رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ فروردین ۱۳۹۸

خانه اتحادیه تهران

لینک این مطلب کپی شد!

« خانه اتحادیه تهران » یکی از نفایس معماری عصر قاجار است.خانه اتحادیه تهران در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۰۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. اما در چند سال اخیربه دلیل بی‌توجهی مسئولان سازمان میراث فرهنگی به حکم دیوان عدالت اداری ایران از فهرست آثار ملی خارج شده است.اما اکنون شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی خانه اتحادیه تهران رای داده است تا سرنوشت این مشخص شود.خانه اتحادیه که قبلا به نام خانه امین السلطان بوده و اکثرا به اسم خانه دایی جان ناپلئون (به دلیل اینکه این خانه لوکیشن سریال دایی جان ناپلئون بوده) می شناسند، هم از خیابان فردوسی راه دارد هم از لاله زار، از آن خانه باغهای تاریخی دوره قاجاریه است .
خانه اتحادیه تهران در حدود سه دهه‌ی اول قرن حاضر توسط او با مشاوره‌ی معماران فرانسوی ساخته شد. البته در محدوده‌ی سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ این بنا محل سکونت «قوام‌السلطنه» بوده است.هرچند بعد از آن دوره، این بنا دوباره توسط مالک اولیه مورد استفاده قرار گرفت. تا این‌که حدود ۳۰ سال پیش، این ملک توسط «سفارت شوروی» خریده و به‌عنوان انجمن فرهنگی ایران و شوروی فعال شد.

خانه اتحادیه تهران هم اکنون در اختیار سازمان انتقال خون بوده و بازدید از آن رایگان است.
با پیروزی انقلاب اسلامی، خانه‌ی یادشده توسط بنیاد مستضعفان مصادره و سرانجام در سال ۱۳۶۴ توسط سازمان انتقال خون خریده شد و از آن به بعد به‌عنوان «پایگاه منطقه‌ای – آموزشی انتقال خون تهران» مورد بهره‌برداری قرار گرفت. اکنون نیز از این بنا به‌عنوان بخش اداری این پایگاه هنوز استفاده می‌شود.

آدرس : تهران، انقلاب، خیابان وصال، بعد از خیابان طالقانی

635 خانه اتحادیه تهران

636 خانه اتحادیه تهران

637 خانه اتحادیه تهران

638 خانه اتحادیه تهران

639 خانه اتحادیه تهران

640 خانه اتحادیه تهران

641 خانه اتحادیه تهران

642 خانه اتحادیه تهران

643 خانه اتحادیه تهران

644 خانه اتحادیه تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *