جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بوتیک هتل چیست؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ مهر ۱۳۹۹

بوتیک هتل چیست؟ سوالی ست که شاید خیلی ها در مورد آن اطلاعی نداشته باشند .از زمانی که سفر در تاریخچه حیات بشر شکل گرفته است مکان اقامت در طول سفر نیز گزینه بسیار مهم و تاثیرگذاری بوه است. اکنون اما تنها اقامت و داشتن سرپناهی مناسب و یا یک وعده غذایی گرم مهمانان هتل‌ها را راضی نگاه نمی‌دارد از استخرهای روباز بی نهایت گرفته تا جکوزی هایی که در اتاق‌های شخص قرار می‌گیرند و هتل های لوکسی که گاهی خدمات عجیب و غریبی به مسافرین خود ارائه می دهند سبب شده تا دنیای هتل داری در طول این سال به‌سرعت گسترش یافته و شاهد تنوعی کم نظیر باشد. قدم در هر شهر و دیاری که بگذارید از هتل های مجلل زنجیره ای با اسم و رسم هایی جهانی گرفته تا مهمانسراهای کوچک و محلی میزبان شما خواهند بود اما اگر شما هم از آن دسته مسافرینی هستید که تمایل دارید تا در هتل مجلل اما آرام، هنری، خاص، مجهز و در یک‌کلام منحصربفرد اقامت کنید انتخاب یک بوتیک هتل گزینه بسیار مناسبی است. بوتیک هتل ها نه تنها مکانی برای پذیرش مهمان و مسافرند بلکه خود گاه دلیل بازدید مسافرین و اقامت آنان اند و البته تفاوت های بسیاری با هتل های صرفا لوکس دارند.

%name بوتیک هتل چیست؟

 

مفهوم بوتیک هتل

 

ممکن است زیاد با اصطلاح بوتیک هتل مواجه شده باشید. چون شرایط به شکلی شده که هر هتلی که ظاهر نسبتا زیبا و لوکسی دارد، ادعای بوتیک بودن می‌کند. اما تعریف بوتیک محدودتر از چیزی است که افراد فکر می‌کنند. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم بوتیک یک هتل کوچک است که اتاق‌های کمی دارد؛ بوتیک‌ها معمولا در مناطق شهری ساخته می‌شوند.به دلیل کم بودن تعداد اتاق‌ها، طراحی هر اتاق و قسمت‌های مختلف ساختمان با هم متفاوت است. در این نوع از اقامتگاه‌ها تمرکز اصلی روی لوکس و با اصالت بودن ساختمان است. معمولا برای زیباسازی اتاق‌ها علاوه بر طراحی خاص اتاق، از تابلوها و آثار هنری استفاده می‌کنند. حتی بعضی از بوتیک‌ها برای اینکه تمایزشان نسبت به هتل را بیش از پیش کنند، کلاس‌های آرامش‌بخشی مثل کلاس یوگا و کلاس نقاشی برگزار می‌کنند. هدف اصلی بوتیک هتل این است که به شما تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد بدهد؛ به همین دلیل است که این هتل‌ها تعداد اتاق‌هایشان را زیاد نمی‌کنند.

بوتیک هتل چیست؟ بوتیک هتل چیست؟

تاریخچه بوتیک هتل

بوتیک هتل‌ها اولین بار در دهه‌ی ۱۹۸۰ در شهرهای بزرگی مثل لندن، نیویورک و سان فرانسیسکو پدیدار شدند. در سال‌های اخیر، هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی وارد این بازار شده‌اند و اقدام به تاسیس بوتیک هتل‌های لوکس کرده‌اند تا بخشی از بازار رو به رشد این بخش را به دست آورند.

زمانی یک هتل در رده بوتیک هتل قرار می‌گیرد که تعداد اتاق‌های آن هتل از ۱۰۰ اتاق تجاوز نکند و همین مسئله شرط لازم برای ارائه سرویس به نحو احسن است البته این به این معنی نمی‌باشد که هتل‌ها نباید وسیع باشند، چنانچه تعداد اتاق‌های یک استراحتگاه کمتر از ۱۰ باشد در رده مهمانسراها یا صرفاً محلی برای خواب به همراه صبحانه قرار می‌گیرد
یکی دیگر از شاخصه های بوتیک هتل ها خاصیت به روز ماندن آن ها است. بعد از این که دکوراسیون های داخلی جدیدی، راه خود را در مجلات باز می کنند، بلافاصله می توان بوتیک هتل هایی را دید که با پیروی از این طرح های جدید، فضایی نو را برای مسافران و میهمانان خود فراهم می کنند. رنگ های روز، مبلمان های جدید و حتی طرح های چوبی و سرامیکی جدید را می توان در هتل بوتیک ها دید و بی شک اقامت در فضایی به روز شده، اقامت را برای هر مسافری جذاب می کند.

بوتیک هتل‌ها دارای تمامی امکانات مدرن و تجهیزات به‌روز و فضایی با طراحی فوق‌العاده می‌باشند و فضای این نوع از هتل‌ها نباید دلگیر باشد البته تهویه هوا و طراحی مدرن این‌گونه از هتل‌ها دارای اهمیت بسیاری می‌باشد و طراحی آن‌ها بر اساس آخرین متدهای روز و به‌کارگیری طیف رنگی بی‌نقص صورت می‌گیرد و نکته‌ای که در طراحی این نوع هتل وجود دارد عدم استفاده از مبلمان پرزرق‌وبرق در چیدمان فضای داخلی است.بوتیک هتل‌ها به طرق مختلف موجب شگفتی مهمانان هتل می‌شوند که از این موارد می‌توان به استفاده از اسباب‌اثاثیه خاص همچون یک گلیم پرز بلند ببری شکل جلوی شومینه و … اشاره کرد.

بوتیک هتل چیست؟ 2 بوتیک هتل چیست؟

یک بوتیک هتل می‌تواند به خاطر غذاها یا نوشیدنی‌های رستورانش در سطح یک شهر شناخته‌شده باشد. (رستوران هتل ممکن است توسط یک آشپز معروف اداره شود.) یک بوتیک هتل معمولا یک بار یا سالن زیبا با منوی مدرن و نوشیدنی‌های محلی دارد.از دیگر ویژگی‌های این گونه از هتل‌ها می‌توان به سرو غذاهای محلی اشاره کرد که حس یک زندگی سنتی را در مسافر ایجاد می‌کند. در آنجا می‌توانید خود را به صرف یک خوراک سنتی لذیذ مهمان کرده و از لحظات خود لذت ببرید
طبیعی است که بوتیک هتل‌ها، قوانین و محدودیت‌های کمتری در مقایسه با هتل‌های مرسوم داشته باشند. بسیاری از بوتیک هتل‌ها، مشکلی با ورود حیوانات خانگی ندارند.

اولین بوتیک هتل در ایران

در اسفند سال ۱۳۸۵ هتل بین‌المللی لاله کندوان، به عنوان نخستین بوتیک هتل در ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بوتیک هتل سرای عامری‌ها نیز از برجسته‌ترین نمونه‌های این سبک هتل در ایران است.بوتیک هتل های زیادی در پایتخت و دیگر شهرهای ایران وجود دارند که می توانید یکی از آن ها را برای اقامت خود انتخاب کنید و لذت ببرید.

بوتیک هتل چیست؟ 3 بوتیک هتل چیست؟
بوتیک هتل چیست؟ 4 بوتیک هتل چیست؟
بوتیک هتل چیست؟ 5 بوتیک هتل چیست؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *