رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ بهمن ۱۳۹۷

جاذبه های کوهنوردی در کوه لاکمر

لینک این مطلب کپی شد!

در مازندران هر نقطه بالای ارتفاع دو هزار متر، هنگام طلوع و غروب خورشید در دریایی از ابر احاطه می‌شود. کوه لاکمر واقع در سواد‌کوه نیز این‌گونه است.در این مطلب می خواهیم به جاذبه های کوهنوردی در کوه لاکمر بپردازیم .

۱. ویژگی مشترک همه کوه‌ها و روستاهای بالاتر از دو هزار متر در استان مازندران این است که هنگام غروب و طلوع آفتاب، دریایی از ابر این نقاط را احاطه می‌کند. کوه لاکمر (Lakmer) واقع در سواد‌کوه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
۲. قله «امام‌زاده عباسعلی» در منطقه خطیرکوه یا همان کوه لاکمر واقع در جاده فیروزکوه در شهرستان سوادکوه واقع شده است.
۳. ارتفاع این قله، ۲۳۲۵ متر بالاتر از سطح آب‌های آزاد است.
۴. در اواسط جاده فیروزکوه منطقه خطیرکوه، جاده‌ای خاکی قرار گرفته که امتداد آن به روستای کمرپشت می‌رسد.
۵. پس از طی چندین کیلومتر از این جاده خاکی به روستای کمرپشت می‌رسید.
۶. کوه‌نوردان ماشین‌های خود را در همان روستا پارک می‌کنند و پیاده به سمت قله صعود می‌کنند. صعود به لاکمر از روستای کمرپشت تقریبا ۲ ساعت طول می‌کشد که برای افراد عادی ممکن است تا ۴ ساعت هم طول بکشد.
۷. هنگام طلوع آفتاب یا غروب آفتاب در فضای باز وسیعی که در ضلع غربی و شرقی کوه لاکمر وجود دارد معمولا دریایی از ابر پدیدار می‌شود.
۸. شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که در ناحیهٔ البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته است. مهم‌ترین شهر این شهرستان شهر پل سفید بوده که دارای بیشترین جمعیت و مساحت در سطح شهرستان می‌باشد. شهر پل سفید مرکز این شهرستان است.
۹. شهرستان سوادکوه از سه بخش به نامهای بخش مرکزی، زیرآب و شیرگاه و چهار شهر بترتیب جمعیت و اهمیت ۱-زیراب ۲-شیرگاه ۳- پل سفید و۴-الاشت تشکیل شده‌است.
۱۰. گوسفندچراهایی که در این منطقه قرار گرفته است، مناظری بسیار دیدنی است.

۱۱. قله کوه لاکمر به این دلیل به قله «امام‌زاده عباسعلی» مشهور شده است که «امام‌زاده‌ای» به همین نام در نوک قله قرار دارد.

-لاکمر-1 جاذبه های کوهنوردی در کوه لاکمر
-لاکمر-2 جاذبه های کوهنوردی در کوه لاکمر
-لاکمر-3 جاذبه های کوهنوردی در کوه لاکمر

منبع:
beytoote.com

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *