رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ آبان ۱۴۰۲

دریاچه برم الوان

اشتراک گذاری

دریاچه برم الوان در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. در ۴۰ کیلومتری شهر لیکک بهمئی ، دهستان سرآسیاب یوسفی واقع شده است . آب آن دائمی است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر می باشد .

دریاچه برم الوان

مشخصات دریاچه برم الوان

مساحت این دریاچه ۱۵ هکتار و حداقل عمق آب آن ۱۲ متر و حداکثر ۳۰ متر می باشد . برم های کوچک و فصلی دیگری همچون برم علی داد ، دره صحه در زیلایی ، برم مداب در شرق یاسوج در دهستان کاکان ، برم کوه گل سی سخت و برم دلی پیروزک در شهرستان بویراحمد و برم گراب دیشموک ، برم کهکزک ، برم شرابگروه در سرفاریاب در شهرستان کهگیلویه و برم خونی شاه بهرام در شهرستان گچساران وجود دارند که مجموعاً به همراه ۱۶۰ چشمه و۱۶ قنات و تعدادی چاه عمیق و نیمه عمیق منابع آب استان را تأمین می کنند .

دریاچه برم الوان

پوشش گیاهی

وجود درختچه‌ها و درختان طبیعی از جمله بادام کوهی و بلوط بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است. به دلیل شیب بسیار تند دیواره ها و عمق زیاد تالاب در حاشیه و داخل تالاب، گیاهان آبزی وجود ندارد. ولی با توجه به میزان کدورت۲/۲ گرم بر لیترآب، تالاب از پلانکتونها ی گیاهی و جانوری غنی است. تقر یباً ۹۹ درصد پلانکتونهای جانوری را کالانوئید و ۱درصد آنها را داف نی تشک یل می دهد.

وجود ماهی کپور در این تالاب به وفور گزارش شده است. به طور کلی اینکه به دلیل عدم شناخت ساکنان منطقه و نبود برنامه ارشادی جهت آگاهی آنها و همچنین ناشناخته ماندن نقش تالاب در توسعه منطقه و عدم سرمایه گذاری سازمان ها و نهادهای زیربط در حال حاضر استفاده چندانی از تالاب به عمل نمی آید. حاشیه این تالاب دارای پوشش گیاهی انواع نی، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشی، بادام کوهی و سایر گونه های نادر گیاهی می باشد.

دریاچه برم الوان

نحوه دسترسی به دریاچه برم الوان

تالاب الوان در ۸۰کیلومتری شمال غربی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار دارد. کمپینگ اقامتی برم الوان در کنار تالاب، دارای امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    درياچه زيبايي است با طبيعتي ناب و ديدني قايق سواري در درياچه واقعا لذت بخش و البته مناسب پيك نيك

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *