جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

در ساحل گیلان آفتاب بگیرید

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ – رئیس ستاد سلامت دریای شهرستان رشت گفت: توسعه و بازسازی اقامتگاه‌های میهمانان، ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و توسعه امکانات ورزشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در طرحهای سالم سازی دریا طی سال جاری بوده است.

سید عیسی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: پس از بازدید استاندار از سواحل و طرحهای سالمسازی شهرستان رشت، در روزهای پایانی خرداد به دستور ایشان اقدامات مهمی در بخش‌های عمرانی و رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته شد که مهمترین آنها توسعه و بازسازی اقامتگاه‌های میهمانان، ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و توسعه امکانات ورزشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار در برخی طرح‌های شنا، کمدهایی برای حفظ اشیاء شناگران تهیه شد و در طرحهای مروارید خزر و امین آباد نیز تعدادی صندلی‌های آفتابگیر و آلاچیق‌های طرح چوب جاگذاری شد.

مهدوی با بیان اینکه تمامی گردشگران ورودی به طرحهای سالمسازی شهرستان رشت در طول تابستان بیمه حوادث بوده‌اند، ادامه داد: برای ستاد سلامت دریای شهرستان بیش از ۳۰ میلیون تومان در غالب حق بیمه تعهد ایجاد شده است که در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه‌گر باید به تعهدات خود نسبت به فرد آسیب دیده عمل کند.

وی از افزایش ۵ طرح ساحلی در سال‌جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته تنها ۹ طرح شنا دایر بوده است. طرح سالمسازی مروارید خزر شهرستان رشت در سال‌جاری از سوم خرداد به جهت پوشش تعطیلات زودهنگام تابستانی فعالیت خود را آغاز کرد.

مهدوی از افزایش واحدهای اقامتی در سواحل خبر داد و افزود: ۱۳ واحد اقامتی دوخوابه در ساحل مروارید در حال ساخت است که بیش از ۹۰ درصد کار آن تاکنون انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد سلامت دریا، فروردین ماه بعد از پایان سفرهای نوروزی برگزار شد و پس از برگزاری جلسات و بازدید میدانی و صدور احکام اعضای ستاد ساماندهی دریا برای اداره‌های عضو شامل فرماندهی انتظامی، سپاه، اورژانس، هلال احمر، اداره ورزش و جوانان و بهداشت، ابلاغ شرح وظایف صادر شد. بالغ بر ۵۰۰ نفر از نیروهای دستگاه‌های ذکرشده برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان و مسافران تلاش شبانه روزی کردند.

مهدوی ادامه داد: بیش از ۵۵ نقطه خطرآفرین در سواحل شهرستان، شناسایی و با کمک ۱۰۰ نفر از مراقبان دریا که غالبا افراد بومی روستاها بودند مورد نظارت کامل قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بحث آموزش از وجود جوانان روستاهای ساحلی استفاده شد و ۲۰ نفر از ۱۲۰ نفر از جوانان روستاها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی که در ساحل مروارید برگزار شد موفق به دریافت کارت نجات غریق شدند.

رئیس ستاد سلامت دریای رشت به بازدید و نظارت مستمر اعضاء ستاد سلامت دریا از سواحل اشاره کرد و افزود: در راستای کاهش غریق اقدامات موثری صورت گرفت که مهمترین آنان دادن آموزش های لازم، درگیرکردن بخشداران و دهیاران روستاهای ساحلی به عنوان عضو ستاد سلامت و در نتیجه کاهش ۷۰ درصدی آمار غرق شدگان در سال‌جاری در مقایسه با سالهای ۹۱ و۹۲ بوده است.

وی به آمار غرق شدگان شهرستان رشت طی سالهای ۹۱ تا ۹۳ اشاره کرد و گفت: در تابستان سال ۹۱، ۱۹نفر غریق، در تابستان سال ۹۲ ،۶ نفر غریق و در تابستان ۹۳ تنها ۲ نفرغریق داشته‌ایم که آنهم در مکانهای خارج از طرح شنا بوده است. این امر نشان از کاهش ۷۰ درصدی غریق در شهرستان رشت دارد.

مهدوی در خصوص اقدامات فرهنگی که در طرح ستاد سلامت دریا صورت گرفت، بیان کرد: تلاش کردیم با پربار کردن بخش‌های فرهنگی سواحل از ناهنجاری‌ها در سواحل بکاهیم. در این راستا اقدام به برپایی نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی، صنایع دستی، برگزاری جنگهای شادی با مضامین برنامه‌های هنری، سرگرم کننده و برپایی نماز جماعت در فضای عمومی طرح‌ها کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی بالغ بر ۲۲۰ نفر از خواهران و برادران نیروی انتظامی، یگان ویژه و نیروهای همیار پلیس پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از خرداد تا مهرماه به فعالیت در ۲۲ کیلومتر نوار سواحل شهرستان رشت پرداختند.

مهدوی به استقرار و فعالیت ۵ تیم امدادی، ۴ دستگاه آمبولانس با حضور امدادگران و پزشک یار شهرستان رشت در سواحل با مشارکت هلال احمر و مرکز فوریتهای پزشکی استان در طرح‌های سالمسازی و سواحل شهرستان رشت اشاره کرد.

فرماندار رشت با اشاره به برگزاری جلسات پسماند با حضور اعضاء کارگروه، بخشداران و دهیاران برای پاکسازی مستمر جاده‌های اصلی و سواحل، افزود: نتیجه این امر جمع آوری هر روزه زباله و انتقال به مرکز جمع آوری زباله سراون بوده است.

وی، پایان فعالیت طرح سالمسازی را ۷ مهر اعلام کرد و افزود: امسال طرح‌های ساحلی ۷ روز بیشتر از گذشته به کارخود ادامه دادند تا شاهد اتفاق بدی برای گردشگران نباشیم.

UTF 8 B MTA4LTE2NS5qcGc  در ساحل گیلان آفتاب بگیرید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد