رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

روستای ویلا دره اردبیل

اشتراک گذاری

روستای ویلا دره اردبیل از روستاهای شهرستان سرعین می باشد . روستای ییلاقی و توریستی که در فاصله ۵ کیلومتری شهر سرعین قرار گرفته است.روستای زیبای ویلا دره اردبیل و یا روستای بیله درق، طبیعت بکر و بی نظیری را در خود جای داده است. اهالی ویلا دره به شغل دامداری و زنبورداری مشغول هستند.

روستای ویلا دره اردبیل

جاهای دیدنی ویلا دره

روستای ویلا دره اردبیل در عمق ۱۰۰ متری یک دره قرار گرفته است. روستای سرسبز و بکر با آب و هوای لطیف و مطبوع که هوش و حواس از هر مسافری می‌برد. روستا با درختان متنوع و چمن زارهای پر گل احاطه شده است. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خنک روستا و گفتگو با اهالی خونگرم ویلا دره لذت سفر را دوچندان می‌کنند. آب‌های معدنی ویلا دره در میان اهالی شهرستان سرعین شهرت زیادی دارد. فراموش نکنید که هنگام گشت و گذار در روستا، نان شیرمال‌های محلی که توسط زنان ویلا دره پخت می‌شود را امتحان کنید.

چشمه آب معدنی گازدار

چشمه آب معدنی گازدار ویلا دره اردبیل، دارای آبی سرد است. آب این چشمه خوراکی بوده و دمای آن حدودا ۱۷ درجه سانتیگراد است. از گذشته آب معدنی گازدار برای درمان بیماری‌های کلیه و گوارش مصرف می شده است.

روستای ویلا دره اردبیل

آبشارهای روستای ویلا دره

در طول مسیر رودخانه بیله درق آبشارهای زیبا و متعددی وجود دارد. این آبشارهای طبیعی با آب زلال و گوارا بهترین استراحت گاه برای کوهنوردان و بازدیدکنندگان هستند. بازدید از چمن زارهای زیبا، گوش سپردن به صدای آب و استراحت در هوای دلپذیر روستا از خاطراتی است که تا همیشه در ذهن مسافران خواهد ماند.

روستای ویلا دره اردبیل

کندوهای عسل ویلا دره

کندوهای عسل روستای ویلا دره اردبیل یکی از جاذبه های اصلی این روستا به شمار می‌رود. بعضی از این کندوها به روش سنتی و قدیمی دستساز بوده و از گل ساخته شده‌اند. عسل مرغوب و طبیعی ویلا دره بهترین سوغات این روستا است و در دکه‌های روستا به فروش می‌رسد.

غارهای ویلا دره

اگر اهل ماجرایی هستید هنگام سفر به ویلا دره اردبیل از غارهای طبیعی آن غافل نشوید. در دل کوه‌ها و صخره‌های سنگی این روستا غارهایی با جاذبه های خاص در انتظار شما هستند. البته مراقب باشید اگر قصد بازدید از این مناطق را دارید حتما از راهنمایان محلی کمک بگیرید و نکات ایمنی را رعایت کنید تا خاطرات خوشی برای شما باقی بماند.

هنگام سفر به ویلا دره از غارهای طبیعی این روستا دیدن کنید.

روستای ویلا دره اردبیل

زمان سفر به ویلا دره

همانطور که گفته شد ویلا دره ییلاقی کوهستانی است که در عمق ۱۰۰ متری دره‌ای واقع شده است. پس مناسب‌ترین زمان سفر به این روستا نیمه اول سال است. طبیعت این روستا در فصل بهار بسیار دیدنی و کم نظیر است. این روستای خوش آب و هوا بهترین انتخاب برای فرار از گرمای تابستان است.

نحوه دسترسی به روستای ویلا دره

همانطور که گفتیم ویلا دره در شهرستان سرعین و در استان اردبیل است. فاصله روستای ویلا دره تا شهر سرعین ۵ کیلومتر و تا شهر اردبیل ۳۰ کیلومتر است. همچنین ویلا دره در فاصله ۶۲۰ کیلومتری از شهر تهران قرار گرفته است. برای رسیدن به ویلا دره با ماشین تقریبا به کمتر از ۸ ساعت زمان نیاز دارید. از تهران بعد از گذر از کرج، قزوین و زنجان به سمت اردبیل حرکت کنید. از اردبیل به سمت سرعین ادامه مسیر دهید تا به ویلا دره برسید.

با هواپیما نیز می‌توانید به سمت ویلا دره سفر کنید، در فرودگاه اردبیل پیاده شده و با ماشین به سمت ویلا دره ادامه مسیر دهید.

روستای ویلا دره اردبیل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *