جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تغییر ترکیب گردشگران ورودی

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ شهریور ۱۳۹۷

دنیای اقتصاد : درحالی که طی هفته‌های اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور چند بار اعلام کرده در ۴ماه نخست سال جاری، میزان گردشگران ورودی به کشور با رشد ۳۸درصدی همراه بوده، بسیاری از فعالان تورگردان تاکید می‌کنند شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد. قریب به اتفاق تورگردانان معتقدند از میزان گردشگران اروپایی کاسته شده و از آنجا که مبنای این آمار هنوز به روشنی اعلام نشده است، نمی‌توان به آن استناد کرد.
به گزارش «میراث آریا»، علی‌اصغر مونسان حالا در جدیدترین اظهارنظر نیز درباره این آمار تحلیل کرده که ترکیب گردشگران ورودی به کشور تغییراتی داشته است و آن هم پس از مدتی به حالت تعادل برمی‌گردد. به باور او، احساسات منفی در اروپایی‌ها ایجاد شده اما آنها پس از مدتی خواهند دید ایران به لحاظ امنیت هیچ مشکلی ندارد. تغییر ترکیب گردشگران ورودی به کشور البته همان هشداری است که فعالان گردشگری بارها به آن اشاره کرده‌اند. آنها می‌گویند سازمان میراث فرهنگی در آمارهای خود کسانی را که یک روزه از عراق و برای تهیه مایحتاج خود وارد ایران می‌شوند نیز به‌عنوان آمار ورودی‌ها در نظر می‌گیرند.

gardeshgarane vorudi 800x424 تغییر ترکیب گردشگران ورودی

شرط کارآیی ارزانی سفر
در همین حال، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به مسائل اقتصادی کشور، خاطرنشان کرده در حال حاضر افزایش نرخ ارز به نفع گردشگران خارجی است و به این ترتیب پکیج‌های سفر به ایران ارزان شده است. با این همه کارشناسان معتقدند تنها ارزان بودن سفر به ایران می‌تواند به‌عنوان یک امتیاز مثبت برای گردشگری ایران به شمار رود که هم تبلیغات مناسب بین‌المللی برای سفر به کشور صورت گیرد و هم تصویر نامناسبی که از ایران در اذهان خارجی‌ها شکل گرفته، بهبود پیدا کند. مونسان البته به‌عنوان خوش‌بین‌ترین فرد نسبت به وضعیت موجود گردشگری، معتقد است تحرکی در حوزه گردشگری در کشور اتفاق افتاده و رشد خوبی در گردشگران ورودی صورت گرفته است. به باور وی، گردشگری داخلی نیز در وضعیت رونق قرار دارد. معاون رئیس‌جمهوری همچنین گفته که آمار اشغال هتل‌ها بسیار بالاست و امیدوار است این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند و مشکلاتی که ایجاد شده کمترین اثر را در حوزه گردشگری بگذارد.

عالی‌ترین مقام دولتی در گردشگری تاکید کرده که سازمان میراث فرهنگی باید پایش لازم را انجام دهد و یکی از این موضوعات حمل‌ونقل هوایی و نرخ بلیت هواپیما است که باید به حالت نرمال برگردد تا سفرها کاهش پیدا نکند. به نظر می‌رسد تا زمانی که مبنای آمارهای موجود شفاف نباشد، نه می‌توان به آمارهای رسمی اعتماد کرد نه شواهدی که فعالان گردشگری از آن حرف می‌زنند. در چنین شرایطی کارشناسان پیشنهاد می‌کنند چنانچه سازمان میراث فرهنگی نظام آماری مستندی را که به جز آمار پلیس مهاجرت به کشور استفاده می‌کند، معرفی کند، با ایجاد شفافیت می‌توان به قضاوت و درک درستی از روند ورود گردشگران به کشور رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *