رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ آبان ۱۳۹۷

راهنمای خرید در بانه ( قسمت دوم )

اشتراک گذاری

در ادامه مطالب راهنمای خرید در بانه ( قسمت دوم ) را به شما ارائه می دهیم . در قسمت اول در مورد زمان رفتن به بانه , خرید تلفنی ,گارنتی در بانه ,تفاوت قیمت در بانه ,حمل کالا از بانه و اقامت در بانه را بررسی کردیم اینک به ادامه این مطالب می پردازیم .
پارکینگ در بانه
تعداد اتومبی های سواری بانه به نسبت تراکم آن زیاد است و به همین دلیل در بعضی از ساعات روز ترافیکی در خیابانهای اصلی آن ایجاد می شود . در روزهایی که تعداد مسافران هم زیاد است این مشکل دو چندان می شود زیرا بافت قدیمی شهر که در مرکز شهر قرار دارد گنجایش این همه اتومبیل را ندارد . تعدادی پارکینگ عمومی در نزدیکی بازار بانه ساخته شده است اما به دلیل حجم بالای مسافر این تعداد جوابگو نبوده و در ساعات اولیه ی روز ظرفیت آنها تکمیل خواهد شد .
البته می توان در خیابانهای اطراف بازار اتومبیل را پارک کرد . کلیه ی خیابانهای محدوده ی بازار بانه مشمول طرح کارت پارک هستند .

نحوه خرید

مغازه داران بانه عموما از ساعت ۸:۳۰-۹ مغازه های خود را باز می کنند و چون بیشتر بازار بانه به صورت پاساژ و مجتمع است در غروب تا ساعت ۸:۳۰و حداکثر تا ساعت ۹ باز هستند ( در فصل پاییز و زمستان بسیار زودتر تعطیل می شوند ). بنابراین مسافران محترمی که قصد مسافرت یک روزه را دارند باید به این نکته توجه کنند و طوری برنامه ریزی کنند که بتوانند به موقع و با آرامش خرید خود را انجام دهند .
متاسفانه مجتمع ها و پاساژهای بانه براساس نوع کالایا خدمات طبقه بندی نشده اند و به دلیل کثرت کالاهای موجود وارداتی عملا طبقه بندی براساس نوع کالا غیر ممکن است اما بعضی از پاساژها و مجتمع ها بیشتر در یک زمینه کار می کنند و در صورتی که فرد کالای خاصی را مورد نظر داشته باشد می تواند در کمترین زمان ممکن آن را پیدا کند .
در شهر تجاری و توریستی بانه روزهای تعطیل هم فروشگاهها باز هستند و ساعت کار آنها معمولا با طلوع و غروب آفتاب شروع و خاتمه می یابد .

بانک های بانه

تعداد بانک ها و خود پردازها در بانه محدود است و مسلما نمی توانند جوابگوی همه باشند . بیشتر فروشگاهها دستگاه کارتخوان دارند اما در صورتی که فروشگاهی کالای مورد نظر شما را داشت اما کارتخوان نداشت در صف طولانی دستگاه خودپرداز مدتی را معطل می شوید . بنابراین بهترین کار این است که مقداری پول را برای روز اول خرید همراه داشته باشید . در صورتی که نمی خواهید پول نقد را در مسیر مسافرت حمل کنید می توانید قبل از ورود به بانه از شهرهای همسایه ی بانه که در مسیرتان قرار دارند برای خرید روز اول , پول برداشت کنید . برای روزهای بعد خودپردازها شبها خلوت ترند و می توان پول مورد نیاز را برداشت کرد .

راهنمای خرید دربانه  راهنمای خرید در بانه ( قسمت دوم )

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    البته امروز با پيشرفت فضا مجازي لازم نيست كه به خود بانه سفر كرد ميشه انلاين كه هر چي خواستي سفارش بدي البته سليقه ها فرق مي كنند

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *