رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ فروردین ۱۳۹۹

روستای اشتران تویسرکان

اشتراک گذاری

روستای اشتران در فاصله ۳۸ کیلومتری جنوب غربی شهر همدان و ۲۱ کیلومتری شمال غربی شهرستان تویسرکان واقع گردیده‌است. از شمال و شمال شرقی با رشته کوه‌های الوند و از غرب با قله خانگرمز محصور شده‌است. این روستا به عنوان روستای هدف و نمونه گردشگری استان همدان برگزیده شده است . چشم انداز های طبیعی، زیبا و جذاب، شرایط اقلیمی مطلوب برای گردشگری طبیعی و برخورداری از ابنیه تاریخی بی بدیل مهمترین عوامل انتخاب این روستا به این عنوان شده اند.

روستای اشتران - همدان روستای اشتران تویسرکان

این روستا، دارای آب و هوای متفاوت در سال می باشد.جمعیت ساکن روستا حدود ۱۰۷۴ نفر در قالب ۳۶۲ خانوار می‌باشد لیکن حدود ۲ برابر این جمعیت به دلیل مهاجرت در شهرهای همجوار تویسرکان، همدان و کرمانشاه و تعدادی هم در تهران ساکن می‌باشند که در مواقع مراجعت در مراسم خاص یا تعطیلات مشهود است.شغل اغلب مردم روستا کشاورزی و عده کمی هم کارمند و کارگر هستند.

روستای اشتران تویسرکان  روستای اشتران تویسرکان

جاهای دیدنی روستای اشتران

در این روستا، درختان گردو ی زیادی وجود دارد و به عنوان یک منبع اصلی درآمد، برای مردم محسوب می شود. وجود باغ های گردو، از پتانسیل های گردشگری این منطقه است.
قلعه تاریخی اشتران یکی از قلعه‌های بجای مانده از دوران قاجاریه است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی و وسعت یکی از قلعه‌های نادر در استان همدان به شمار می‌آید.کاربری این قلعه مانند سایر قلعه‌های دوران گذشته مسکونی نظامی بوده به همین دلیل بر فراز تپه‌ای مشرف بر محوطه پیرامون خود ساخته شده است. این قلعه یک هکتار زیر بنا دارد که شامل ورودی و هشتی و راهرو های ورودی، ساختمان‌های بیرونی شمالی و جنوبی و ساختمان اندرونی و حیاط اصلی است.
کتیبه تاریخی مسجد روستا که مربوط به سال ۶۰ هجری قمری است یکی از جاذبه های تاریخی این روستا می باشد.
از دیگر آثار قلعه نظامی حمزه خان و چهار عمارت بازمانده از خان های عهد قجر است که در بالای تپه ای پوشیده از درختان قرار گرفته است.

روستای اشتران - همدان روستای اشتران تویسرکان
روستای اشتران - همدان روستای اشتران تویسرکان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *