رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ آذر ۱۳۹۸

خانه فاموری تهران

اشتراک گذاری

از آثار تاریخی به جای مانده از دوره قاجار خانه فاموری تهران است و در خیابان جمهوری ، خیابانی که در دلش خانه‌های قدیمی و ساختمان‌هایی چند ده سال وجود دارد و بیشتر ما عاشق این ساختمان‌هاهستیم شاید به این خاطر که پل ارتباطی ما با گذشته‌اند. خانه‌ها، ساختمان‌ها و خیابان‌هایی که برخلاف بیشتر چیزهای امروزی بی‌هویت و فاقد اصالت نیستند. خانه فاموری هم یکی از این خانه‌هاست که در سال ۱۳۸۷ توسط صاحب خانه، خانم فاموری، بازسازی شده و برای همین هم اسمش فاموری‌ست.این خانه در بیم هیاهوی تاریخ کشی و خراب کردن بناهای تاریخی خیابان جمهوری قادر به ادامه حبات است.

خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران

خانه تاریخی فاموری با یک حوضچه سنگی، نمای آجری و سبک معماری دوره قاجار از قشنگترین بناهای دیدنی قاجار است که برای برگزاری گالری ها هم اجاره داده میشود. طراحی خلاقانه و هوشمندانه سنتی خانه فاموری، آنجا را تبدیل به بهشتی در بین آسمان خراش های خیابان جمهوری کرده است. جواهرات،مبلمان و لوازم خانه و لباس همه و همه در فضای داخلی این خانه هستند و در انتهای حیاط هم یک استودیو گل خیلی زیبا به چشم میخورد. از ورودی که بانمای یک حیاط خیلی ایرانی شروع میشود،تا فضای داخل خانه که خیلی موقر و زیبا و تمیز بازسازی شده است،هیجانی به دلتان می آید که تجربه بازدید از این فضا را لذت بخش تر میکند.
خانه فاموری در تاریخ ۲۳ مرداد سال جاری به شماره ۳۱۵۴۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد که این قدمی بزرگ در حوزه ثبت آثار تاریخی شهر تهران است.

آدرس : تهران – خیابان جمهوری بین خیابان ولیعصر و حافظ بعد از خیابان روم کوچه گشتاسب

خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران

خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران

خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران

خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *