رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

راه های توسعه گردشگری مازندران

لینک این مطلب کپی شد!

بخش مرکزی و شرق استان از جمله در منطقه هزارجریب، نکاه، گلوگاه، بهشهر و چهاردانگه و دودانگه ساری بسیار مستعد در این زمینه بوم‌گردی هستند بنابراین باید برنامه‌های گردشگری خود را به بخش ساماندهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اختصاص دهیم چراکه این بخش نیاز به گردشگران خاص خود است
به گزارش تیتر امروز، استان مازندران با توجه به موهبت‌های طبیعی مختلف از جمله کوه و دریا و جنگل هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند که باید در زمینه ساماندهی شود.
اگر به حساب سرانگشتی و حتی با مشاهدات خود توجه کنیم می‌توان دریافت که حضور گردشگران در بخش‌های مختلف استان نامتقارن است و حضور گرددر بخش‌های غربی بیشتر از مرکز و شرق است در حالی که این بخش‌ها نیز دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی هستند اما نیاز به امکانات لازم برای جذب گردشگر دارند که باید تبلیغات لازم صورت گیرد.

عبدالله رضیان نماینده مردم شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تیتر امروز، درباره تفاوت حضور گردشگران در مناطق شرق و غرب استان، گفت: زیرساخت گردشگری در شرق استان مناسب نیست و از آنجایی که گردشگران نیاز به دسترسی سریع‌تر جنگل و دریا دارند بنابراین بخش غرب را ترجیح می‌دهند.

رضیان افزود: از آنجایی که در زمینه تبلیغات گردشگری در قبل از انقلاب به بخش‌های غرب بیشتر توجه شد بنابراین باید زیرساخت گردشگری در شرق استان تقویت شوند.

وی تصریح کرد: در منطقه سوادکوه برای رونق گردشگری نیاز به تلکابین و نیز فضای گردشگری نیاز است و همچنین بخش‌های بهشهر و گلوگاه امکانات برای حضور گردشگران وجود دارد اما زیرساخت و امکانات اقامتی ضعیف است.

نماینده مردم شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تبلیغات می‌تواند در زمینه جذب گردشگر موثر باشد و افرادی که امکاناتی دارند باید تبلیغات کنند.

این نماینده گفت: عمده گردشگران غرب استان دارای اسکان دائم و دارای ویلا هستند و در کمتر شرق هستند.

وی تأکید کرد: برای افزایش رونق گردشگری در شرق استان باید به بخش خصوصی حمایت شود و سازمان گردشگری فضای مناسب را برای رونق بخش گردشگری مدیریت کند.

رضیان گفت: با استاندار نشستی برگزار شد تا معاونتی را در بخش گردشگری در راس امور قرار گیرد که خود مدیریت کند به تمامی دستگاه‌های مرتبط حمایت شود.

مهران حسنی معاون گردشگری استان مازندران در گفت و گو با تیتر امروز، در این باره، گفت: گردشگران مقیم استان از ۲۷ اسفند ۹۶ الی ۱۳ فروردین ماه امسال بیش از ۱۴ میلیون نفر شب اقامت در استان بودند که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشت.

حسنی افزود: بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت را در روستا داشتیم که این نشان از توجه به گردشگری روستایی است و این روند در حال سیر سعودی بوده چراکه یکی از روش‌های استراتژی توسعه گردشگری در استان گردشگری روستایی است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز بابلسر، نور، نوشهر، چالوس و رامسر جز پنج شهر نخست در جذب بیشترین میزان اقامت گردشگران را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند و بیشترین بازدید کننده در سه جاذبه گردشگری تلکابین رامسر، تلکابین چالوس و باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر حضور یافتند و در موزه‌های استان بیش از ۳۶۰ هزار نفر بازدیدکنندگان را داشتند.

معاون گردشگری استان مازندران درباره این موضوع که چرا حضور گردشگران در بخش شرق چندان قابل مشاهده نیست، گفت: گردشگران به این روند عادت کردند که بیشتر از بابلسر تا رامسر را بازدید کنند در حالی که از نظر جاذبه گردشگری در حوزه شرق و مرکزی حوزه‌های مستعدی دارند و بکرتر نسبت به حوزه‌های دیگر است.

این مسئول عنوان کرد: هر چند امکاناتی که در غرب استان محیا شده بیشتر از بخش‌های شرق و مرکزی استان است اگر چه صنایع رو به رشد در بخش گردشگری در حال رونق است و تلاش می‌کنیم که بخش شرق و مرکزی استان نیز گردشگران خاص خود را طلب کند.

وی یادآور شد: در زمینه بوم‌گردی بخش مرکزی و شرق استان از جمله در منطقه هزارجریب، نکاه، گلوگاه، بهشهر و چهاردانگه و دودانگه ساری بسیار مستعد در این زمینه هستند بنابراین باید برنامه‌های گردشگری خود را به بخش ساماندهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اختصاص دهیم چراکه این بخش نیاز به گردشگران خاص خود است به طوری که امسال ۷۲ اقامتگاه بوم‌گردی در سراسر استان نشان داد که افراد دارای منازل بومی و سنتی در این طرح قرار گیرند و جای از بحث اقامت، درآمد مکملی برای معیشت اقتصاد خانوارها در مناطق روستایی به ویژه در مناطق کمتر شناخته شده ویا ناشناخته شده رخ می‌دهد.

حسنی تصریح کرد: استان مازندران با توجه به مقام نخست در تعداد گردشگران مقیم نشان می‌دهد که این استان زیرساخت لازم را برای جذب گردشگر دارد و نیز از نظر خدمات دهی به گردشگران به توانمندی لازم رسید.

منبع: تیتر امروز

گردشگری مازندران راه های توسعه گردشگری مازندران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *