جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رستوران خونه تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

حتماٌ تا به ‌حال نام رستوران زیبای خونه به گوشتان خورده است. رستورانی که مدیریت آن را سام درخشانی بازیگر پرآوازه و پرطرفدار سینما و تلویزیون به عهده دارند. از قضا رستوران خونه مشتریان پروپاقرص زیادی مخصوصاٌ در میان هنرمندان و بازیگران مطرح کشور پیدا کرده است. همه حتی به بهانه دیدن و تبریک به سام درخشانی و همسرش هم که شده، سری به این رستوران می‌زنند و دلی از عزا در می‌آورند. رستوران خونه گزینه خوبی برای گذراندن اوقاتی شاد به دور از استرس ها و دغدغه‌های زندگی در شهر تهران است. این مکان زیبا درواقع متعلق به یکی از دوستان آقای درخشانی بوده که قصد داشت کسب‌وکار جدیدی را در آن راه بیندازد. اما زمانی که برای مشاوره سام درخشانی را به این مجموعه آورد، ایشان حس کردند که محیط این منطقه چقدر به ایده‌ای که وی و دوستش در سر داشتند نزدیک‌تر است. اینگونه شد که این رستوران با تغییرات زیادی در دکوراسیون و محیط تأسیس شد. زیرا آقای درخشانی قصد داشتند فضایی صمیمی و به شکل یک خانه را در این رستوران ایجاد کنند.
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که رستوران خونه بر پایه ۲ شعار شکل گرفته است: «بیرون غذا نخورید، بیایید خونه» و « مامان امروز ناهار چی داریم». در واقع آقای درخشانی قصد داشتند هر اتفاقی که در خانه می‌افتد را در این رستوران تداعی کنند. محیطی امن و پر از آرامش، به‌گونه‌ای که هرکسی پا به این محیط می‌گذارد، حس آمدن به خانه خودش را دارد. به همین علت منوی غذای این رستوران با رستوران‌های دیگر تفاوت اساسی دارد.

درواقع، منویی در رستوران خونه بر سر میز شما آورده نمی‌شود. غذای سرو شده در هر روز با روز قبل فرق دارد. مشتری‌ها با رستوران خونه تماس گرفته و می‌پرسند که « فردا ناهار چی دارید؟». سپس، آقای درخشانی و دوستانشان همان شب برای ناهار فردا تصمیم‌گیری کرده و روز بعد برای درست کردن غذایی باکیفیت از موادی تازه به خرید می‌روند. واقعاٌ ایده نو و جذابی است. مگر نه؟!
فضای خارج و داخل رستوران خونه واقعاٌ به شکل یک خانه طراحی شده است. کلبه چوبی آبی‌رنگی که به سبک و سیاق خانه‌های شمال ایران ساخته شده و سقفی کوتاه و شیب‌دار و پنجره‌های کوچکی دارد. در داخل خانه میز و صندلی‌هایی را می‌بینید که فرم رستورانی نداشته و میزهای ناهارخوری هستند که در خانه همه پیدا می‌شوند. دکوراسیون، دیوارها، کاسه و بشقاب‌ها و حتی فرشی که بر روی زمین افتاده، همه و همه حس و حال خانه را برای شما تداعی می‌کنند. جالب اینجاست که حتی گارسون‌ها هم ‌شکل و شمایل گارسون‌های رستوران‌های دیگر را ندارند. همگی دانشجویان تئاتر، فیلمنامه‌نویسی و غیره بوده و حتی یکی از آن‌ها مربی باله هستند.
غذاهای رستوران خونه، همگی خانگی و سنتی بوده و حتی کباب هم سرو نمی‌شود. همه غذاها از جمله هویج‌پلو، قیمه‌لاپلو، زرشک پلو با مرغ و ماست مخصوص خونه را در ظرف‌های گلدار چینی قدیمی نوش جان می‌کنید. در میان غذاهای منوی این رستوران، چند غذا با نام‌های جالبی نظر شما را جلب می‌کنند. دو مورد از این غذاها «مرغ مامان شهین» و « ته‌چین بدری جون» هستند. دستور پخت مرغ مامان شهین را بانویی به همین نام به آشپز رستوران خونه آموزش داده‌اند. طعم عالی شربت خیار سکنجبین و بیدمشک رستوران خونه را حتماٌ امتحان کنید.
خبر خوش این‌که، می‌توانید این رستوران را برای مهمانی‌های شخصی‌تان به‌طور کلی رزرو کنید. حتی امکان آشپزی با وسایل آشپزخانه و پذیرایی از مهمانتان را هم دارید.
اگر برای تفریح به پارک آب‌وآتش تهران بزرگ رفتید، حتماٌ سری هم به رستوران خونه بزنید. مطمئناٌ طعم فوق‌العاده غذاها و محیط دلنشین این رستوران خاطره خوبی را در ذهنتان به‌جای می‌گذارد.
آدرس: چهارراه جهان کودک، به سمت پارک آب و آتش، خیابان شهیدی، انتهای بن‌بست کمان.
شماره تماس: ۴۳۹۷۵-(۰۲۱)

رستوران خونه تهران رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 2 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 9 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 3 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 7 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 5 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 8 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 4 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 6 رستوران خونه تهران

رستوران خونه تهران 10 رستوران خونه تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • احسان صنمی

    سلام. باید تلفنی رزرو بشه یا بدون رزرو هم میشه رفت؟ تلفنی چیزی ازش اگر دارین ممنون میشم بهم بدین

    ۲۵ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • کامران فاضلی

    موزیک خوب و فضای زیبا باعث شد فضای دلشینی رو تجربه کنیم

    ۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    خیلی جالبه منو همیشگی ندارن.باید تماس بگیری ببینی خونه چی داره بعد سفارش بدی.ما که روزی رفتیم که دمپختک داشتن و خیلی خوشمزه بود

    ۲ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نسترن حبیب الهی

    محیط صمیمی و راحتی داشت و غذاشون خیلی خوب بود تنها بدیش این بود که روزی که ما نهار خوردیم آقای درخشانی تو رستورانشون نبودن

    ۱۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    محیطش دلنشینه و دوست داشتنیه برخورد کارکنان در نهایت ادب..منوی غذا هر روز عوض میشه و ممکنه غذای موردنظر شما در منو نباشه

    ۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن

    ترا به خدا یکمقدار به وضع رستورانتون برسید .تلفن که اصلا جواب نمیدن.حدود ده تا پانزده دقیقه شماره گرفتم ولی اشغال بود.یک تماس نمیتونیم بگیریم.تا ورشکست نشدید فکری به حال مدیریت ضعیفش بکنید.

    ۲۹ آبان, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد