رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ فروردین ۱۴۰۲

روستای شیزن تایباد

لینک این مطلب کپی شد!

روستای شیزن تایباد، روستایی دیدنی از توابع بخش میان‌ ولایت شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی است.جالب است بدانید که این روستا در دهستان کوهسنگی قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و دل انگیز است. شایان ذکر است بخش میان ولایت تایباد متشکل از ۱۳روستا به مرکزیت شهر مشهدریزه، دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیار و همچنین آثار تاریخی و روستاهای قدیمی است.

-شیزن-تایباد روستای شیزن تایباد
روستای شیزن روستایی سرسبزو زیبا با مردمی سخت کوش و مهربان در جنوب غربی تایباد واقع شده است. بخاطر طبیعت زیبا و مثال زدنی برای مردم منطقه تفریحگاه بسیار با صفایی بشمارمی رود. خانه های روستا در داخل یک دره واقع شده که اطراف آنرا کوههای عظیم و بلند مانند حصاری احاطه کرده است. عموما این روستا دارای چشمه های آب فراوان و درختهای بلند و تنومندی است که نظر هر بیننده ای را جلب می کند. صدای آواز پرنده ها و صدای عبور آب آنچنان منظره ای را در تداعی می کند که همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد.
منظره غروب خورشید و صدای کلاغها در فصل پاییز نیز یکی دیگر از مناظر زیبا و چشم اندازهای این روستا می باشد. در جنوب روستا سد عظیمی که توسط جهاد سازندگی برای مردم روستا راه اندازی شده که می توانید با قلاب ماهیگیری کنید. مزرعه پرورش ماهی بزرگ با ۸ حوضچه استاندارد پرورش ماهی نیز از دیگر از مناظر دیدنی روستا می باشد.

-شیزن-تایباد1-800x450 روستای شیزن تایباد

محصولات کشاورزی روستا

شغل بیشتر مردم روستا کشاورزی و دامداری می باشد. وجود باغات آلو، زردآلو، سیب، گردو و… در این منطقه نشانه سرسبزی و برکت است.

جاهای دیدنی روستای شیزن تایباد

بند خاکی شیزن، چشمه‌ های جوشان این روستا به خصوص چشمه آب دارو، غارصوفه و سنگ مزارات شیزن از معروف ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری شیزن هستند. تپه شیزن که مربوط به سدهٔ ۵ تا ۹ هجری است شمال روستای شیزن واقع شده و در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۵۸۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

نحوه دسترسی

شیزن درفاصله ۵۲ کیلومتری غرب تایباد و ۲۰ کیلومتری مرکز بخش میان ولایت در دل کوه های سرسبز و زیبا واقع شده است.

-شیزن-تایباد2-800x450 روستای شیزن تایباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *