جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بوستان بعثت تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

بوستان بعثت تهران ، مجموعه ای تفریحی ورزشی است که در جنوب تهران قرار دارد. از جذابیت های این پارک دریاچه آن است که امکان قایق سواری را برای شما فراهم می کند. این دریاچه جزیره ای در میان خود دارد که لانه پرندگان در آن ساخته شده و جایی برای تماشای دسته های اردک و غاز است. قطاری نیز در پارک وجود دارد که می توانید با آن گردشی در قسمت های مختلف بوستان داشته باشید.

بوستان بعثت بوستان بعثت تهران
در بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز زمین های ورزشی قرار دارند و برای بسکتبال، والیبال و فوتبال مناسب سازی شده اند و علاقه مندان می توانند از آنها بهره ببرند. یکی از دیدنی های جذاب این پارک هواپیمای داکوتایی است که در آن جا خوش کرده و توجه را به خود جلب می کند؛ هواپیمایی که قصه های گوناگونی درباره آن نقل می شود.

بعثت بوستان بعثت تهران
پارک بعثت که به پارک خزانه نیز معروف است با مساحتی بیشتر از ۵۰ هکتار در جنوب تهران واقع شده و یکی از پارک های بزرگ و سرسبز پایتخت است. نزدیک بودن بوستان بعثت به ترمینال جنوب موجب شده است تا به استراحت گاهی برای مسافران تبدیل شود. پوشش گیاهی گسترده بوستان بعثت تاثیر بسزایی بر آب و هوای پایتخت دارد و بسیاری از اهالی خیابان های جنوبی تهران به راحتی می‌توانند از فضای آرامش بخش و طبیعت سرسبز آن بهره‌مند شوند.
این پارک با هدف بهبود و پاکسازی هوای منطقه احداث گردید و امروزه شاهد تاثیر بسزای پوشش گیاهی بوستان بعثت در هوای پایتخت هستیم. پوشش گیاهی پارک شامل درختانی همچون بیدمجنون ، سپیدار ، چنار ، سرو،توسکا،بلوط،کاج و اقاقیا می باشد.
ساخت پارک بعثت تهران از سال ۱۳۴۸ آغاز شد و نهایتا با گسترش محوطه های اطراف و بازسازی آن در سال ۱۳۵۲ افتتاح گردید. مساحت کلی بوستان بعثت ۵۳۰ هزار متر مربع است و در منطقه ۱۶ تهران قرار می‌گیرد. این پارک تاثیر بسزایی در بهبود آب و هوای این منطقه داشته است.

بوستان بعثت 2 بوستان بعثت تهران

امکانات بوستان بعثت تهران

پارک بعثت دارای دو دریاچه پرورش ماهی، قایقرانی و آبیاری پارک است‌. در میان دریاچه وسیع پارک، جزیره کوچکی قرار دارد که محل لانه پرندگانی مانند اردک و غاز و جانوران آبزی است و با داشتن اسکله‌، قایق‌‌ها در کنار آن پهلو می‌گیرند.
پارک همچنین‌، دارای امکانات تفریحی پیشرفته مثل قطار سراسری است که امکان دیدن بخش‌‌های مختلف پارک را می‌دهد.
تجهیزات رفاهی پارک بعثت نیز شامل رستوران‌، نمازخانه، آبنما، کتابخانه، گلخانه (۴ عدد)، آمفی تاتر روباز، زمین بازی کودکان، درمانگاه بعثت، آلاچیق، دو واحد بوفه، مهدکودک بهزیستی، شهربازی، پارکینگ، سرویس بهداشتی و … است.
از جمله امکانات ورزشی پارک هم می‌توان به زمین ورزشی فوتبال‌، والیبال‌، بسکتبال و تنیس (همگی در بخش کانون پرورش فکری واقع‌ است‌)، زمین تفریحی کودکان (با مساحتی حدود ۳۸۰۰ مترمربع) و وسایل بازی اشاره کرد.

نحوه دسترسی به پارک بعثت

آدرس: بزرگراه بعثت، بعد از خیابان رجایی، خیایان خزانه بخارایی شمالی

بوستان بعثت 3 بوستان بعثت تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *