رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

بهترین اپلیکیشن های ترجمه در سفر

لینک این مطلب کپی شد!

داشتن اپلیکیشن ترجمه در طول سفرهای خارجی می تواند خیلی به شما در جهت رفع مشکلات احتمالی کمک کند. یکی از بهترین چیزها در مورد مسافرت خارج از کشور، کاوش و کنکاش در فرهنگ‌های مختلف نسبت به فرهنگ خود ما است. این امر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و آموزنده و درعین‌حال سخت باشد، به‌خصوص اگر شما نتوانید به زبان محلی صحبت کنید. مانع زبانی نه‌تنها می‌تواند شما را از داشتن مکالمه با افراد جدید و جالب باز دارد؛ بلکه انجام کارهای ساده مانند رزرو کردن قطار و یا سفارش شما از منوی غذا را دشوار کند. اما قطعاً این موضوع نباید مانع بازدید و گشت‌وگذار شما گردد – به‌خصوص زمانی که شما فناوری را در کنار خوددارید. در ادامه، پنج اپلیکیشن برتر ترجمه را که می‌تواند به‌سرعت به پر شدن شکاف دانش زبانی شما کمک نماید، ارائه می‌کنیم:

 بهترین اپلیکیشن های ترجمه در سفر

گوگل ترنسلیت – Google Translate

گوگل ترنسلیت چند ویژگی ترجمه‌ای مفید را تماماً به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. کتلین اسمیت بنیان‌گذار ریموت نومد و وای فلای نومدز  می‌گوید: گوگل ترنسلیت می‌تواند متن و صوت را ترجمه کند، و چیزی که من بیشتر از همه دوست دارم این است که شما می‌توانید یک عکس از منوی غذا را در یک رستوران بگیرید و آن، منوی غذا را برای شما ترجمه خواهد کرد”. همچنین می‌توانید از طریق صفحه لمسی گوشی خود برای کشیدن نمایه‌های متنی و ترجمه خودکار توسط این اپلیکیشن استفاده کنید. ترجمه متن آنلاین گوگل به ۱۰۳ زبان، و همراه با سایر ویژگی‌ها ( ازجمله ترجمه متن آفلاین درصورتی‌که شما اتصال اینترنتی نداشته باشید) و در تنوع کمتری از زبان‌ها در دسترس است.
مرورگر ترجمه گوگل سالهاست که یکی از بهترین اپلیکیشن های مترجم برای مسافران بوده است. این نرم افزار هم برای Iphone و هم برای Android قابل نصب است و بصورت آفلاین به خوبی کار می کند هرچند زمانی که آنلاین باشد گزینه های بیشتری را در اختیار خواهید داشت. زمانیکه آنلاین هستید گوگل بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می کند همینطور می توانید بسته های گوگل را که بیش از ۵۰ زبان دارند دانلود کنید تا زمانیکه به اینترنت دسترسی ندارید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه می توانید جملات و کلمات را بنویسید یا دوربین گوشی را بالای منو یا نوشته ها بگیرید، صحبت کنید یا با انگشت برروی صفحه بنویسید و ترجمه آن را تحویل بگیرید. اگر گوشی شما اندروید است از Google Assistant استفاده کنید تا یک جمله را به سرعت و به صورت شنیداری برای شما ترجمه کند. در این حالت نیازی به باز کردن یک برنامه نیست کافیست با صدای بلند جمله ای را که می خواهید بگویید و ترجمه آن را از گوگل بشنوید.

 بهترین اپلیکیشن های ترجمه در سفر

وی گو – WayGo

اگر شما قصد مسافرت به کشورهایی مانند چین، کره و یا ژاپن رادارید و درعین‌حال زبان این کشورها را بلد نیستید، اپلیکیشن وی گو ارزش دانلود کردن را دارد. این اپلیکیشن که فقط برای این سه زبان در دسترس است، درک بهتر مواردی مانند منوی غذا و ادامه درست مسیر را برایتان فراهم می‌آورد. به‌جای تایپ آنچه می‌بینید، شما می‌توانید به‌سادگی دوربین خود را بر روی متن مورد سؤال قرار دهید و اپلیکیشن به‌صورت رایگان، فوراً به شما ترجمه انگلیسی آن را نشان خواهد داد.

 بهترین اپلیکیشن های ترجمه در سفر

تریپ لینگو – TripLingo

گلوریا آتانمو، وبلاگ نویس مسافرتی بلاگ ابراد می‌گوید:” من متوجه شده‌ام که تریپ لینگو بهترین گزینه در مسافرت است و در بردارنده عبارات کلیدی همچون اصطلاحات تعاملی است و همچنین دارای ویژگی‌های جالبی مانند مترجم شفاهی و ماشین‌حساب انعام است. علاوه بر اطلاعات مفید در مورد فرهنگ و پول رایج، این اپلیکیشن بیش از ۳۰،۰۰۰ فایل صوتی ثبت‌شده ( به‌طوری‌که شما می‌توانید یک بسته مخصوص مرتبط با مقصد خود را دانلود کنید)، و همچنین یک فرهنگ لغت آفلاین و هزاران عبارات به زبان‌های مختلف را در خود جای‌داده است. اما شاید جالب‌ترین ویژگی‌های آن، مترجم صوتی فوری به۴۲ زبان موجود ( یک جمله را درگوشی تلفن خود می‌گویید و ترجمه آن را در زبان موردنظر خواهید شنید) و توانایی برقراری ارتباط با مترجم انسانی، در صورت نیاز است ( به‌طوری‌که شما به ازای هر دقیقه ترجمه آنلاین، حق‌الزحمه آن را پرداخت خواهید کرد). نسخه رایگان این اپلیکیشن شامل تمام این ویژگی‌ها است؛ اما درعین‌حال شما می‌توانید به ویژگی‌های بیشتر آن از طریق خرید اشتراک ویژه مثلاً برای یک ماه ( ۱۹.۹۹ دلار)، سه ماه (۳۹.۹۹ دلار) و یا یک سال (۹۹.۹۹ دلار) دسترسی داشته باشید.

 بهترین اپلیکیشن های ترجمه در سفر

ممرایز – Memrise

اگر می‌خواهید واقعاً یک‌زبان را قبل و یا در طول سفر یاد بگیرید ( برعکس ترجمه کلمات و عبارات به همان‌گونه که به آن‌ها نیاز دارید)، ممرایز می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را از طریق مجموعه‌ای از ۲۰۰ دوره‌ی آموزش مجازی انجام دهید. آتانمو می‌گوید من یکی از طرفداران این اپلیکیشن هستم چون اجتماع‌محور است و به شما اجازه می‌دهد قبل از یادگیری، به مکالمه‌های محلی زبان موردنظر گوش دهید و درعین‌حال ترکیب کاملی از محتویات مرتبطی است که تجربه فراگیری زبان شما را افزایش می‌دهد و یا حداقل با دانستن اصطلاحات عامیانه محلی قبل از رسیدن شما به مقصد موردنظر، می‌تواند باعث گردد که شما طبیعی‌تر به نظر بیآیید. درحالی‌که شما می‌توانید برخی دروس را در نسخه رایگان این اپلیکیشن امتحان کنید، اما درعین‌حال اگر بخواهید به‌تمامی دوره‌های آموزشی دسترسی داشته باشید، برای شروع به یک اشتراک ماهیانه به قیمت ۵ دلار نیاز خواهید داشت.

 بهترین اپلیکیشن های ترجمه در سفر

آی ترنسلیت ویس – iTranslate Voice

عملکرد آی ترنسلیت ویس به‌صورت است که شما بتوانید یک مکالمه کامل را به دو زبان برحسب ویژگی ” ترجمه صوتی” و از طریق جفت سازی دو تلفن همراه با یکدیگر داشته باشید. بعدازاین که شما دو زبان موردنظر را انتخاب کردید، فقط کافی است که به تلفن خود بگویید چه چیزی را نیاز دارید و این اپلیکیشن هم‌متن و هم ترجمه صوتی آن را برای فرد دیگر فراهم خواهد کرد؛ و وقتی آن‌ها به زبان خود به خواسته شما پاسخ دهند، ترجمه آن به زبان انگلیسی برای شما ایجاد خواهد شد. این اپلیکیشن نیاز به خرید اشتراک دارد که شما می‌توانید اشتراک دو ماه آن را ( به قیمت ۹.۹۹ دلار ) و یا به‌صورت سالیانه (به قیمت ۳۹.۹۹ دلار) خریداری نمایید.
iTranslate Voice از نامش پیداست که چه کاری انجام می دهد: ترجمه مکالمه صحبت شده بین دو زبان. پس از انتخاب دو زبان هر شخص به زبان مادری خود صحبت می کند. این اپلیکیشن هم زمان ترجمه ای دقیق را با صدای بلند برای شما می خواند. همینطور می توانید کلمات و جملات را با استفاده از صدای خود جستجو کنید ترجمه آنها را در Phrasebook ذخیره کنید و زمانیکه آن را نیاز داشتید استفاده کنید. بر خلاف سایر اپلیکیشن های دیگر این اپلیکیشن رایگان نیست اما اگر به دنبال یکی از بهترین اپلیکیشن های مترجم بر مبنای صدا در بازار هستید این برنامه ارزشش را دارد که برای آن هزینه پرداخت کنید.

 بهترین اپلیکیشن های ترجمه در سفر
مایکروسافت ترنسلیتور – Microsoft Translator
این برنامه طیف وسیعی از گوشی های تلفن همراه را پشتیبانی می کند. ترجمه همزمان مبتنی بر دوربین با پشتیبانی از بیش از ۵۰ زبان، بسته های زبان آفلاین و تبدیل گفتار به متن از ویژگیهای این برنامه قدرتمند است که برای سیستم های عامل Android ، Iphone و Windows phone بصورت رایگان موجود است. اگر شما یکی از کاربران Windows phone هستید این تنها راهی است که می توانید بصورت آفلاین برای ترجمه از آن استفاده کنید. حتی برای سایر کاربران ویژگیهای مشابه گوگل را به صورت رایگان ارائه می دهد.
با بهترین اپلیکیشن های مترجم سفرهای خارج از کشور خود را آسان تر سپری کنید. اغلب مسافرانی که به کشورهای دیگر سفر می کنند در مورد این که نتوانند به خوبی زبان مردم آن کشور را بفهمند دچار نگرانی هستند. در حالی که بسیاری از افراد مخصوصا کسانی که به قصد تجارت به کشورهای دیگر سفر می کنند تا حدودی با زبان انگلیسی آشنا هستند اما بسیاری مواقع آشنایی با زبان مقصد بسیار ضروری است. تصور کنید در رستوران نشسته اید و می خواهید غذا انتخاب کنید این انتخاب به نظر سخت می رسد چون نمی توانید منو را ترجمه کنید. همچنین داشتن یک مکالمه ساده با مردم آن منطقه می تواند به شما کمک زیادی کند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *