جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تورهای غیرمجاز، گردشگری هولناک

تاریخ بروزرسانی :
۷ شهریور ۱۳۹۶

رشت – ایرنا – دنیای مجازی، فضای انتخاب را گسترده و البته فرآیند نظارت را اندکی سخت تر کرده اما لازم است گردشگران آگاه باشند که انتخاب تورهای غیرمجاز، انتخاب سفری پر خطر و هولناک است.

خوش خبر آنکه هنوز گرد خشکی بر چهره گیلان هویدا نشده و ساز بارانش کوک است و چو ایرانش، سرخ و سپید و سبز هماره گردشگران بسیاری را به پاس گیرایی هایش طرب افزا می شود.
وب گردی مختصری با کلیدواژه جاذبه های گیلان، اهل سفر را به ماسوله با معماری پلکانی و گلدان های رنگین شمعدانی هایش، قلعه رودخان هزار پله اش و راه پر پیچ و خم جنگل و آبشار دیلمانش، رهنمون می سازد؛ اما این روزها که گذر بزرگراه فراهم شده، تعداد شمال یافتگان بیش شده و در این بین، تبلیغ افراد برای دعوت از گردشگران شغل های کاذب بی شماری پدید آورده است.
کاملیا رشیدی کارشناس گردشگری معتقد است: همزمان با گسترده شدن فضای مجازی می بایست متناسب با هر حوزه، اتاق فکر تشکیل و به مخاطبان آگاهی انتخاب داده شود.
وی ادامه می دهد: برای رسیدن به شمال از تهران، گزینه های زیادی همچون راه هوایی ، ناوگان حمل و نقل جمعی ، خودروهای سواری زیر پوشش پایانه ها و ماشین های شخصی که خودسرانه و باقیمت ارزان تر و البته بدون بیمه و سرعت های تعریف نشده گردشگران را به گیلان می رسانند، وجود دارد.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی است که آگاهی دادن به مسافران از تعداد سفرهای پر خطر می کاهد، امروز نیز در فضای مجازی تبلیغات غیرمجاز سفر، بی شمار است و این وظیفه نهادهای مسئول است که نسبت به این موضوع آگاهی بخش باشند.
مریم فیض از گردشگرانی است که تورهای غیر مجاز را ارزان تر و بکرتر می داند اما می گوید نسبت به شرایط بیمه و امنیت سفر، کمتر آگاهی دارد و بیشتر، مقصد و قیمت را مدنظر قرار می دهد.
شفق طلوعی در مقابل این گردشگر، گردشگری است که بشدت مخالف گردشگری از طریق تورهای غیرمجاز است و می گوید: جمعیت گسترده و فضای مجازی هر چقدر خوب اما خطراتش نیز بیشمار است؛ این مردم هستند که با آگاهی ، جست و جو و گزینش مطلوب لحظه های نیک و امن را برای خود و خانواده های خویش رقم می زنند.
در همین ارتباط ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: برخورد با تورهای غیرمجاز و تبلیغ آنها در فضای مجازی آغاز شده است.
حمیدرضا آذرپور اظهار کرد: همزمان با گسترده شدن عصر اطلاعات بر دانش و آگاهی مردم نیز افزوده می شود و گردشگران باید آگاه باشند که بدلیل تفاوت اندک قیمت، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.
وی ادامه داد: تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند.
به گفته آذرپور، تاکنون با ۳۰ برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی برای آنان درنظر گرفته شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: ۶۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.
سفر از زمانی آغاز می شود که اندیشه اش در ذهن نمایان شود و آنان که از ذوق سفر سرشارند، نیک می دانند که گیلان، سفرنامه ایست بی منتهی … لازم است آگاه باشیم که انتخاب تورهای غیرمجاز، انتخاب سفری پر خطر است.
گردشگری تورهای غیرمجاز، گردشگری هولناک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد