رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آذر ۱۳۹۸

بهترین شیشلیک های مشهد

اشتراک گذاری

بهترین شیشلیک های مشهد کجاست؟ این سئوالی است که وقتی به مشهد سفر میکنیم برای رفتن به رستوران های مشهد که شیشلیک دارند، برایمان پیش می آید. نظر شما درباره بهترین شیشلیک های مشهد چیست؟ تجربه ای دارید؟ ما در زیر یک لیست از رستوران های معروف که شیشلیک دارند معرفی کردیم.

مشهد پایتخت مذهبی ایران شهری که سالانه میزبان هزاران گردشگر می باشد . گردشگران علاوه بر زیارت مشهد را به شهر سیاحتی نیز می شناسند در ده سال اخیر امکانات تفریحی زیادی در مشهد بر پا شده حال علاوه بر زیارت و سیاحت به سراغ گردشگری غذا باید رفت . شیشلیک یکی از محبوب‌ترین کباب‌های سفره‌ی ایرانی است که از دنده‌ی گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود، اما دو راز در طبخ این غذای خوشمزه وجود دارد؛ دو نکته‌ی کلیدی برای خوش‌طعم‌‌درآمدن شیشلیک این است که اولاً گوشت آن باید تازه باشد و ثانیاً قدری آبدار از روی حرارت ذغال برداشته شود که خشک نشده باشد؛ مشهدی‌ها در طبخ شیشلیک این دو نکته را به‌خوبی رعایت می‌کنند. شیشلیک را این روزها در اغلب چلوکبابی‌ها و رستوران‌های ایرانی می‌شود سفارش داد، اما شیشلیک‌های شهر مشهد رنگ و بو و طعم دیگری دارند. طبعاً شیشلیک را در همه‌ی چلوکبابی‌ها و رستوران‌های مشهد پیدا می‌کنید، در این مطلب بهترین شیشلیک های مشهد را به شما معرفی می کنیم .

شیشلیک از کجا می‌آید؟
شیشلیک واژه‌ای ترکی است و حتی گاهی برای خطاب به تمامی کباب‌ها هم به کار می‌رود. شیش در زبان ترکی به‌معنای سیخ است و شیشلیک به‌معنای گوشت کبابی‌ای که به سیخ کشیده می‌شود. داستان کبابی که در مشهد به شیشلیک معروف است و تمامی ایرانیان را برای چشیدن طعمش به این شهر می‌کشد از سال ۱۳۱۱ آغاز می‌شود. در آن سال کریم حاتم‌زاده هاشمی که اصالتش به شهر نمین در استان اردبیل بازمی‌گشت، در طبقه‌ی زیرین میهمان‌خانه‌ای واقع در یکی از زیباترین خیابان‌های مشهد، پخت شیشلیک را شروع کرد؛ اما این اهالی شاندیز بودند که شیشلیک را با سیخی که بر آن کباب شده بود سرو کردند. رفته‌رفته کافه‌ها و رستوران‌های جاده‌ی شاندیز طبخ و فروش کباب شیشلیک را شروع کردند.

رستوران ارم شاندیز

اگر تا‌به‌حال به مشهد سفر کرده باشید، حتماً اسم رستوران ارم و وصف شیشلیک‌های معروفش را شنیده‌اید. ارم یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شاندیز است و گذشته از مسافران و زائران، خود مشهدی‌ها هم هر از چند گاهی به این رستوران می‌روند و دلی از عزا درمی‌آورند. این رستوران، علاوه بر سالن سربسته‌ی بزرگ و مدرن، محوطه‌ی بزرگ و مشجر و زیبایی هم دارد که اگر هوا سرد نباشد می‌توانید بیرون روی تخت بنشینید و حین خوردن غذا از منظره لذت ببرید. چلوگوشت و چلوماهیچه و انواع کباب هم انتخاب‌های دیگری از منوی این رستوران هستند که از امتحان‌کردن‌شان پشیمان نمی‌شوید. محصولات لبنی سفره‌ی رستوران ارم شاندیز هم محلی و تولیدی خود این مجموعه هستند. رستوران ارم پارکینگ دارد و ظهر و شب آماده‌ی پذیرایی از مشتریان است.

بهترین شیشلیک های مشهد  بهترین شیشلیک های مشهد

رستوران راستگو

رستوران راستگو یکی از معروف‌ترین چلوکبابی‌های شهر مشهد است که از قدیم‌الایام کیفیت شیشلیک‌ها و کباب‌های فیله‌اش زبانزد است، خصوصاً در میان خود مشهدی‌ها. یکی از مزایای رستوران راستگو این است که داخل شهر مشهد است و اگر وقت کافی برای رفتن به شاندیز یا طرقبه را نداشته باشید، می‌توانید این رستوران را انتخاب کنید و از کیفیت و سلامت غذا هم مطمئن باشید. رستوران راستگو را می‌توانید در بلوار وکیل‌آباد، بین وکیل‌آباد ۲۳ و ۲۵ پیدا کنید. این رستوران تا محدوده‌ی مشخصی، غذا را به خانه هم ارسال می‌کنند. این رستوران پارکینگ ندارد، اما می‌توانید ماشین‌تان در کوچه‌های اطراف آن پارک کنید. اندازه‌ی سالن رستوران راستگو متوسط است؛ بنابراین اگر قصد دارید در روز شلوغ یا همراه با همسفران زیاد به این رستوران بروید، شاید بد نباشد قبلاً تماس بگیرید و جایتان را رزرو کنید.

بهترین شیشلیک های مشهد  بهترین شیشلیک های مشهد

رستوران ماهان
یکی از رستوران‌های خوب و نسبتاً جدیدی که در شاندیز افتتاح شده رستوران ماهان است. شیشلیک هم جزو بهترین انتخاب‌های منوی این رستوران است. این رستوران فضای بزرگ و سرسبز و دلبازی دارد و ظهر و شب آماده‌ی پذیرایی است. در کنار پارکینگ رستوران تاب و سرسره و وسایل بازی هم برای بچه‌ها فراهم شده است. این رستوران در جاده‌ی شاندیز، روبه‌روی خیابان امام‌رضای ۲۱ واقع شده است.

بهترین شیشلیک های مشهد  بهترین شیشلیک های مشهد

رستوران رضایی

رستوران رضایی یکی از مطمئن‌ترین نام‌های آشنا در مشهد است. این رستوران موفق شده است برای سال‌ها کیفیت غذا و پذیرایی خود را حفظ کند و بسیاری از مشهدی‌ها میهمانی‌های شام و ولیمه‌ها و سورهای خود را در این رستوران برگزار می‌کنند. شیشلیک یکی از انتخاب‌های خوب منوی رستوران رضایی است و البته کباب برگ رضایی هم معروف و همیشه تازه است. رستوران رضایی در مشهد پنج شعبه دارد که بسته به محل اقامت خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. خوشبختانه می‌توانید از چهار شعبه از شعب این رستوران زنجیره‌ای شیشلیک سفارش دهید:

شعبه‌ی ۱: مشهد، خیابان آبکوه، تقاطع کلاهدوز، رستوران رضایی.
شعبه‌ی ۲: مشهد، میدان آزادی (پارک)، روبه‌روی پارک ملت.
شعبه‌ی ۳: مشهد، خیابان آخوند خراسانی، نبش آخوند ۱۰/۲.
شعبه‌ی ۴: مشهد، میدان جمهوری اسلامی (صداوسیما)، روبه‌روی صداوسیمای مرکز خراسان رضوی.
شعبه‌ی ۵: مشهد، بلوار وکیل‌آباد، بین بلوار جلال آل‌احمد و وکیل‌آباد ۱۳.

بهترین شیشلیک های مشهد  بهترین شیشلیک های مشهد

رستوران حسین شیشلیکی شاندیز
حسن شیشلیکی یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های مسیر شاندیز است. اینجا هم، مانند بیشتر رستوران‌های شاندیز، به فضای باز و تخت و حوض و فواره مجهز است و برای حدوداً هزار نفر ظرفیت دارد. خیلی از اهل مشهد برای صرف شیشلیک حسین شیشلیکی را بهترین رستوران شاندیز می‌دانند و حاضر نیستند به دیگر رستوران‌های شاندیز سر بزنند. پُرس شیشلیک در اینجا کمی بزرگتر از دیگر رستوران‌هاست و پیش‌غذای مفصلی هم قبل از رسیدن چلو و شیشلیک برایتان می‌آورند که همه روی همان قیمت غذا حساب شده است. قیمت‌های حسین شیشلیکی کمی بیشتر از باقی رستوران‌هاست. اگر خیال سپری‌کردن ظهر آخرهفته را در شاندیز دارید و هوس شیشلیک در فضای باز و روی تخت به سرتان زده، حسین شیشلیکی انتخاب خاطرجمعی است.

آدرس: مشهد، شاندیز، روبروی بهداری، جنب بانک صادرات

بهترین شیشلیک های مشهد  بهترین شیشلیک های مشهد

رستوران شایان شاندیز
این رستوران هم جزو بهترین رستوران های مشهد است که درزمینه‌ی شیشلیک با باقی رستوران‌های شاندیز رقابت می‌کند. می‌توانید در فضای باز این رستوران بنشینید و از مناظر و غذا لذت ببرید. اگر می‌خواهید جای خوبی نصیب‌تان شود، می‌توانید قبلاً تلفنی جایتان را رزرو کنید. ماهیچه و لقمه و جوجه‌کباب از انتخاب‌های خوب دیگر منوی این رستوران هستند؛ همه‌ی غذاها هم با مخلفات خوشمزه سرو می‌شوند.
آدرس: مشهد، شاندیز، قبل از میدان پدیده.

بهترین شیشلیک های مشهد  بهترین شیشلیک های مشهد

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    شيشليك شانديز از بهترينهاست

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *