رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

تاریخ بروزرسانی :
۳ آذر ۱۳۹۶

خوردن غذاهای دریایی هم لذت خودش رو داره مخصوصاً اگه این غذاهای لذیذ رو در بهترین رستوران دریایی تهران میل کنی. اصلاً بگو ببینم می دونی بهترین رستوران دریایی تهران کدومه؟ اگه پاسخت منفیه این مطلب رو تا انتها بخون چون می خوام اینجا تو رو با یکی از بهترین رستوران ها آشنا کنم و آدرسشو بهت بدم تا هر وقت هوس غذای دریایی خوشمزه کردی بدونی کجا باید بری.
سیری در ایران می خواد امشب شما را به پونک، میرزابابایی، نرسیده سردار جنگل، میدان تره بار ببره از دور رقص نور نمایان است که بر روی دکل و سیم برق می افتد که بعداً متوجه می شویم منشا آن نور پردازی از جلوی رستوران ماهی خوران است. می رسیم. شب است و میدان تره بار تعطیل و فضای زیادی برای پارک خودرو
رستوران در انتهای کانکس مانندی قرار دارد. سمت چپ بیرون رستوران سرویس بهداشتی قرار دارد و روشویی نیز قبل از درب ورودی، دست چپ. بیرون رستوران نیز چندین میز هست و آنجا نیز امکان پذیرایی موجود اما بسیار محدود.
این رستوران یک رستوران دریایی – ایتالیاییه که به خاطر دکوراسیون جالب و غذاهای خوشمزه دریایی مشتری های زیادی داره. رستوران ل و یه با انواع استیک، سوپ، پیتزا و سایر غذاهای دریایی از مشتریانش پذیرایی می کنه.
شرح ورود و محیط رستوران  
با عبور از درب شیشه ای کشویی رستوران وارد فضایی می شویم که شبیه آکواریوم است و عمدتاً با رنگ آبی تزئین شده است. دیر وقت است و رستوران تقریباً خلوت. به سرعت میز بزرگ و مناسبی برایمان آماده می کنند و برخورد کارکنان آنقدر خوب است که فراموش کنیم آنچه پیشتر بر ما گذشته! محیط آرامبخشی است و بیشتر سعی شده است با رنگ آبی و عناصر دریایی، مانند ماهی و آکواریوم و کشتی تزئینی و … احساس در داخل کشتی بودن به شما دست دهد! تصور کنید گارسون ها لباس های سفید ملوانی و افسری و کاپیتانی کشتی را نیز به تن می کردند! فکر کنم رویایی تر می شد! صندلی چوبی است و میز شیشه ای. محیط رستوران خیلی تمیز است. محیط پذیرایی از فضای پشتی که دری به سمت آشپزخانه دارد با یک یخچال ویترینی جدا شده است و می توان گفت که مقداری فضا آن پشت هدر رفته و این رستوران کمی قابلیت بزرگتر شدن را دارد.
بعد از اینکه در جایمان قرار می گیریم، برایمان منو می آورند. منوی دو برگی فقط به زبان فارسی و شامل انواع پیش غذاها، غذاهای اصلی، استیک، پیتزا و پاستا و ساندویچ و انواع نوشیدنی که قیمت های نسبتاً مناسبی به شرح زیر دارند.

متوسط هزینه (یک پیش غذا) + (یک غذای اصلی) + (یک نوشیدنی) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده (۶درصد) =  ۲۰ هزار تومان
از منو بر می آید که عمده مواد اولیه در این رستوران دریایی است. در حال انتخاب سفارش ها که هستیم قاشق، چنگال و لیوان های بسیار تمیز بر روی میز می چینند. ما هم به همت یکی از بچه های خوش ذوق (پریسا) از آن سر میز سفارش ها را به اسم نوشته و در نهایت تحویل می دهیم. با گذشت زمان اندکی نوشیدنی ها و برخی از پیش غذاها را می آورند و تقریباً با فاصله مناسبی پیش غذاهای گرم و بعد از آن هم کم کم سفارش های اصلی را به محض آماده شدن میاورند. زمانبندی تحویل سفارش ها خوب است و جز در موارد معدود، تداخلی به میل پیش غذاها و غذاهای اصلی صورت نمی گیرد.
این رستوران نوشیدنی به خصوصی ندارد و به نظر می رسد یکی از موارد قابل پیشنهاد باشد! مثلاً یه نوشیدنی و معجون دریایی! اما نکته قابل ذکر دیگر این است که غذاهای دریایی معمولاً طبع سرد دارند. پس به نظر می رسد بهتر است در این رستوران فکری به حال این موضوع شود؛ مثلا فرض کنید فردی ماهی سفارش دهد دوغ هم. اونوقت باید دوغ را با فلفل میل کند تا گرفتار نشود. البته این موضوع در همه رستوران ها ممکن است، اما در این رستوران که غالب غذاها و پیش غذاها دریایی است بیشتر!
کیفیت  در مجموع فقط کمی پایینتر از خوب ارزیابی شده است. در مجموع اکثر غذاها خوب بودند و اکثراً دورچین سیب زمینی، کلم ترش، خیار شور، زیتون، پیاز خام و جعفری داشتند که مطبوع بود.
سرویس دهی نیز در مجموع  بین خوب و خیلی خوب ارزیابی شده است. برخورد کارکنان از بدو ورود خوب بود تا خروج. به گرمی پذیرفتند، حین سرو غذا ضمن ایجاد فضایی آرام، سعی داشتند کم و کسری نداشته باشیم. با اینکه همان ابتدا سرویس قاشق و چنگال و لیوان بسیار تمیز آوردند، به مرور حین میل غذا نیز با اجازه ظرف های خالی را برای راحتی ما بر می داشتند و در صورت نیاز سرویس قاشق چنگال های تمیز میاوردند.
محیط رستوران در مجموع کمی بالاتر از خوب ارزیابی شده است. این در حالی که به نظر برخی شاید محیط این رستوران اصلاً چیز خاصی نداشته باشد. اما آرامشی که ناشی از ترکیب رنگ به کار رفته است تحسین بر انگیز است. طوری که شما فکر می کنید در یک کشتی در میان دریایی غذا میل می کنید. من اگر بودم حتما لباس ملوانی و کاپیتانی تن کارکنان می کردم و برایشان اسم ملوان افسر کاپیتان می گذاشتم! کاپیتان غذا را بیار!! یا لنگر رو بکش!!

آدرس: میدان پونک، بلوار میرزابابایی، تقاطع سردار جنگل، داخل محوطه بازار روز
تلفن: ۰۲۱-۴۴۴۷۹۹۶۲
-ل-ویه-یا-ماهی-خوران-سابق-تهران رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

-ل-ویه-یا-ماهی-خوران-سابق-تهران1 رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

-ل-ویه-یا-ماهی-خوران-سابق-تهران2 رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

-ل-ویه-یا-ماهی-خوران-سابق-تهران3 رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

-ل-ویه-یا-ماهی-خوران-سابق-تهران4 رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

-ل-ویه-یا-ماهی-خوران-سابق-تهران5 رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

-ل-ویه-یا-ماهی-خوران-سابق-تهران6 رستوران ل ویه یا ماهی خوران سابق تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *