جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جلوه های هنر چاقوسازی در آهنگری های سنتی ملکشاهی

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ شهریور ۱۳۹۶

طالب خزان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید و عرضه صنایع دستی از زمان های خیلی دور منبع درآمد و کسب و کار تعداد قابل توجهی از مردم این دیار بوده است.
وی تاکید کرد: آهنگری سنتی ، نمد مالی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، کیف دوزی ، چرم دوزی و چادر دوزی از جمله صنایع دستی این شهرستان است که باعث ایجاد اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شده است.
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی افزود: آهنگری سنتی که در ساخت وسایل خانگی ، کشاورزی و دامداری و بویژه چاقوسازی نمود یافته جلوه زیبایی از همت و تلاش مردان هنرمند این دیار را به نمایش گذاشته است.
خزان یادآور شد: چاقوهای دست ساز از زیباترین هنرهای آهنگران سنتی ملکشاهی است که طرفداران خاص خود را در میان مردم استان و حتی هموطنانان از سایر استان های کشور دارد.
به گزارش ایرنا، ۱۵ کارگاه فعال در حوزه آهنگری سنتی و چاقوسازی ، نمدمالی، گلیم بافی، چرم دوزی، چادر دوزی ، گیوه بافی و معرق کاری در سطح شهرستان ملکشاهی فعال است.
میراث فرهنگی برای حمایت از کارگاه های صنایع دستی ضمن شناسنامه دار کردن با ارائه تسهیلات کم بهره و بلند مدت زمینه توسعه این کارگاه ها را فراهم می سازد.
شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

ملکشاهی جلوه های هنر چاقوسازی در آهنگری های سنتی ملکشاهی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    هنر چاقو سازی و شمشیر سازی از دیرین با ما ایرانی ها همراه بوده شما اگه به باغ عفیف آباد برید داخل موزه کلی خنجر و شمشیر های تاریخی را مشاهده می کنید که نقش و نگار های خاصی روی اونها حکاکی شده

    ۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد