رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ آبان ۱۴۰۱

روستاهای نقده ( معرفی ۹۵ روستای نقده )

اشتراک گذاری

روستاهای نقده را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. در ابتدا با شهرستان نقده آشنا و سپس به معرفی ۹۵ روستای نقده می پردازیم .شهرستان نقده در جنوب استان آذربایجان غربی ایران قرار دارد و مرکز آن شهر نقده است. این شهرستان در دشت سلدوز واقع شده و دشتی حاصل خیز است که از شمال به دریاچه ارومیه اشراف دارد. نقده دارای باغ‌های سیب و انگور منحصر به‌فرد به‌طور عمده است.در اوایل آبادانی این سرزمین برنج یکی از عمده محصولات زیر کشت آن بوده‌است. براساس سرشماری عمومی سال ۱۳۹۵ جمعیّت این شهرستان به ۱۲۷٬۶۷۱ نفر که به تفصیل شامل ۳۷٬۴۸۱ خانوار که ۱۰۶٬۵۲۴ خانوار ساکن مرکز شهرستان و مابقی ساکن روستاها هستند و ۶۴٬۵۸۷ نفر مرد و ۶۳٬۰۸۴ نفر زن را شامل می‌گردد.

روستاهای نقده

 

 

زبان و مذهب

حدود ۶۵٪ از مردم شهرستان آذری هستند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند و اکثراً شیعه مذهب هستند. همچنین حدود ۳۵٪ از مردم شهرستان نیز کرد هستند و به زبان کردی سورانی صحبت می‌کنند و دارای مذهب سنی شافعی هستند.

تقسیمات کشوری

تقسیمات کشوری این شهرستان، بنابرآنچه در نتایج آمارگیری سرشماری سال ۱۳۸۵ کل کشور آمده‌است، بر حسب بخش، شهر، دهستان و روستا به شرح زیر است:

بخش‌ها
بخش مرکزی
بخش محمدیار
شهرها
شهر نقده
شهر محمدیار
دهستان‌ها
دهستان‌های بخش مرکزی
دهستان بیگم‌قلعه
دهستان سلدوز
دهستان‌های بخش محمدیار
دهستان المهدی
دهستان حسنلو

روستاهای نقده

روستاهای نقده

روستای علیاباد

روستای علیاباد (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۱ نفر (۸۹ خانوار) بوده‌است.

روستای اده

روستای اده (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌ است.

روستای اسلام‌آباد

روستای اسلام‌آباد یا دلمه روستایی در دهستان حسنلو بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۱۳ نفر (۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای اغچه‌زیوه

روستای اغچه‌زیوه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌ است.

روستای اقابیگلو

روستای اقابیگلو (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۰ نفر بوده‌ است.

روستای الاگوز سفلی

روستای الاگوز سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲ نفر (۸ خانوار) بوده‌است.

روستاهای نقده

روستای الاگوز علیا

روستای الاگوز علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۸ نفر (۴۳ خانوار) بوده‌است.

روستای امینلو

روستای امینلو، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای اوخسار

روستای اوخسار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۳ نفر بوده‌ است.

روستای بارانی‌عجم

روستای بارانی‌عجم، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۳ نفر بوده‌ است.

روستای بارانی‌کرد

روستای بارانی‌کرد، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۷ نفر بوده‌ است.

روستای بایزاو

روستای بایزاو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸ نفر (۱۱ خانوار) بوده‌است.

روستای بچنلو

روستای بچنلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌ است.

روستای بهرام‌آباد

روستای بهرام‌آباد (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای بیگم قلعه

روستای بَیگم قلعه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۶۶۱ نفر (۳۸۴ خانوار) بوده‌است.

روستای پنج‌تن شهید

روستای پنج‌تن‌شهید، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر (۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای پیه‌جیک

روستای پیه‌جیک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌ است.

روستای تابیه

روستای تابیه، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌ است.

روستای تازه‌قلعه

روستای تازه‌قلعه (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۲۵ نفر (۱۴۳ خانوار) بوده‌است.

روستای تازه‌کندجبل

روستای تازه‌کندجبل، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۶ نفر بوده‌ است.

روستای تازه‌کنددیم

روستای تازه‌کنددیم، روستایی از توابع شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌ است.

روستای توپوزآباد

روستای توپوز آباد یک روستا در ایران است که در استان آذربایجان غربی واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۹ نفر بوده‌ است. همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای نقده آشنا شوید.

روستای جاشیران

روستای جاشیران، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۶ نفر بوده‌ است.

روستای چقال‌مصطفی

روستای چقال‌مصطفی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۲ نفر بوده‌ است.

روستای چیانه

روستای چیانه (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۷۸ نفر بوده‌ است.

روستای حاجی فیروز

روستای حاجی فیروز یک روستا در ایران است که در دهستان حسنلو شهرستان نقده واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌ است.

روستای حاجی‌باغلو

روستای حاجی‌باغلو، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌ است.

روستای حسنلو

روستای حسنلو (نقده)، روستایی از توابع شهرستان نقده یا سولدوز که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. از جاهای دیدنی روستا می توان به تالاب حسنلو ، سد حسنلو و تپه حسنلو اشاره کرد.
این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷۷ نفر بوده‌ است.

روستاهای نقده

روستای حلبی

روستای حلبی روستایی در ۱۹ کیلومتری شهرستان نقده است. این روستا از اشنویه ۲۲ کیلومتر فاصله دارد. مردم روستای به زبان کردی سورانی تکلم می‌کنند و مذهبشان سنی شافعی است.طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ روستای حلبی با ۸۱ خانوار ۴۵۴ نفر جمعیت دارد.

روستای حیدرآباد

روستای حیدرآباد (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای خلیفان

روستای خلیفان (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹۱ نفر بوده‌ است.بیش از ۹۸ درصد جمعیت روستا را کردها و بقیه را ترکها تشکیل می دهند که جمعیت ترکها بدلیل مهاجرت به شهر نسبت به ده سال گذشته خیلی کمتر شده است و همچنین بدلیل مهاجرت معکوس از شهر به روستا جمعیت کورد های روستا در ده سال گذشته افزایش یافته است.روستای خلیفان در شش کیلومتری شهر نقده واقع شده است که با روستا های کوزه گران و دیزج و دشت قوره تقریباً همسایه است.

روستای خلیفه‌لو

روستای خلیفه‌لو (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰۰ نفر (۲۳۶خانوار) بوده‌است.

روستای خنخنه

روستای خنخنه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۹ نفر (۸۲ خانوار) بوده‌است.

روستای داش‌درگه

روستای داش‌درگه، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳۷ نفر بوده‌ است.

روستای دایماو

روستای دایماو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۲ نفر بوده‌ است.

روستای دربند

روستای دربند (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌ است.

روستای درگه‌ارسخان

روستای درگه‌ارسخان، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر بوده‌ است.
مردم این روستا تماماً ترک‌زبان آذربایجانی هستند و مذهب آنها شیعه دوازده امامی می‌باشد.

روستای درگه‌لطف‌اله

روستای درگه‌لطف‌اله، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۹ نفر بوده‌ است.

روستای دشت‌قوره

روستای دشت‌قوره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۸ نفر بوده‌ است.

روستای دمیرچی

روستای دمیرچی (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌ است.

روستاهای نقده

روستای دیزج‌بزرگ

روستای دیزج‌بزرگ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۷ نفر بوده‌ است.

روستای دیلان‌چی‌ارخی سفلی

روستای دیلان‌چی‌ارخی سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵۵ نفر (۸۵ خانوار) بوده‌است.

روستای دیلان‌چی‌ارخی علیا

روستای دیلان‌چی‌ارخی علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۴ نفر (۶۲ خانوار) بوده‌است.

روستای ذلیلان

روستای ذلیلان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌ است.

روستای راهدانه

روستای راهدانه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۹ نفر بوده‌ است.در دوره قاجار و پهلوی اول، احمدعلی زینالی (احمد بیگ) از خاندان حیدرخان در این منطقه مالک و حاکم بوده‌است.

روستای ساخسی‌تپه

روستای ساخسی‌تپه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر بوده‌ است.

روستای سارال سفلی

روستای سارال سفلی، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر بوده‌ است.

روستای سارال علیا

روستای سارال علیا، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۱ نفر بوده‌ است.

سد مخزنی حسنلو

سدمخزنی‌حسنلو، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شاوله

روستای شاوله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۸ نفر بوده‌ است.

روستای شریف‌الدین

روستای شریف‌الدین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌ است.

روستای شوراکندی

روستای شیروانشاهلو، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی است. نام بومی و اصلی این روستا شیروان شاهلو می‌باشد. ساکنین این روستا از ترک های قاراپاپاق هستند و به ترکی آذربایجانی سخن می گویند.
این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌ است.

روستای شونقار

روستای شونقار، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌ است.

روستای شهرک‌مهدی

روستای شهرک‌مهدی، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۹ نفر بوده‌ است.

روستای شهیدمحمدریوف

روستای شهیدمحمدریوف، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۰ نفر (۷۱ خانوار) بوده‌است.

روستای شیخ‌احمد

روستای شیخ‌احمد (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۸ نفر (۱۰۵ خانوار) بوده‌است.

روستای شیخ‌ معروف

روستای شیخ‌معروف، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۸ نفر (۴۸ خانوار) بوده‌است.

روستای شیرین‌بلاغ

روستای شیرین‌بلاغ (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.

روستای طالقان

روستای طالقان (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌ است.

روستای عجملو

روستای عجملو، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌ است.

روستای عظیم‌خانلو

روستای عظیم‌خانلو ورمزیار، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌ است.

روستای علی‌ملک

روستای علی‌ملک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. تپه عبدل از مکان‌های تاریخی روستای علی ملک می‌باشد.این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۹ نفر بوده‌ است.

روستای فرخ‌زاد

روستای فرخ‌زاد (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. گل این روستا از مرغوبترین گل‌ها برای سفالگری می‌باشد.این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۷۷ نفر (۲۶۴ خانوار) بوده‌است.

روستای قارنا

روستای قارنا روستایی از توابع شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی است، که در هفت کیلومتری جنوب غربی نقده واقع شده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای نقده آشنا شوید.

روستای قره‌قصاب

روستای قره‌قصاب، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای قلات

روستای قلات (نقده)، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌ است.

روستای قلعه‌جوق

روستای قلعه‌جوق (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر (۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه‌لر

روستای قلعه‌لَر روستایی در استان آذربایجان غربی است که در شهرستان نقده واقع شده‌است. این روستا در ۱۳ کیلومتری جادهٔ نقده اشنویه واقع است. اهالی محلی به آن قه لاتان می‌گویند.گرد قلعه لر مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان – دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در حومه این روستا واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ آذر ۱۳۴۴ با شمارهٔ ثبت ۴۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.[نیازمند منبع] این روستا از ادغام روستای قلاتان و دیلانچرخ پایین به وجود آمده‌است.
این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵۵ نفر (۸۷ خانوار) بوده‌است.

روستای کاروانسرا

روستای کاروانسرا (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۹۵ نفر بوده‌ است.

روستای کاموس

روستای کاموس یک روستا در ایران است که در دهستان سلدوز واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌برده

روستای کانی‌برده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

روستای کانی‌مام‌سید

روستای کانی‌مام‌سید، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۶ نفر (۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کوزه‌گران

روستای کوزه‌گران (نقده)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۰۳ نفر (۱۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کهریزعجم

روستای کهریزعجم، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای کهریزه‌شکاک

روستای کهریزه‌شکاک، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰ نفر بوده‌ است.

روستای گرده‌قیط

روستای گرده‌قیط، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش محمدیار که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۶ نفر بوده‌ است.

روستای گل

روستای گل روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش محمدیار که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱۰ نفر بوده‌ است.

روستای گلوان

روستای گلوان نام روستایی در ۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نقده از استان آذربایجان غربی می‌باشد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۷ نفر بوده‌ است.مردم روستا کرد زبان بوده و سنی مذهب می‌باشد.

روستای گوران‌آبادپاشایی

روستای گوران‌آبادپاشایی، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌ است.

روستای گوران‌آبادقاضی

روستای گوران‌آبادقاضی، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌ است.

روستای گوران‌آبادقزاق

روستای گوران‌آبادقزاق، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌ است.

روستای گورخانه

روستای گورخانه (نقده)، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزیکه در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌ است.

روستای گوییک

روستای گوییک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. جمعیت این روستا طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۴۷۰ نفر اعلام شد. این درحالیست که جمعیت گوییک در سال ۱۳۸۵ حدود ۵۵۰ نفر بوده‌است و شیبی نزولی دارد. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۸ نفر بوده‌ است.

روستای لواشلو

روستای لواشلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌ است.

روستای ماسوه

روستای ماسوه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۹ نفر بوده‌ است.

روستاهای نقده

روستای مزرعه‌تلخاب

روستای مزرعه‌تلخاب، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای مزرعه‌نرزمز

روستای مزرعه‌نرزمز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای مملو

روستای مملو، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۷ نفر بوده‌ است.اهالی این روستا کرد هستند.

روستای ممیند

روستای ممیند، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش محمدیار که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. پل تاریخی میمند در این روستا قرار دارد.این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸۸ نفر بوده‌ است.

روستای مهماندار

روستای مهماندار (نقده)، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بیگم‌قلعه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۸ نفر بوده‌ است.

روستای میرآباد

روستای میرآباد (نقده)، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۸ نفر بوده‌ است.

روستای نظام‌آباد

روستای نظام‌آباد (نقده)، روستایی ازروستاهای نقده از توابع بخش محمدیار که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان المهدی (نقده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۵ نفر بوده‌ است.

روستای وزنه

روستای وزنه، روستایی از توابع بخش محمدیار شهرستان نقده که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان حسنلو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۲ نفر بوده‌ است.

روستای یادگارلو

روستای روستای یادگارلو از روستاهای نقده از توابع بخش محمدیار که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۲ نفر بوده‌ است.این روستا از طرف شمال با دریاچه ارومیه، از طرف شرق با روستای گل و از جنوب با روستای شیخ احمد همسایه است. مردمان آن همگی به زبان ترکی آذربایجانی تکلم می‌کنند و از ایل افشار و ایل قره پاپاق می‌باشند.

روستای یونسلو

روستای یونسلو، روستایی از روستاهای نقده از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان سلدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۷نفر بوده‌ است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *