رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ بهمن ۱۴۰۱

بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه از نظر گردشگران

لینک این مطلب کپی شد!

تعدادی از بهترین و قدیمی ترین جاذبه های تاریخی ایران در کرمانشاه قرار گرفته‌اند؛ جاذبه‌هایی که قدمت آنها به سال‌ها پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و بعضی از آن‌ها ثبت جهانی یونسکو شده‌اند. به همین دلیل، کرمانشاه یکی از توریستی‌ ترین شهرهای ایران است و سالانه گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان برای بازدید از این بناهای تاریخی روانه کرمانشاه می‌شوند. اگر بلیط تهران کرمانشاه و بلیط کرمانشاه تهران را گرفته‌اید یا از سایر شهرهای ایران قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با فهرستی از بهترین جاهای دیدنی این شهر انتخاب مسافران آشنا شوید.

طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان کرمانشاه، بنای متعلق به دوران ساسانی است و بیش از هر چیزی نقاشی‌های حک‌شده روی آن خودنمایی می‌کند. این بنا از دو طاق بزرگ و کوچک تشکیل شده و قرارگیری آن در مجاورت چشمه زلالی که طی قرن‌ها هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی در کنار طاق بستان داشته، موجب شده که این بنا به گزینه شماره یک بسیاری از گردشگران در زمان سفر به کرمانشاه تبدیل شود. به طوری که هر زمان به طاق بستان بروید، افراد زیادی را خواهید دید که محو تماشای شکوه بی‌مانند طاق بستان شده‌اند.

-جاهای-دیدنی-کرمانشاه2 بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه از نظر گردشگران
• آدرس: کرمانشاه، میدان پدر، خیابان طاق بستان
• ساعت کاری: همه‌روزه، نیمه اول سال ۸ صبح تا ۸ شب، نیمه دوم سال ۸ صبح تا ۵:۳۰ عصر

معبد آناهیتا کرمانشاه

بسیاری از جاذبه های تاریخی کرمانشاه قدمتی دیرینه دارند و تاریخ پیدایش آن‌ها به چند هزار سال قبل بازمی‌گردد. معبد آناهیتا یکی از این بناها است که قدمت آن به پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این بنا در تپه‌های به ارتفاع ۳۲ متر ساخته شده و معماری و مهندسی آن هوش از سر هر مسافر و گردشگری می‌برد. علاوه بر خود بنا که سراسر زیبایی و شکوه است، دشت وسیع کنگاور که از فراز این معبد مقابل دیدگان شما قرار خواهد گرفت، از زیباترین مکان‌هایی است که هنگام بازدید از این بنا مشاهده خواهید کرد.
• آدرس: کرمانشاه، کنگاور، میانه‌‌راه جدید همدان به کرمانشاه، در مسیر هگمتانه-تیسفون
• ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب

بیستون کرمانشاه

بیستون کرمانشاه نیز یکی دیگر از قدیمی ترین بناهای تاریخی کرمانشاه است و قدمت آن به دوره پارینه سنگی و بیش از ۴ هزار سال قبل بازمی‌گردد. این بنا در ابتدا محلی برای شکار حیوانات بوده و انسان‌های اولیه در آن زندگی می‌کردند. اما طی قرن‌ها دچار تغییراتی شد و در حال حاضر میزبان تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه است. مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروانسرای شاه عباسی و… از جمله جاذبه‌هایی هستند که در محوطه بیستون قرار گرفته‌اند.

-جاهای-دیدنی-کرمانشاه1 بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه از نظر گردشگران

• آدرس: کرمانشاه، شهر بیستون، محوطه تاریخی بیستون
• ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر

بازار سنتی کرمانشاه

یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی که در زمان سفر به کرمانشاه می‌توانید از آن بازدید کنید، بازار سنتی کرمانشاه است. این بازار با دالان‌های تودرتو و معماری سنتی جذاب خود، شما را به سفر زمان دعوت می‌کند و باعث می‌شود که خودتان را چند قرن آن سوتر تصور کنید. این بازار راسته‌ها و سراهای متفاوتی دارد و در آن انواع کالاهای باکیفیتی مانند ظروف مسی، طلا، سوغاتی‌های کرمانشاه مانند نان برنجی، نان خرمایی و کاک، پارچه‌های سنتی و… به فروش می‌رسد. از این رو، بازدید از بازار سنتی کرمانشاه هم فال است و هم تماشا؛ علاوه بر بازدید از یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی کرمانشاه، می‌توانید سوغاتی و یادگاری هم بخرید.
• آدرس: کرمانشاه، خیابان مدرس
• ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲۱:۳۰ شب؛ جمعه‌ها ۱۰ صبح تا ۷ شب

سراب نیلوفر کرمانشاه

سراب نیلوفر یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی کرمانشاه است و از محبوب ترین جاهای دیدنی این شهر برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. این سراب زیبایی خود را بیش از هر چیزی به غنچه‌ها و برگ‌های نیلوفر که روی سطح وسیعی از آب شناور هستند، مدیون است. به‌علاوه، تفریحاتی مثل قایق‌سواری هم در این سراب رواج دارد و وجود امکاناتی مثل آلاچیق، باربیکیو، بوفه و پارکینگ، سراب نیلوفر کرمانشاه را به یکی از بهترین مکان های تفریحی این شهر تبدیل کرده است.

-جاهای-دیدنی-کرمانشاه بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه از نظر گردشگران

• آدرس: ۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه، روستای سراب نیلوفر
• ساعت کاری: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته

تجربه سفری متفاوت به کرمانشاه با فلای تودی

کرمانشاه یکی از غربی‌ترین شهرهای ایران است و تعدادی از زیباترین جاذبه های تاریخی کشورمان در این شهر قرار دارند که در این مطلب با تعدادی از آن‌ها آشنا شدیم. برای خرید بلیط هواپیما کرمانشاه و تجربه سفری دلچسب و خاطره‌انگیز به این شهر، فلای تودی یکی از معتبرترین مراجع پیش روی شما است. برای خرید از فلای تودی، ابتدا باید به بخش پروازهای داخلی این سایت بروید و پس از پرکردن فیلدهای مبدا، مقصد، تاریخ رفت، تاریخ برگشت و تعداد مسافران، کلید جست‌وجوی پروازها را فشار دهید. در ادامه فهرستی از همه پروازها در تاریخ مورد نظر شما نشان داده خواهد شد. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، باید روی خرید بلیط پرواز کلیک کنید تا به ادامه مراحل و بخش مربوط به واردکردن اطلاعات مسافران و خریدار هدایت شوید. در نهایت پس از انجام روند تسویه حساب، بلیط(ها) به نام مسافران صادر خواهد شد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *