رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

دبیرستان ماندگار آمل در فهرست آثار ملی

لینک این مطلب کپی شد!

دبیرستان ماندگار آمل در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت. اثر تاریخی فرهنگی دبیرستان امام خمینی آمل که قدمت آن مربوط به دوره پهلوی اول است، با قدمت ۸۱ سال به شماره (۳۲۵۲۵) در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. آثار ملی کشور به ثبت رسید. ۲ پناهگاه که در ورودی این مدرسه تاریخی وجود داشت و تخریب شد نیز در قالب این مجموعه قرار دارد و بازسازی خواهد شد. دبیرستان فعلی امام که اکنون کاربری آموزشی دارد.

-ماندگار-آمل دبیرستان ماندگار آمل در فهرست آثار ملی

مرمت وبازسازی این مدرسه ازاین پس براساس دستورالعمل یونسکو انجام خواهد شد و به طور حتم با برنامه ریزی وحفظ اصالت وهویت این بنای مهم فرهنگی وتاریخی شهرستان احیا ومرمت خواهد شد.

۴۸ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که سهم مازندران از این آمار سه مدرسه در شهرهای تنکابن، آمل و بابل است. مرکز استعدادهای درخشان ماندگار شهید بهشتی تنکابن یکی از این مدارس است.از ۱۰۰ هزار مدرسه کشور ۴۸ مدرسه به عنوان «مدرسه ماندگار» ثبت شده‌اند که مجوز خود را از شورای عالی آموزش‌وپرورش دریافت کرده‌اند. مدرسه ماندگار لازم است از شاخصه‌های از پیش‌تعیین شده‌ای برخوردار باشد.
دبیرستان ماندگار شهید بهشتی تنکابن در دوره پهلوی اول در سال ۱۳۱۲ در زمان ریاست میرزا عبدالله خصالی در اداره معارف و اوقاف و صنایع مستظرفه به نام دبستان «فلاحتی» در شهر خرم آباد در ضلع شمال غربی بنای باغ کشاورزی خرم‌‌آباد -ایستگاه تحقیقات اداره کشاورزی خرم‌‌آباد ساخته شد.
درست برجای ساختمان ناصریه (ساختمان آیینه) که از جمله عمارت‌های باشکوه دوره قاجار بود و به خانوان سپهسالار تنکابی مربوط می‌شد.

برای آشنایی بیشتر با شهر آمل پیشنهاد می کنیم سیری در آمل را مطالعه بفرمایید.

نحوه دسترسی به دبیرستان ماندگار آمل

آدرس: آمل،اسپه کلا،میدان هفت تیر،خ. رجایی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *