جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهشت گربه سانان ایران از خطر رهید

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۸ – خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- در سال های اخیر و با آغاز ساخت جاده گزو در بافق، حامیان محیط زیست در مورد آن چه بر سر حیات وحش منطقه به خصوص پلنگ و یوز می آید هشدار دادند. جاده از میانه بهشت گربه سانان ایران می گذشت. در نهایت و با پیگیری مخالفت ها، رای به منتفی شدن ساخت جاده و رهایی حیات وحش منطقه از خطر داده شد.

به گزارش CHN و به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، مدیرکل محیط زیست استان یزد خبر داد که در پی مکاتبات رئیس سازمان محیط زیست با استاندار یزد ساخت جاده گزوئیه در منطقه حفاظت شده کوه بافق بطور کامل منتفی و ماشین آلات راه سازی از منطقه خارج شدند.

با تغییر دولت و بازگشت معصومه ابتکار به سازمان حفاظت محیط زیست یکی از نخستین پروژه هایی که مورد توجه قرار گرفته و تلاش برای توقف آن در دستور کار قرار گرفت.

گویا رئیس سازمان محیط زیست طی مکاتباتی با استاندار استان یزد خواستار توقف ساخت این جاده شده است که با توجه به دیدگاه همگام با محیط زیست استاندار، در نشستی که حدود یک ماه پیش در حوزه معاونت عمرانی استانداری یزد با حضور مدیر کل دفتر فنی فرماندار و بخشدار بافق، مسئولان راه و شهرسازی، مسئولان سازمان محیط زیست و مسئولان سازمان انرژی اتمی برگزار شد با اجرای مسیر سیروس آباد با توجه به موافقت سازمان انرژی اتمی به عنوان گزینه اصلی موافقت شد و مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی سایر ادارات امکان سنجی احداث راه مذکور را انجام و نتیجه را برای تامین اعتبار لازم به مقامات استانی اعلام کند.

انتشار خبر منتفی شدن پروژه ساخت جاده گزو در جالی اعلام شد که چندی پیش و در جایی که همگان تصور می کردند ساخت جاده متوقف شده است، انجمن یوزپلنگ ایرانی اعلام کرده بود بررسی‌های میدانی نشان می دهد با وجود اینکه هنوز تصمیم به انجام روکش آسفالت جاده گزو از سوی مقامات استانی اعلام نشده اما هدف اصلی از ساخت این جاده نه تنها اتصال دهستان سبزدشت به شهرستان بافق بلکه در نهایت احداث بزرگراه بافق – کوهبنان از طریق همین جاده‌است. حجم عملیات عمرانی، نوع زیرسازی جاده، اصلاح شیب و پیچ‌ها بسیار گسترده‌تر از ساخت یک جاده خاکی برای دسترسی روستایی است و نهایتا این جاده آسفالت می‌شود.

این می توانست خبری هولناک برای حیات وحش منطقه باشد که در نهایت ساخت جاده متوقف شد.

8 uz بهشت گربه سانان ایران از خطر رهید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد