جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین زمان سفر به ارومیه

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ آبان ۱۳۹۸

ارومیه شهری تاریخی با قدمت حدودا ۳۰۰۰ ساله دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است . شهر ارومیه که به پاریس ایران مشهور است با ارتفاع ۱۳۳۲ متر در غرب دریاچه ارومیه و در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه واقع شده است و این باعث داشتن آب و هوای مطبوع در تابستان و زمستان سرد شده است .شهر ارومیه با داشتن مردمی خونگرم ، کلیساها و مساجد کهن با ارزش تاریخی و معماری خاص و همچنین جاذبه های طبیعی غنی در اطراف شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان می باشد .

ارومیه بهترین زمان سفر به ارومیه

بهترین زمان بر اساس آب و هوا
ارومیه در کل شهر سردسیری است. بهترین زمان سفر به این شهر از نظر آب و هوا از اوایل تیر ماه تا اوایل شهریور است. میزان متوسط دمای هوای ارومیه در این ماه‌ها تقریبا ۲۴ درجه سانتی‌گراد است؛ البته دمای این شهر در ماه‌های تابستان به ۳۱ الی ۳۲ درجه هم می‌رسد و میزان متوسط حداقل دما هم تقریبا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید در فصل بهار به ارومیه سفر کنید، اواخر خرداد ماه بهترین زمان است. اگر هم می‌خواهید پاییز به ارومیه سفر کنید، توصیه می‌کنیم در همان ۱۰ روز اول مهر عازم این شهر شوید.

معمولا تابستان‌ها شلوغ‌ترین زمان سفر به ارومیه است؛ زیرا هم آب و هوای نسبتا خنک و دلپذیری دارد و هم برگزاری جشنواره‌های تابستانی در پارک‌های مختلف شهر همراه با جنگ‌های شاد، کنسرت‌‌ها و بازی‌های بومی و محلی، فضای شادی در این شهر ایجاد می‌کند.

خلوت‌ترین زمان سفر به ارومیه زمستان‌ها است؛ زیرا میزان متوسط دما در ماه دی تقریبا یک درجه سانتی‌گراد و در ماه‌های بهمن و اسفند زیر صفر درجه سانتی‌گراد است. طبق آمار ارائه شده در زمستان تقریبا ۷۲ روز در این شهر یخبندان سنگینی حاکم است و حتی در برخی از روزهای آبان و آذر هم یخبندان مشکلاتی را برای این شهر ایجاد می‌کند. در ضمن ارومیه هم مثل بسیاری از شهرهای ایران از اواسط پاییز تا اواخر زمستان دچار مشکل آلودگی هوا می‌شود.

جشنواره انگور 1 بهترین زمان سفر به ارومیه

بهترین زمان برای شرکت در رویدادها

جشنواره انگور یکی از جشنواره‌های مهم ارومیه است که هر سال از ۱۶ تا ۲۴ شهریور با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مسابقه، نمایش و عرضه صنایع‌دستی، سوغات، تولیدات خانگی، انگور و مشتقات آن، برپا می‌شود.جشنواره میوه‌های چهار فصل یکی دیگر از جشنواره‌های مهم ارومیه است که امسال برای نخستین بار از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ تیر برگزار شد و در آن محصولات مختلفی از جمله صنایع‌دستی، تولیدات خانگی میوه‌های فصلی و مشتقات آن‌ها در ۱۵۰ غرفه مختلف در معرض نمایش قرار گرفتند و عرضه شدند.

جشنواره انگور بهترین زمان سفر به ارومیه

ارومیه 1 بهترین زمان سفر به ارومیه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • یاشاسین ارومیه یاشاسین آذربایجان

    ارومیه قلب آذربایجان ❤

    ارومیه شهر شهیدان باکری ها
    ارومیه شهر والیبال خیز آذربایجان
    ارومیه پایتخت والیبال آسیا
    ارومیه شهر آشیق های آذربایجان
    ارومیه شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف

    ارومیه خوش گلیبسیز ( به ارومیه خوش آمدین )

    یاشاسین ارومیه ? یاشاسین آذربایجان

    ۲۴ دی, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • ارومیه قلب آذربایجان

    به دیار آذربایجان ، اورمیه شهر والیبالی و والیبال خیز خطه آذربایجان خوش آمدید ?
    آذربایجان دیارنا ، گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ?
    ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی
    ( اورمولوها ) خونگرمو مهمان نوازیم ?

    یاشاسین ایران ❤
    یاشاسین آذربایجان ❤
    یاشاسین اورمیه ❤

    ?? عشقیم اورمیه ?? یاشاسین

    ۱۵ مرداد, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *