جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ترکیه و فرانسه، در صدر سرمایه‌گذاران گردشگری ایران

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۲ – معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری با تاکید بر آنکه تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری از کشورهای مختلف برای حضور در ایران ابراز علاقه‌ کرده‌اند، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه گردشگری زنبیل در صف می‌گذارند و احساس می‌کنند تغییر و تحولی در کشور در حال رخ دادن است. آنها در گام نخست ناامید بازنمی‌گردند چراکه شرایط را برای سرمایه‌گذاری مساعد می‌بینند.
به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی این روزها خبرها از افزایش قابل توجه تعداد گردشگران خارجی حکایت دارند چنان‌که با کمبود هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در استان‌های گردشگرپذیر مواجه شده‌ایم. تمام این امور نیاز صنعت گردشگری به سرمایه‌گذاری و ایجاد تسهیلات در این حوزه را گوشزد می‌کند.
«سعید شیرکوند» معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث و گردشگری با تاکید برآنکه سرمایه‌گذاری مقوله‌ای نیست که امروز استارت کار را بزنیم و از فردا آغاز شود تصریح کرد: سرمایه‌گذاری نیازمند پیش نیاز و الزاماتی است که مهمترین آن بهبود فضای کسب و کار و ایجاد ثبات و اعتماد به انجام فعالیت است. به گفته او، از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم تمام تلاش‌ها در راستای برطرف کردن تلاطم موجود در حوزه اقتصاد بوده است چراکه اقتصاد پرتلاطم زمینه‌ای برای سرمایه‌گذار ندارد.
تلاش‌های عمومی دولت در تمامی عرصه‌های اقتصادی به بخش گردشگری نیز بازمی‌گردد. شیرکوند با اشاره به آنکه تلاش‌های انجام شده تاحدودی توانسته در این راستا موفق عمل کند یادآور شد: توانسته‌ایم تاحدودی به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی اطمینان خاطر دهیم. اما اگر بررسی کنیم می‌بینیم که در سال‌های گذشته اقتصاد ۵ درصد رشد منفی داشته‌است به این معناست که نه تنها سرمایه‌گذاری جدید نداشته بلکه بخشی از سرمایه نیز از اقتصاد مولد خارج شده‌است. ما در این شرایط تلاش کردیم ثبات را ایجاد کنیم و نتیجه آن جرقه‌هایی است که در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد شده؛‌ این امر به‌ویژه در حوزه گردشگری
مشهود است. به گفته معاون سرمایه‌گذاری، در چنین شرایطی تاکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ابراز علاقه کرده‌اند و حتی بسیاری از این گروه‌های سرمایه‌گذاری به ایران آمده و مذاکراتی انجام شده و در حال بررسی مسائل مختلف هستند.
شیرکوند خاطرنشان کرد: این اتفاقات آغاز سرمایه‌گذاری است چنان‌که درخواست‌های بسیاری انجام شده‌است. به قولی می‌توان گفت؛ سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه گردشگری زنبیل در صف می‌گذارند و احساس می‌کنند تغییر و تحولی در کشور در حال رخ دادن است. آنها در گام نخست ناامید بازنمی‌گردند چراکه شرایط را برای سرمایه‌گذاری مساعد می‌بینند.
به گفته او، بخشی از سرمایه‌گذاران خارجی چند ملیتی هستند و در این راستا کشورهای ترکیه، فرانسه، حاشیه خلیج‌فارس، ژاپن، مالزی و اندونزی از جمله علاقه‌مندترین سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران هستند.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث و گردشگری درخصوص اعطای تسهیلاتی خاص به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری گفت: درحوزه سرمایه‌گذاری غیر از نیاز به الزامات اولیه که شرط لازم است باید شرط کافی که بازده سرمایه‌ است نیز در نظر گرفته‌شود. در این راستا تضمین‌های حقوقی و مشوق‌هایی نیاز است که در بخش مالیاتی و صندوق توسعه ملی و حتی اعطای زمین در برخی استان‌ها انجام شود و ما نیز در این زمینه مصوباتی داشته‌ایم. او در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند اعطای زمین به‌عنوان تسهیلات ممکن است در نهایت ما را به جایی برساند که زمینی برای تسهیلات باقی نماند و در آن شرایط باید چه کرد گفت:‌ حال بگذارید سرمایه‌گذاران به قدری بیایند که زمین‌ها تمام شود بعد فکری هم برای این مساله
خواهیم کرد.

36737d9b4d6abbb49b40bbe0097bffef ترکیه و فرانسه، در صدر سرمایه‌گذاران گردشگری ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد