رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ آذر ۱۴۰۰

راهنمای سفر به اهواز و بندرعباس

اشتراک گذاری

در جنوب ایران آنقدر شهرهای زیبا و دیدنی وجود دارد که به راحتی در یک مقاله نمی¬توان به همه آنها اشاره کرد. برای همین ما در این مقاله قصد داریم دو تا از شهرهای جنوبی ایران را به شما معرفی کنیم و علاوه بر معرفی غذاهای محلی و سوغاتی های این شهرها، به شما بگوییم که اگر به این شهرها سفر کردید، باید از چه جاهایی دیدن کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اگر قصد داشتید با خرید بلیط هواپیما به یکی از این دو شهر سفر کنید، سفر مفیدتر و پربارتری داشته باشید.

بندرعباس

سفر به مرکز خرمای جهان!

یکی از شهرهای جنوبی ایران که بازدید از آن در نیمه دوم سال شدیدا پیشنهاد می شود، شهر اهواز است. این شهر که مرکز استان خوزستان نیز می باشد، تقریبا ۸۰۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد و علاوه بر خرما، از نفت خیزترین شهرهای ایران نیز می¬باشد. از دیدنی های اهواز می توان به پل سیاه، پل سفید، آبشار پل هفتم، بازار قدیمی عبدالحمید و همچنین سرای معین التجار اشاره کرد. اگر خواستید از غذاهای محلی اهواز نوش جان کنید، به شما فلافل، سمبوسه، پاکوره و قلیه ماهی را پیشنهاد می کنیم. برای خرید سوغاتی از اهواز، هم می توانید خرما و اقسام آن (شیره و …) را خریداری کنید و هم دشداشه که لباس مخصوص این شهر است.

بندرعباس، مرکز تجارت دریایی ایران

یکی از زیباترین و البته مهم ترین بنادر جنوبی کشورمان که به لحاظ واردات و صادرات در موقعیت بسیار مهمی قرار دارد، بندرعباس می باشد. این بندر که مرکز استان هرمزگان نیز می باشد، حدود ۱۳۰۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد. بندرعباس طبیعت دیدنی دارد که برخی داخل آن و برخی اطراف آن هستند که از این جاذبه ها می توان به کوه نمکی خرسین، آبشار تزرج و همچنین چشمه آبگرم گنو اشاره کرد. در بندرعباس می توانید از آثار تاریخی متعددی مانند عمارت کلاه فرنگی، معبد هندوها و حمام گله داری نیز دیدن کنید. پیشنهاد می کنیم که اگر به بندرعباس سفر کردید، حتما از غذاهای محلی آن مانند زیبون، هواری و گبولی گوشت میل کنید. از سوغاتی های معروف و محبوب این بندر نیز می تواند به ماهی و میگو و صنایع دستی حصیری اشاره کرد.

خرید بلیط هواپیما

هر زمان قصد داشتید با خرید بلیط تهران اهواز و یا خرید بلیط تهران بندرعباس با مناسب ترین قیمت به این شهرهای جنوبی سفر کنید و از اقامت در آنها لذت ببرید، کافیست سری به سایت اسنپ تریپ بزنید. شما می توانید بلیط پرواز به هر کدام از این شهرها را با جستجوی نام شهر و همچنین تاریخ مورد نظر برای پرواز، خریداری نموده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *