حال می تواند برای افراد مبتلا به نقرس زیان آور باشد و آنطور که در بخش سلامت نمناک می خوانید بوقلمون حاوی مقادیر بالایی از پورینس است که می تواند حملات نقرس را تحریک کند.
برخی از افراد مبتلا به نقرس قادر به خوردن بوقلمون هستند، اما نمی توانند غذاهای مشتق شده از پورین را تحمل کنند.
 گوشت بوقلمون برای کاهش کلسترول بالا:
مقدار کلسترول در بوقلمون به تیرگی گوشت بستگی دارد. سینه بوقلمون که گوشت سفید دراد، سطح پایینی از کلسترول را در مقایسه با گوشت تیره دارد. بنابراین بهتر است که از گوشت بوقلمون تیره برای کلسترول بالا اجتناب کنید. شما می توانید سطح چربی را با حذف پوست از گوشت بوقلمون کاهش دهید.
 گوشت بوقلمون برای کمک به کاهش بی خوابی:
تریپتوفان که در گوشت بوقلمون نیز یافت می شود، توسط مغز برای تولید سروتونین استفاده می شود. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بدن را آرام و تقویت می کند و منجر به حس خوب می شود، که برای کسانی که از بی خوابی رنج می برند، مفید است.
سلنیوم یک ماده مغذی دیگر است که در بوقلمون یافت می شود و باعث افزایش و بهبود خواب و افزایش ایمنی بدن می شود. بسیاری از مردم بوقلمون را برای بی خوابی می خورند؛ زیرا حاوی ویتامین B3 و B6 است که در کنترل شرایط مفید هستند.
کمک به سندروم روده تحریک پذیر یا IBS:
بوقلمون گوشت سفید برای ibs ایمن است. با این حال توصیه می شود که پوستش را قبل از پخت بکنید. همچنین از بوقلمون ارگانیک استفاده کنید ،زیرا به احتمال زیاد منجر به مشکلات هاضمه نمی شود.
 گوشت بوقلمون مفید برای دوران بارداری:
خوردن بوقلمون در دوران بارداری بی خطر است. با این حال زنان باردار باید از خوردن گوشت بدون چربی اجتناب کنند، زیرا ممکن است که منجر به نوعی مسمومیت غذایی شوند.
از خوردن گوشت هایی که به درستی نگهداری نمی شوند و یا تاریخ انقضا آن هاگذشته است، پرهیز کنید.
 گوشت بوقلمون برای کمک به ناراحتی معده:
برخی افراد ممکن است بعد از خوردن بوقلمون دچار مشکل معده ای شوند. این ممکن است به دلیل حساسیت گوشت و یا عدم تحمل گوشت باشد. مسمومیت غذایی نیز می تواند علت ناراحتی معده باشد.
در صورتی که علائم در هر بار که شما بوقلمون میخورید بوجود می آید، ممکن است نسبت به بوقلمون حساسیت داشته باشید. ناراحتی ها و گرفتگی عضلات شکمی ممکن است به خاطر مسمومیت غذایی باشد. بهتر است به نصیحت پزشکتان گوش کنید.
 گوشت بوقلمون برای کمک به کاهش وزن:
اغلب توصیه می شود که بوقلمون را برای کاهش وزن بخورید، زیرا غنی از پروتئین است. پروتئین شما را پر می کند و هم چنین هضم غذا را کاهش می دهد و در نتیجه باعث می شود که احساس سیری را بعد از غذا داشته باشید.
به این معنی است که شما در طول وعده غذایی بعدی خود کم تر پرخوری خواهید کرد. اگر می خواهید بوقلمون را در رژیم کاهش وزن خود بگنجانید، بوقلمون سفید کم چرب را انتخاب کنید، که کالری کمی دارد. سینه بوقلمون هم گزینه خوبی است. اندازه هر وعده بسیار مهم است.
 گوشت بوقلمون منبع غنی از پروتئین:
گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین است. پروتئین ساختمان بدن انسان (جذب پروتیین) است. هر یک از قسمت های بدن شامل پروتئین است. پروتئین برای رشد مو، پوست، رشد ماهیچه، استخوان های سالم، و رباط ها، سلامتی ناخن و غیره بسیار ضروری است. مصرف گوشت بوقلمون می تواند به برآورده کردن شکاف پروتیین کمک کند.

 گوشت بوقلمون برای جلوگیری از سرطان:
سلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند. مطالعات بیان می کنند که مکمل های سلنیوم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
سلنیوم دارای قدرت حفاظت از بدن انسان از آلاینده همانند نقره، جیوه، کادمیم و سایر عناصر مضر است. آنتی اکسیدان های موجود در گوشت بوقلمون به جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های بنیادی رادیکال کمک می کنند و شما را جوان نگه می دارد.
گوشت بوقلمون منبع خوب ویتامین B:
گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین های B است، مانند ویتامین B3 و B6. ویتامین B3 به کاهش کلسترول کمک می کند و برای پوست سالم و عملکرد مغز ضروری است.
ویتامین B6 به حفظ حجم رشد ماهیچه ها کمک می کند، به تولید آنتی بادی، سلول های قرمز خون کمک می کند و برای رشد بسیار مهم است. یک وعده از گوشت بوقلمون، تقریباً ۳۶ % از ویتامین B3 و ۲۷ درصد از ویتامین B6 را برآورده می کند.
گوشت بوقلمون برای کمک به تقویت استخوان ها:
گوشت بوقلمون حاوی کلسیم، منیزیم، پروتیین و ویتامین D است که به تقویت استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.
منیزیم موجود در گوشت بوقلمون به جذب کلسیم از غذاهای غنی از کلسیم کمک می کند. چنانچه بارها در بخش سلامت نمناک گفته شد منیزیم به آرام کردن اعصاب و اضطراب , به هضم کمک می کند, از یبوست جلوگیری می کند, گرفتگی ماهیچه را کم می کند, سطوح مواد معدنی سدیم, کلسیم و پتاسیم را تنظیم می کند.
گوشت بوقلمون برای کمک به تقویت سیستم ایمنی:
گوشت بوقلمون حاوی یک اسید آمینه مهم به نام تریپتوفان است. تریپتوفان به تولید سروتونین در تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. برای تقویت سیستم ایمنی خود باید گوشت بوقلمون را مصرف کنید.
 گوشت بوقلمون غنی از آهن:
بوقلمون دارای مقدار زیادی آهن است. آهن برای تولید خون و انرژی بسیار ضروری است. کمبود آهن در بدن می تواند باعث خستگی, ریزش مو, سردرد, پوست خشک, ناخن های ترد و ترد باشد.
گوشت بوقلمون برای کمک به افزایش متابولیسم بدن:
ویتامین B، به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند. میزان متابولیسم پایین منجر به افزایش وزن, کلسترول و تری گلیسرید, خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا می شود. برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن باید گوشت بوقلمون را مصرف کنید.
گوشت بوقلمون مهم برای رشد و ترمیم بافت ها:
گوشت بوقلمون نقش مهمی در رشد بافت و ترمیم بافت های آسیب دیده دارد. پروتئین برای رشد بافت بسیار مهم است. هر و سایش هر روز به خاطر کار و حرکات فیزیکی در بافت های بدن شما رخ می دهد. برای درمان این سایش و پارگی باید مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت کنید.
به خصوص, ورزش کاران و اندام پروران این مشکل را تجربه می کنند. به آن ها توصیه می شود که گوشت بوقلمون را برای تعمیر بافت های آسیب دیده خود ببرند.

توصیه هایی برای خوردن بوقلمون

هیچ محدودیتی برای خوردن بوقلمون وجود ندارد و می تواند در وعده های غذایی و یا میان وعده ها مصرف شود.
با این حال، برخی محدودیت ها در مورد میزان خوردنش وجود دارد، زیرا پرخوری اش می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ و درد معده شود. خوردن بیش از حد بوقلمون می تواند باعث می شود که شما احساس خواب آلودگی کنید. توصیه می شود هنگام خوردن بوقلمون از قاعده ۳ اونس استفاده کنید.
سه اونس بوقلمون با دو تکه، یک تکه سینه لخم، نصفه پا و یا یک سوم ران برابر است. هنگام خرید بوقلمون، به دنبال گوشتی بگردید که تازه و بدون لکه است. هر پرنده ای را که بی رنگ، پاره و یا کوفته بود، نخرید. از گوشتی که بوی خاصی دارد دوری کنید.
اگر می خواهید بوقلمون بسته بندی شده را بخرید، مطمئن شوید که بسته پاره و یا سوراخ نشده است. بوقلمون یخ زده باید برای سوختگی های یخ زدگی که به شکل لکه های قهوه ای یا خاکستری روی پوست ظاهر می شوند، چک شود.
هم چنین مهم است که از خرید بوقلمونی که با چربی تزریق شده اند، اجتناب کنید.

           
ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک های مرتبط :

instagram
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *